Gå til innhold

Igangsetting pga. smerter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har blitt satt i gang pga. uutholdelige smerter i kroppen? Er i slutten av uke 36, og orker snart ikke mer....vurderer å ringe føden og spør om de kan sette meg i gang....klarer verken sitte, ligge eller stå over lengre perioder....verst om natta. Babyen kan heller ikke ha det bra når jeg har så vondt at jeg skjelver i ett sett....huff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stakkars deg. Kontakt føde avdelingen du så får de ta stilling til hva som skjer videre. Vet at noen er blitt satt igang eller iallfall lagt inn til obs på grunn av smerter. Lykke til!

Skrevet

jeg hadde ringt føden med en gang,man skal ikke gå rundt å ha vondt.det er ikke rett.ikke noe vits i å ringe lege heller.

Skrevet

Jeg blir. Har mens termin (som både jeg og lege mener er rett, 10 juli, og ul termin 22 juli) Hos meg er det slik at barnet ligger i klem noe med nyrene/yrinveiene til meg, som gjør at jo større hun blir, jo vondere får jeg. Har ikke sovet ei hel natt pga dette på langt over en mnd. Var til samtale og undersøkelse hos fødselslege for noen dager siden, og fikk time 28 juni for å begynne å forberede igangsetting. Fikk også streng beskjed om å komme før hvis det ble uutholdelig.

Jeg hadde akkurat det samme med nr 1, men han rakk de ikke å sette i gang, for han kom av seg selv tre uker før termin. Håper jo selvfølgelig på det nå også.

Men saken er den at jeg er livredd alt som heter sykehus, og det som måtte følge med i forbindelse med igangsetting, så jeg skal prøve akupunktur i firkant, og håper det kan hjelpe meg.

Dvs at jeg skal få akupunktur på tirsdagen, og da er det for å begynne å modne. I tillegg skal jeg på en homøpatikur. 20 juni skal jeg tilbake, og da skal det settes nåler som i løpet av noen dager skal få satt i gang fødselen.

Jeg håper bare det virker på meg. Har blitt anbefalt han jeg skal til av flere jeg kjenner som har fått i gang fødselen etter en runde med nåler hos han. Og det mest betryggende er at han er en av de som kurser jordmødre i bruk av akupunktur, så jeg føler at jeg er i trygge hender, og ikke noe prøveprosjekt for noen.

Men uansett; smertene dine SKAL de ta på alvor, og du er så langt på vei at fødselen trygt kan starte nå. Krysser fingrene for deg, og håper du blir tatt på alvor. Uansett: IKKE GI DEG!!

(mulig du må ha henvisning fra fastlege/jordmor)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...