Gå til innhold

Han våkner bare tidligere og tidliger på morningen...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

tror ikke det er så mye du kan gjøre med dette. du må nok enten velge å legge han tidligere å våkne tidligere, eller å legge han senere og våkne senere. kanskje han trenger mere mat ettersom han vokser...?

Men igjen tror jeg ikke det er så mye å gjøre med det..

Når min gutt våkner tidlig så gir jeg han bare smokken å går ut igjen og da sovner han som regel igjen, til ca 9, han legger seg forresten rundt halv åtte

Han er 3 mnd. Fikk beskjed av helsesøster å IKKE gi grøt ennå, da han har god vekt. Er 7 kg. Jeg har nok melk og han er fornøyd og sovner etter siste måltid i ca 21 tiden. Får ett måltid på natta også.

Sånn var barnet vårt også i 3-mnd alderen. Hun ble stadig tidligere trøtt på kveldene og var til slutt i seng rundt 18:30. Dersom jeg prøvde å ha henne oppe lengere, så var hun bare SÅ trøtt og grinete. Så vi la henne når hun forlangte det selv. Og da våknet hun i 7- tiden om morgenen. Det stabiliserte seg en god stund på 19 og 07. Men nå som hun er 7 mnd, er hun begynt å våkne i 6-tiden om morgenen og hun legger seg like sent. Litt tidlig det! Men jeg hører andre foreldre med barn i samme aldersgruppe har det på samme måte. Så det er vel bare å stålsette seg og stå opp da :)

Annonse

Vi har noe vi har kalt 8-regelen hjemme hos oss. Den innebærer at vi prøver å sove til tidligst åtte, og det har fungert kjempebra.

Om prinsessen våkner klokken åtte eller seinere står vi opp med henne med en gang. Våkner hun eks. klokken syv går jeg inn, ammer henne og legger henne i sengen igjen. Sier at det er natt fremdeles og at hun må sove litt til. Som ogtes sovner hun igjen. Noen ganger har hun ikke sovnet, men har da fått ligge i sengen en stund og plundre litt og kanskje sutre litt før vi står opp med henne.

Dette har vært kjempe effektivt hos oss, og nå står vi aldri opp før åtte. DEILIG! Silje har tilpasset seg denne rytmen, og vi er veldig fornøyde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...