Gå til innhold

Hvor ofte stemmer ul-termin? (Samme som på skravle..)

Anbefalte innlegg

Jeg er fryktelig usikker på om ul-terminen jeg har fått stemmer.

Har en sterk mistanke om at jeg ble gravid minst to uker før legen antok..

Siden jeg har hatt anemoré i flere år (uteblitt menstruasjon) ble det liksom litt feil å regne termin ut fra første dag i siste mens, siden jeg hadde siste mens for tre år siden eller noe slikt..

På ul mente de derimot at jeg hadde termin 27 juli, og det har jeg forsåvidt tatt utgangspunkt i... MEN, har en mistanke om at jeg har termin noe før..

Er det bare ønsketenkning eller kan det være en realitet?

Eller er det bare å stole 100% på ul-terminen og smøre seg med tålmodighet...?

Takknemlig for svar..!

Fortsetter under...

Det er jo en grunn til at de bruker UL for å sette termin da, men samtidig er det bare 5% som føder på termin:-) Så det er vel veldig individuelt, man kan nok aldri avgjøre noe 100%, det er jo genetiske faktorer som spiller inn også:-)

Si det, jeg er ikke helt enig i min ul termin.. Jeg har alltid hatt regelmessig menstruasjon.. Mensterminen min ble 17 juni.. Når jeg kom på ul fikk jeg ny termin 13 juli!! Så jeg er veldig spent på hva som stemmer mest, men dem sier vel at det er ul termin man skal gå utifra.. Men det er vel slik at kun en liten prosent andel føder på termin?

Man kan ikke stole 100 % på noenting egentlig. Det er jo som hun over her sa bare 5 % som føder på termin. Selv så har jeg mens regelmessig som ei klokke uten p-piller også. Forrige gang jeg fødte fikk jeg ul-termin 9 dager etter termin beregnet ut fra siste mens. Jeg fødte på ul-terminen. Jeg er spent denne gangen, men nå fikk jeg ul-termin på samme dag som mens-termin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...