Gå til innhold

hvor lang tid etter p pille slutt klaffet det for dere?

Anbefalte innlegg

jeg har ett brett igjen før jeg skal sluttte på pillene... lurer på hvor lang tid det gikk før det klaffet for dere? jeg har gått på p pillene i 4 år og er 20 år. må vente 1 brett til for tenkte å planlegge i forh til examen neste år:)

Fortsetter under...

Hei. Jeg sluttet med pillene for ett år siden, og jeg har enda ikke fått stabil syklus! Bare småblødninger.. Gikk på pillen i 4 år jeg også, men hadde uregelmessig mens før jeg begynte! Er nok ikke så enkelt å planlegge når barnet skal komme for alle, men håper det går bra med deg!!

Masse lykke til..:)

tusen takk=)

så det kan gå så lang tid altså?

hmm, trodde bare det gikk et par mnd før syklusen var stabil og normal igjen... men for alt jeg vet kan det ta like lang tid med meg som med deg... er jo første dette så=)

Hei....

Slutta på pilla i april...Nå er jeg inni min andre prøve periode...Tror nok syklusen trenger tid for å komme seg igjen.

Hadde nestn 40 dager i forrigie syklus

jeg,det er lenge...(har jo vært vant til 28dagers syklus,p pille mensen)...

Så dette er veldig idividuelt..Noen klaffer det for med en gang,andre trenger noen måneder å komme seg i normalt gjenge igjen..

Men lykke til å velkommen hit da.....

Klemmer<3

Forrige gang ble jeg gravid med en gang, slik at jeg ikke fikk igjen mensen etter pilleslutt. (Men jeg sluttet når det var en uke igjen på brettet) Da hadde jeg brukt p-piller i ca 3 år, tenker jeg.

Nå har jeg ikke brukt prevansjon siden forrige gang jeg gikk gravid, så lurer på hvor lang tid det tar nå.. :)

Men hvor lang tid det tar, varierer jo veldig..

Lykke til!

Annonse

Hadde regelmessig mens før jeg begynte med piller, og har brukt dem i 6 år..

Jeg sluttet med pillene i april, hadde siste pille-mens 24.4. Fikk vanlig mens den 20.5, og venter nå i spenning på om denne syklusen blir lang eller relativt normal den også. I flg tempen hadde jeg eggløsning den 31.5, så det ser bra ut foreløpig. :)

Så jeg tror det hele blir veldig individuelt. Anbefaler deg å bruke fertilityfriend.com, da finner du eggløsningsdato basert på temping.Er vanskelig å finne eggløsningsdato på andre måter før man er sikker på at syklusen er helt stabil.

lykke til

Noen blir gravide med en gang. Men det er helt normalt at det kan gå 1 år før ønsket graviditet. Å planlegge når man skal bli gravid er ikke enkelt, dette styrer kroppen som den vil...

Fikk et tips fra en gynekolog: Ha samleie ca annenhver dag! Det funket raskt for oss :-)

Jeg brukte p-piller i 11 år, sluttet i januar i år. Syklusene ble tilnærmet normale med det samme, og jeg tenkte (og ønsket!) mye på at jeg ville bli gravid. Men tiltross for det psykiske og lang p-pille bruk klaffet det i pp3 - er 10+0 i dag. Så det kan gå lang tid, men også veldig kort tid!! Lykke til :o)

Annonse

Jeg er nå prøver på nummer 2 - men med nummer 1 som er 10 mnd om noen dager satt den rett etter p-pillebruk...fikk ingen mens. Det hadde jeg egentlig aldri trodd skulle skje, sikkert derfor den satt også :o) Jeg hadde da vel gått på p-piller i 4 år plussminus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...