Gå til innhold

Hvor langt ut i graviditeten kan jeg være med på flyreise??

Anbefalte innlegg

Heisann

Er nå kommet til uke 32 og hadde tenkt meg på en ferie om ei uke (33) borte i 2 uker,,, er det noen restriksjoner med å være med fly såpass sent i svangerskapet montro??

Evt hvor kan jeg finne mer info om dette??

Ha en fin pinse alle sammen

Fortsetter under...

De enkelte flyselskapene har sine egne regler for det, sjekk web siden så får du svaret du leter etter. Jeg var i London en helg i uke 33/34 av mitt svangerskap og det gikk helt fint. Fløy med norwegian da.

Ha en fin pinse, og god tur:-)

Heisann! Jeg er i uke 30, og for to-tre uker siden var jeg i Tyrkia. Ingen problem å sjekke inn i Norge, men da jeg skulle reise hjem igjen ville de som tok seg av innsjekkingen i Tyrkia se papirer på hvor langt jeg var på vei. Så husk å ta med bekreftelse på forventet termin.

Når det er sagt så vil jeg også komme med en sterk oppfordring: IKKE REIS UTEN REISEFORSIKRING! Jeg er sjeleglad for at jeg kjøpte reiseforsikring i forkant av min reise. Ble nemlig syk der nede og måtte legges inn på sykehus, skikkelig mageproblemer og urinveisinfeksjon samt høyt blodtrykk. Men var i trygge hender på sykehuset, de var skikkelig flinke der, jeg og sambo fikk se på ultralyd at alt sto bra til med den lille gutten vår. Det som skulle være en deilig og avslappende ferie ble ikke helt som vi hadde planlagt, og det var en lettelse å komme hjem igjen...

Jeg tror det er slik at det er greit å reise med fly de siste to mnd av svangerskap hvis legen din tillater det og skriver dokumentasjon for deg. De siste tre ukene av svangerskapet må man holde seg på landejorda.

Klem fra meg.

Heisann

Jeg har sjekket med fly selskapet jeg skal ut å kjøre med og de sier fra den 8. mnd må du har lege erklæring.

Jeg rekker akkurat det, det er 8 uker i dag faktisk til den kommer,, selv om det er 9 uker til termin.

Ellers er jeg ikke så stor så jeg tror faktisk ikke at de tenker over at jeg kan være så langt ut i svangerskapet.

Hvor i Tyrkia var du??

Det er til Tyrkia jeg også skal for der har jeg leilighet og jeg vet at sjukehuset funker bra om en må dit,

Jeg bare gleder meg selv om jeg tror det kan bli litt varmt men da er det jo bare og slenge seg i vannet.

Det skal bli herlig så håper vi bare at alt holder seg innomhun til vi er tilbake.

Norwegian:

Dersom du venter barn, kan du normalt fly med Norwegian inntil 4 uker før forventet nedkomst. På reiser under 4 timer kan gravide fly med Norwegian inntil 2 uker før forventet nedkomst. Det må fremvises legeattest som bekrefter fremdriften i svangerskapet, samt at legen erklærer den gravide som frisk nok til å kunne foreta flyreisen. Innenfor 2 uker før forventet nedkomst aksepteres ikke gravide passasjerer.

SAS Braathens:

SAS Braathens aksepterer gravide inntil 4 uker før termin.

For reise mellom 2 og 4 uker før termin kreves det en legeerklæring. Reisetiden for hver enkelt strekning kan ikke overstige 4 timer.

Gravide aksepteres ikke mindre enn 2 uker før termin.

Med andre ord, det er likt for disse to selskapene hvertfall. Jeg har 31 dager igjen og reiste med SAS Braathens for to dager siden, ingen som spurte om termindato eller ba om å få se bekreftelse på den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...