Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er sikker på at jeg har lite melk om kvelden, nesten for lite, faktisk. Igår ble ungen helt desperat ved puppen, og det samme gjaldt på begge puppene!!! Hun slet virkelig for å få ut noe! Derfor tenkte jeg at jeg kanskje burde pumpet ut noe ellers i døgnet, for å ha en rasjon ekstra til kvelden..... Men NÅR på døgnet skal man gjøre det, for jeg synes det alltid er så kort tid igjen til neste amming, og da må jeg jo ha rasjonen i orden!!!! Når gjør dere andre det? Kan man evt. spe på med MME? Er det ikke sånn at man får opp produksjonen hvis man ammer/ pumper ofte?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5246260-lite-melk-om-kvelden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er helt vanlig å føle det slik som du, at det er lite melk på kvelden. Men slik er det faktisk for alle. Legger ved en link til en side jeg hadde ønsket noen hadde tipset meg om da jeg slet med det samme.

http://www.babyverden.no/templates/Article____13360.aspx

OG

http://www.babyverden.no/templates/Article____12123.aspx

Vet du, jeg tror ikke du har for lite. Det at babyen virker litt desperat kan ikke være at den er for trøtt da? Da virker de ofte slik, og man kan mistolke det til at de er sultne. Babyen din tar nok den melken den trenger, så hadde ikke bekymret meg for det(med mindre hun er liten og ikke legger på seg som hun skal, da må du jo følge med)

Så prøv å legg heller(lillesnupp her legger seg 1900, snart 5 mnd, og har gjort det ihvertfall siden hun var en 2 1/2 mnd) og se om ikke det er grunnen.

Hvis du ønsker kun å amme, er det dumt å begynne med mme, for da minsker produksjonen deretter. Så dette blir bare ne spiral det blir vanskelig å komme seg utav. Så hvis ønsket er kun mm, så hadde jeg holdt på det for babyen din tar den hun skal ha(som sagt under forutsetning at hun legger på seg rikitg og er frisk)

Helt enig - jeg tror også ungen din er trøtt! Kjenner igjen det du skriver om at hun blir desperat. Min erfaring var at årsaken til at han ble desperat var at han måtte få opp en rap og så få seg litt søvn. Hvis du klarer å si til deg selv at du har nok melk så vil helt sikkert produksjonen stabilisere seg.

Hei, og takk for alle svar!!!

Jeg takker også for linken, fikk bare frem den øverste, men den var til gjengjeld så utrolig fin! Anbefaler den til andre også!!! ;-)))) Jeg har faktisk selv tenkt tanken, at hvis jeg holder ut med den megahyppige ammingen om kvelden, så kanskje hun sover bedre om natten, jeg syntes det hadde vist seg her i huset... Og nå fikk jeg det bekreftet, og sannsynligvis er hun trøtt, jeg har jo ikke tenkt på det....

Nå idag også skjedde det: Jeg syntes hun skrek og søkte etter mat bare få minutter etter forrige måltid, som hun nesten sovnet ved begge brystene i tur og orden. Så jeg tenkte at nå skulle jeg prøve å utsette ammingen litt, så jeg kledde på ungen, og bar henne med meg ut på plenen hvor pappa'n klipte gress. Der skrek hun et par minutter, men plutselig sovnet hun i armene mine, til duringen av gressklipperen! Herregud, som jeg føler meg som en dårlig mor, klarer ikke ta signalene til ungen min engang!!!! Det må nevnes at hun er bare 3 uker, og det er så nytt for meg enda. Men,jeg lærer noe nytt hver eneste dag! Nå har hun sovet 1 1/2 time siden hun sovna til gressklipperen. Jeg la henne da i vogna og trillet en tur. Imens produserer jeg melk! :-)))

Takk for at dere er her, så vi kan dele erfaringer, det er så godt, når man er i denne nye situasjonen! :-)))

Ha en god pinse!!!

Annonse

Ja, det er jo bra når råd kan være så til hjelp som her:-) Jeg har veldig tro på at søvn avler søvn, dvs at hvis babyen har regelmessig og god søvn sover den mere.

Så når babyen din viser tegn til å bli litt urolig, prøv å legg den. Og fint hvis du legger henne ute, det er en fin vane.

Det er ikke alltid lett å tolke signaler til babyen, og hvis din bare er 3 uker er du jo rimelig fersk:-) Ting kommer naturlig etterhvert....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...