Gå til innhold

ADVARSEL!! (Hudpleieprodukter til ansikt ved graviditet)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som er gravide må ikke bruke ProActiv fra Tv shop!!!!!

Den inneholder salicyl syre og retinol som går over i blodbanen og kan gi fosterskader. Det står til og med i brosjyren som følger med proactiv at en må snakke med legen før en eventuellt skal bruke middelet. Men vær obs på at ikke alle leger er like opplyst.

Hvis jeg var dere hadde jeg søkt på salisylsyre+graviditet på internett og lest hva det står der... Eventuelt salicylic acid+pregnancy.

Jeg hadde nemlig kjøpt dette selv for samme problem med huden dere har, men fant dette ut tilfeldig da jeg ville dobbeltsjekke at ingrediensene var trygge å bruke under svangerskapet.

Fortsetter under...

Skrevet

Naa ble jeg skremt! Det viser seg at baade ansiktsepe og krem som jeg bruker inneholder salisylsyre!! De er begge fra Neutrogena.... rart at det ikke staar advarsel paa pakkene.

Naa vet jeg ikke om jeg vaager sjekke paa nettet hva de skriver om salisylsyre+graviditet - kan liksom ikke gaa tilbake paa hva jeg har gjort (men vil slutte aa bruke produktene fremover).

Jeg kjoepte VEET voks, kalde striper, i dag, og de kommer med en spray som ikke skal brukes naar man er gravid eller ammer. Men der staar det hvertfall advarsel paa pakken

Skrevet

Uæææh, nå skal jeg løpe å sjekke! Hjælpes!!

Skrevet

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH, må Gud være med meg!! Jeg har brukt Vichy sine produkter.. Og dem er det sånn salicylic acid i!!!!!!! Står jo INGENTINGEN på dem at man ikke kan bruke det under graviditeten..

Å herre min hatt.. Hva kan skje med babyen om man bruker det? Nei, ikke fortell.. Eller jo! Jeg har brukt den i.. Tja.. Tre mnd! Å før det clearasil.. Som det også er salicylic acid i!!!! Kanskje på tide at de forskjellige produktene SIER I FRA OM SÅNT, så hadde jeg sluppet å få angst!!!

Skrevet

Jeg finner ingentingen om det heller! Å nei og nei og nei..

Annonse

Skrevet

Det er ikke blitt gjort studier med mennesker om salicylsyre kan gi skader, men det er blitt gjort på dyr. Og ved en viss dose så kan det gi skader på foseret.

Men sannsynligvis er det ikke store nok doser i hudpleieproduktene til at dette skjer med menneskerfoster, men jeg ville ikke tatt sjangsen uansett. Det er så mye en må passe på når en er gravid, ikke spise ditt, ikke spise datt, ikke smøre på det og det osv osv...

Skrevet

Dette går jo ikke an! Produktene må jo merkes med at de ikke kan brukes av gravide hvis det er skadelig!!

Svært mange produkter inneholder jo salisylsyre....tittet på ansiktsvaskeproduktet mitt fra L'oreal...og det inneholder salisylsyre. Jeg dytter denne opp: er det noen som vet mer om dette her?! Jeg blir kjemperedd selv og lurer på hvor store doser som skal til!! Hjeelp!!

Skrevet

jeg srang og sjekket mine produkter, clerasil og garnier, og der var det. sjekket også samboern sin han har nive og loreal,og der var det IKKE.... fikk et lite intrykk at det bare er i "kvinfolkprodukter" og ikke i "mannfolkprodukter"

hmm

Skrevet

Jeg har brukt dette morgen og kveld hele tiden.. Så dette er SKUMMELT, syntes jeg! Slutter TVERT nå, for å si det sånn! Heller en kvise eller to, sier bare jeg..

Skrevet

Grønnhverdag fraråder generelt ikke bruk av salisylsyre i kremer (de nevner ingenting spesifikt om gravide), men de fraråder bruk av produkter som inneholder parabener mens man er gravid. Men, ikke få panikk jenter.... jeg tipper de fleste gravide bruker produkter med parabener, uten at fosteret tar skade av det. Tenk hvor mange gravide må ha brukt Vichy og Clearasil sine kremer før dere, og det har gått bra med dem.

Når det er sagt, så er det jo viktig å være bevist over hva vi smører på kroppen og får i oss. Spesielt med hensyn på den lille. Jeg tenkte aldri over hva kremer inneholdt sist jeg var gravid, men ble bevist på dette da jeg begynte å anvende dem på datteren min. Og det viser seg at veldig få fuktighetskremer, våtservietter, solkremer osv ikke inneholder parabener.

Jeg er overrasket over hvor mange foreldre bruker våtservietter med parabener (hormonforstyrrende) daglig på babyene sine, hvor mye cola light mange gravide drikker, osv osv, ting jeg selv styrer unna. Det er jo ikke bevist at slike ting er farlige, men jeg foretrekker å være førevar. Uten å dømme andre for deres valg, for det går jo bra med dem også.

Skrevet

jeg sjekket deodoranten min og det inneholdt også salisyre...

tro om det er my i slike produkter man bruker på kroppen...???!!!

Annonse

Skrevet

Det er jo kjempe skremmende, dem burde jo opplyse oss om at det IKKE er bra, iallefall ikke under graviditeten! Nesten alle mine hudpleie produkter inneholder salisyre, så skal ærlig innrømme at jeg er litt på tuppa her jeg sitter!

Skrevet

Dove stick deodoranten min inneholdt heldigvis ikkje slik syre

• 2 år senere...
Skrevet

fuktighetskremen min fra cliniderm inneholder også salisylsyre.

må vel sjekke resten av badeskapet også da.

Skrevet

jeg syns deterviktig å dytte litt på denne tråden jeg...

Skrevet

SLAPP AV!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

SNAKKET MED PAPPA SOM ER HUDLEGE. HAN SIER AT DET ER SÅ SMÅ MENGDER AT DET IKKE ER SKADELIG! TA DET MED RO!

Skrevet

Å skrive "hudpleieprodukter" blir vel litt feil, tror det burde stått "TvShop produkter ved graviditet..." ;)

Skrevet

Hei! Snakker kun for meg selv nå. Poenget er vel at det er en masse stoffer som blir brukt i vår moderne hverdag som ikke er så bra uansett gravid eller ikke. Prøver å leve så sunt og naturlig jeg klarer uten å stresse for mye. Her tror jeg det er viktig å bevare bakkekontakten. Som en påpeker er det mange som føder helt friske barn som har brukt/spist både det ene og det andre. Det vil helt sikkert i fremtiden oppdages ting vi bruker nå som ikke er bra, men ikke enda vet noe om. Dette er min personlige holdning til dette, for ikke å gå rundt å være redd hele tiden. Lykke til alle sammen!! Ha en fin dag:)

Skrevet

Det er kjempestrenge regler for hva som er lov å selge i Norge/EU. Hadde det vært så farlige doser med salisylsyre ville det stått advarsel på pakken. Retinol er det samme som vitamin A og det skal man jo være forsiktig med i svangerskapet. Det anbefales ikke at gravide bruker produkter med syre eller vitamin A, da det kan gi pigmentforandringer. For ikke gravide skal disse ingrdiensene hjelpe mot akkurat det, men har motsatt effekt for oss gravide. Det er derfor viktig at man spør der man handler, og handler man på nett er det ens eget ansvar å finne ut av dette.

Skrevet

Dere kan bruke en fiin krem fra ME - som heter medical (ett eller annet) men det ser dere jo i helsekostforretningen. Er en debatt om den kremen inne på skravlesiden. "Til dere med HORMONUTSLETT (les: kviser) heter den. Jeg har hatt utrolig effekt av den etter bare et par dagers bruk, og den er ANBEFALT til gravide. gå inn på skravlesiden og les, er flere der som forteller om positive opplevelser med den :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...