Gå til innhold

Kombinasjonen folat. progynova og progestan...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat testet positivt etter fryseforsøk og har lest at man skal ta folatsyre før og i begynnelsen av graviditeten. Men hvordan er det i kombinasjon med progynova og progestan? Jeg spurte på klinikken i Porsgrunn, de trodde ikke det var noe problem, men sa jeg måtte høre på apoteket. På apoteket sa de at de trodde ikke det var noe problem, men at jeg måtte høre med klinikken. Hm. Er det noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke noe om det du spør om, men ville bare gratulere deg med positiv test:-) Kjempegøy!!

Lykke til videre!

Skrevet

GRATULERER!!!!

Så flott at du har blitt gravid c";)

Jeg har ikke brukt progynova og progestan, så jeg vet ikke helt sikkert.

Det jeg fikk beskjed om på klinikken var at det var lurt å spise folat de første tre månedene. Folat er jo et slags kosttilskudd (?) så jeg vil ikke tro det har noe innvirkning på medisinene!

Lykke til videre.

Klem

Skrevet

Gratuerer så masse!

Jeg har akkurat faktisk tenkt på det samme, bare jeg har aldri spurt. Går i Porsgrunn jeg også, satte i 2 egg etter fryseforsøk forrige tirsdag, så er vel fristet til å ta en test i morgen.

Men jeg tror nok helt sikkert ikke at det er noe problem å ta folat samtidig med progynova og progestan. Jeg har tatt det hele tiden iallfall. Alt sammen er jo faktisk naturlige stoffer i kroppen vår fra før.

Lykke til med graviditeten!

Skrevet

Gratulerer med graviditeten!

Jeg tror ikke de virker negativt inn på hverandre!

Folat er jo et B-vitamin gravide er anbefalt å ta da det er viktig i forebygging de første tolv ukene, og det er vanskelig å få nok gjennom kostholdet. Uansett hvor sunt en spiser. (Mener å huske at det kun er en liten andel av "stoffet" i enkelte salat-typer?)

I mine papirer om fryseforsøk står det at jeg skal starte med folat -som jeg alt tar- i en viss tid før oppstart.

Mener å huske at det er samme medisinene jeg også skal gå på da....

Skrevet

Før jeg startet med noen forsøk overhodet, IVF eller frys, fikk jeg beskjed av gyn om å spise gravitamin (folat + vitamin).Har spist dette sammen med de medikamentene du nevnte + medikamenter brukt til vanlige IVF-forsøk og dette er helt ukomplisert. Det er jo bare vanlige vitaminer + folat som er smart uansett om du vil ha et friskt barn (forebygger ryggmargsbrokk).

Bekymre deg ikke om dette. Gratulerer så mye med positiv test!!!!

Klemmer

Skrevet

Tusen takk for gode svar og lykkeønskninger! Klarer nesten ikke å tro at jeg faktisk er gravid!!! Etter tre år med prøving og et mislykket forsøk er det nesten for godt til å være sant. Men 4 (...) tester lyver jo ikke. Håper så inderlig at alt går bra framover!! Lykke til til alle dere andre!

:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...