Gå til innhold

Til alle ikke-røykerne her inne!!!

Anbefalte innlegg

Jeg har vært inne på denne siden flere ganger nå, og blir hver gang like provosert og sjokkert av at dere som ikke røyker fordømmer røykere så mye.. Ja, jeg ønsker å slutte og prøver virkelig. Men kan noen fortelle meg hva egentlig ikke-røykere gjør her?

Dette bør være en side for røykere og eks-røykere som ønsker å hjelpe hverandre, og dere som fordømmer og provoserer gjør siden til et sted de som ønsker å slutte skyr unna!

Det er ingen røykere som går inn på denne siden uten at de ønsker støtte og hjelp til å slutte, og dere gjør det motsatte! Jeg holder meg mest unna denne siden, og tar en ekstra røyk når jeg sitter her!

Det har blitt et sted hvor ikke-røykere herser med røykere, ikke et sted for hjelp til røykeslutt!

Vil også takke alle dere som kommer med solskinnshistorier om hvor mange dager dere har vært røykfrie og om hvor lett det har vært:) Dette er motivasjon:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5247630-til-alle-ikke-r%C3%B8ykerne-her-inne/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er helt enig med deg!!!! Jeg tror ingen virkelig vil fortsette å røyke når de blir gravide, men røyken har veldig stor makt. Det vet ingen som ikke har vært avhengig.

Jeg har selv vært røyker, men klarte å slutte da jeg ble gravid. Nå hadde jeg den "fordelen" at jeg ikke røykte på morgenen/dagen, så jeg trengte bare å avvennes om kvelden.

Det jeg gjorde, var å ta den første (og eneste) røyken en halv time senere for hver kveld. Tilslutt ble det liksom ikke vits, nå siste røyken var rett før leggetid. Så da var det slutt.

Jeg sier bare : Ikke gi opp, det er vanskelig, men det er verdt det :)

Hva ikke-røykerne gjør her, spør du? Surfer vi ikke alle litt rundt på forum hvor vi ikke nødvendigvis hører hjemme? Skal man bare holde seg til forum hvor man er i samme situasjon som dem der, og aldri åpne munnen for å si fra om andre ting? Trist verden om ytringsfriheten skulle tas bort!

Er enig i at det ikke må være hets av folk, men jeg tror ikke at ALLE ikke-røykere er ute etter å mobbe. Noen kan faktisk mene gode ting også.

æ e en ikke-røyker å har vært det siden æ fikk vite at æ e gravid.grunn til at æ her inne e fordi æ ville se på denne siden om man fikk råd når røyksuget nærma sæ.. å om æ f.eks kunne være til hjelp for noen som ikke har klart å slutte.

DER TOK Æ SKAMMELIG FEIL!!!!!!!!

det som skjer her(i korte trekk) e at kvinner i ulike aldres grupper skjeller hverandre huden full og kommer med bemerkninger om hvor dårlig mor man er osv.HÆRREGUD SIR Æ BARE!!!!!!!!!!

de som deverre ikke har klart å slutte å røyke får virkelig passet påskrevvet om kor egoistisk man er å at man mishandler barnet sitt.

KOR I JESSUNAVN BLIR DET AV DE RÅDENE MAN SKAL GI HVERANDRE??KOR BLIR DET AV DE MOTIVERENDE ORDENE SOM MANGE SAVNER??Å SAMHOLDET??FOR IKKE Å SNAKKE OM MEDMENNESKELIGHET????

æ kan være sjele gla for at æ ikke røyker mere,ellers så hadde æ nåk sotte en plass å vært heeelt knust,fordi mine "medsøstre"har fortalt meg side opp og side ned for ett dårlig menneske æ e!!

SKJERP DÅKKER SOM DRIVER Å KALLER OG SKJELLER UT FOLK HER INNE FOR AT DE RØYKER,DET E PIANDE INGEN SOM ER HER INNE FOR Å BLI HUDFLETTA.

HA LITT NORMAL FOLKESKIKK.

æ virkelig skjemmes,æ må si som mange mannfolk sir.kvinnfolk e noen dyr mot hverandre!!!!!!!!!!-å det står æ pinade fårr nu!!!!!!!!!!!!!

å til de andre som heller ikke røyker,kom heller med motiverende ord og råd,i stede for å ta dåkker tilrette med å oppføre dåkker som tullate hækser.

å de som føler sæ trakkasert bør jo kontakte redaksjon for å minne de på kordan hetsing å mobbing det foregår her.

Flotte innlegg her i denne tråden. Er selv røyker og sliter fælt med dårligsamvittighet. Men som sagt d er ingen motivasjon og bli utskjellt. Nei d har heller resultert i en xtra sigarett!

Nå har jeg vært røykfri i snart en uke, er på nikotin-nedtrapping ved hjelp av miniporsjonsnus. Knalltøft, men tror og håper d funker. Hadde vært knallfint å få litt støtte her inne i dette forumet. Min store motivasjon er ikke barnets helse, født friske fine barn før jeg. Men min egen helse, at jeg skal leve leeeenge sammen med barna. Også at vi faktisk kan få råd til fine ferier for de penga vi sparer på sigarettene.

Phuuu...

• 2 uker senere...

Det er jo greit at ikke-r0ykerene er her inne og leser og svarer, saa lenge de ikke kommer med feige anonyme poster bare for aa 0delegge motivasjonen til folk som pr0ver, eller som faar de som r0yker enda daarlig samvittighet!

Jeg er ofte inne paa de forumene jeg ikke *h0rer til i* men hvis jeg ser en post som er interesant hender det jeg svarer, men det blir kun for aa spre litt positiv glede for folk som har problemer med noe!

Annonse

Jeg er på denne siden for første gang i dag, og må si at jeg er sjokkert!! jeg er selv en ihugga røker som fortvilet forsøker å slutte. Da er det lite motiverende å lese noen av innleggene her:( Jeg trodde jeg kunne få noen gode råd og tips her, (det er jo noe av det),men allermest er det folk som skjeller hverandre ut etter noter..Jeg har to barn fra før, og jeg klarte ikke å slutte med røyken under de svangerskapene. men jeg har da to velskapte, fine ,normale,smarte,veloppdragende barn alikevel!Vi som røyker vet jo selvfølgelig hvor farlig det kan være, og tro meg, det er ingen som ikke VIL SLUTTE!!! Men det er bareså jævelig vanskelig.. Så isteden for å krangle og egle, prøv heller med noen gode råd og oppmuntrende ord, istedenfor gift!!

helt enig annli!

kom inn paa r0ykedebatten for aa faa st0tte og gode raad, men var alltid en eller annen tulling som bare maatte 0delegge posen med negavtive ord. vi r0ykere (har heldigvis klart aa holde meg r0ykfri i 2 mndr naa :) ) vet da hvor farlig det er, alle risikoene osv, saa det er ikke det at vi driter i ungen og pr0ver aa faa i oss mest mulig r0yk! det er bare, rett og slett.. VANSKELIG! OG for ikke aa si, de som paastaar at det bare er aa tenke paa barnet saa skal det vere enkelt, tar rimelig feil, for det finnes mange som ikke f0ler seg gravide, ser gravide ut, eller har faatt noe forhold til barnet enda, og da er det jo ikke saa enkelt aa forholde seg til det heller...

synes alle burde bare drite i aa svare paa innlegg som er ment for aa provosere og 0delegge for oss, og heller fokusere paa de som er her inne for aa faa st0tte og motivasjon! Kanskje de slutter aa *plage oss* da!

• 1 måned senere...

Hvorfor dra alle under en kam? Er ikke alle ikke-røykere som kommer med slike kommentarer dere nevner. Tror heller ikke det er meningen heller fra de fleste. Tror de fleste vil støtte røykere, og komme med råd. Nesten hver gang noen gjør det så er det en eller annen som blir forbanna. Enten så ka n dere jo ta til dere råd og være takknemmelige for at ikke-røykere tar seg tid til å gi dere råd, eller drite i det. Man må vel ikke alltid svare på en frekk måte? Heldigvis er det noen som tar det til seg. Det er ikke lett å slutte å røyke for alle, ingen kan påstå at det er det! Jeg håper alle dere som røyker og prøver å slutte klarer det! Jeg vet dere klarer det! Jeg vil anbefale "endelig ikke-røyker" boka. Som andre har sagt før, så skader det hvertfall ikke å lese den. Man må jo prøve alt til man klarer? Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...