Gå til innhold

Dere som kjenner når dere har EL...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...hvor lenge kjenner dere det? Jeg kjenner vanligvis ingenting. Hadde EL på tirsdag og har i går og i dag kjent mensmurringer. Lurer jo litt på om jeg er gravid, men synes det er rart å kjenne noe så tidlig. Er vel sikker EL-"rester", men et ørlite håp om en hjemmelaget er det jo... :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann:-)

El-smertene kjenner jeg vel ca et døgn, jeg synes ikke det ligner på menssmerter i det hele tatt. Det er en annen type smerte..hmm..vanskelig å forklare, men en "stump", "butt" smerte konsentrert rund den eggstokken som egget slippes. Klarer nesten ikke bevege meg mens det står på som verst. Mensmurringer er jo et veldig vanlig graviditetssymptom,

så jeg ville tatt en test om jeg var deg:-)

Jeg tror ikke det er el smerter du har.

Skrevet

Helt enig med Mollami. Høres ikke ut som EL-smerter. Nå skal det jo dog sies at overlegen min på KK sier at man ikke skal kjenne noe ved EL, og at forskning viser at det er usikkert på hvilke deler av den såkalte EL man i så fall kjenner. D kan være når egget løsner, når eggposen sprekker (noe som har blitt bevist skjer på noen av oss som kjenner EL) eller idet egget kjemper seg gjennom egg-lederen.

EL-smertene kjennes som et slags sting/hold/krampe i underlivet. J må ofte krøke meg sammen for det gjør så vondt. Noen ganger varer disse stingene noen timer, andre ganger flere ganger i løpet av 1-2 døgn.

Håper mest av alt at du er gravid! Lykke til.

Skrevet

Jeg strøk på EL-test på mandag. På tirsdag var vi på Omnia for ICSI-konsultasjon. UL viste at jeg akkurat hadde hatt EL eller var midt oppi det, så det var bare å dra hjem i bingen... :-) Spennende tider.

Søsteren min har nøyaktig 25 dagers syklus, men skriver likevel alltid opp fordi hun glemmer når sist gang var. Hun har stadig vekk følt at nå kommer TR, sjekker i boka og skjønner det i stedet er EL på gang. Så det er nok individuelt hvordan man opplever EL.

Det rare er at jeg med fornuften er ganske sikker på at jeg IKKE er gravid. På den andre siden har jeg på følelsen at jeg er det... Synes denne ventinga nesten er verre enn etter ICSI-forsøket som resulterte datteren vår. Da var jeg så vant til å telle mnd at 14 dager fra forsøk til blodprøve nesten var ingenting. Nå snegler dagene seg av sted... Sitre.

Lykkeønskninger til oss alle!!! :-)

Skrevet

Jeg trodde lenge at jeg kjente det på kroppen akkurat når jeg hadde EL. Hadde "trykk" i høyre eller venstre eggestokk + EL-slim i en dag eller to. Men da jeg beg. med EL-tester (den dig. testen til CB) forsto jeg at jeg hadde ikke EL før etter at smertene og slimet var over. Jeg har ikke EL før på dag 17 - 19, mens smerter + slim kommer noen dager før...

Nå spiller egentlig ikke dette noen rolle for oss for vi blir ikke gravide med naturmetoden eller IVF... Her må det ICSI til, og da er det ikke sjans i havet at det vil klaffe hjemme i egen seng...

Skrevet

Jeg har en datter på 11 mnd etter ICSI-behandling, og vi er egentlig på venteliste på søskenforsøk. Har aldri hatt forhåpninger om hjemmelaget pga mannens sterkt nedsatte sædkvalitet. Da vi var på Omnia i forrige uke, sa legen at mannens sædprøve var helt normal akkurat den dagen vi hadde det forrige forsøket. Det gjorde oss ekstra motivert til å dra hjem å prøve etter påvist EL forrige tirsdag. Dersom det ikke blir positiv test, fortsetter vi selvsagt prosessen med sykehuset..

Her går jeg og murrer i underlivet, og i går kom metallsmaken i munnen. Psyken er nesten ondskapsfull dersom dette er falsk alarm... Venteventevente...

Lykke til med ICSI!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...