Anonym bruker Skrevet 3. juni 2006 #1 Del Skrevet 3. juni 2006 Huff, skjønner ingenting jeg.. Med førstemann fikk jeg ikke til amminga, hun var ikke sugevillig, så jeg pumpa meg og ga på flaske lenge samtidig som jeg prøvde å amme..tok det svært tungt at jeg måtte gå over til mme og flaske, og var deprimert lenge pga dette, siden jeg inderlig hadde ønsket å amme.. I allefall, nå har jeg fått ny baby, som er kjempesugevillig og ammingen går av seg selv, ingen problemer så langt.. Han er forresten bare 2 uker gammel. I de siste dagene har jeg ikke følt at å amme er "riktig", av en eller annen grunn, og jeg har lyst til å begynne med flaske, selv om jeg vet at mm er best, og siden alt egentlig løigger tilrette fordet.. Vet ikke om det kan ha noe med at jeg har dårlig samvittighet overfor eldstemann som nesten ikke ble ammet i det hele tatt eller hva det er.. Samtidig så vet jeg at jeg kommer til å få så dårlig samvittighet hvis jeg slutter. Er ikke lett dette her. Helsesøster må tro jeg har blitt tullete. Det var hun som sa jeg skulle begynne med flaske med god samvittighet med førstemann, jeg var sta og SKULLE få det til. Også kommer jeg nå og plutselig ikke vil amme, nå som alt går så greit også. Er det noen som har vært borti lignende? Noen som har valgt å slutte med amminga fordi dere ikke følte dere komfortable med det? Dette ble sikkert veldig rotete, men håper dere skjønner.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5246545-f%C3%B8ler-meg-ikke-komfortabel-med-amming-lengrehva-er-det-som-skjer-med-meg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2006 #2 Del Skrevet 3. juni 2006 Det er nok vanlig å ha litt blanda følelser når det gjelder å amme. Kanskje du har litt dårlig samvittighet over at du måtte gi opp ammingen med førstemann? Du har jo nettopp født og kroppen er en berg og dalbane full av hormoner. Hva med å gi det litt tid, vente noen uker, så kan du ta beslutningen etterhvert når du har fått litt tid å kjenne på følelsene? Kanskje blir du mer komfortabel med ammigen når hormonene har lagt seg litt. Selv var jeg på nippen til å gi meg hver uke i starten, men nå 11 mnd etter ammer jeg fortsatt. Lykke til i valget, dette er det bare du som kan bestemme :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5246545-f%C3%B8ler-meg-ikke-komfortabel-med-amming-lengrehva-er-det-som-skjer-med-meg/#findComment-5247473 Del på andre sider Flere delingsvalg…
3 prinsesser Skrevet 3. juni 2006 #3 Del Skrevet 3. juni 2006 Jeg hadde det like ens som deg,bare at det var som om jeg satt og amma min bestefar :-( Min lille jente er og var prikk lik sin oldefar,så jeg følte det som ækkelt at amme henne,det tok en måneds tid,så var jeg konfertabel med at gi henne pupp,hun får pupp ennå,nå er hun 10 mnd og likner stadig sin oldefar. Tror nok at det er hormonan som raser i din kropp,bare son at det er sagt,så gav jeg og flaske til min to første barn. Regner med at det der skal nok forsvinne,og du får gleden av at amme igjen Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5246545-f%C3%B8ler-meg-ikke-komfortabel-med-amming-lengrehva-er-det-som-skjer-med-meg/#findComment-5250449 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå