Gå til innhold

Når begynte dere å kjenne det i ribbeina?

Anbefalte innlegg

Mener kanskje jeg kunne begynne å kjenne spark mot ribbeina snart og lurer bare på om jeg er heldig som slipper unna så langt. Det må sies at jeg er ganske høy (1.77), regner med dette har noe å si. Jeg vet at babyen har lagt seg med hodet ned og kjenner godt at den har beina på høyre side av livmora, oppe ved ribbeina omtrent. Men den sparker meg ikke der.

Hvor lenge kan jeg forvente å ha det behagelig uten slik sparking? ;)

Er gravid i uke 31.

Fortsetter under...

Jeg er i uke 35+5, og kjenner bare dytt og litt "skubbing" mot ribbeina, spesielt når jeg sitter. Har bare fått 2-3 spark som var myntet rett mot de.. :) Føler meg heldig som slipper det ubehaget, får håpe det fortsetter sånn de siste ukene:) (babyen snudde seg med hodet ned rett før påske da)

Jeg begynte å kjenne det rundt uke 36/37.Men bare på høyre side,ikke akkuratt behagelig men ikke så lenge igjen nå. Jeg på samme høyde som deg men anner ikke om det har noe med saken å gjøre.

Lykke til og håper du kan fortsette å ha det behagelig lenge ennå

Jeg er ikke så plaget med dette enda.Er 181 høy,men vet ikke om dette har noe å si.Er i uke 36 nå,og må si jeg går å venter litt på å få meg et spark:) Som det ble sagt lenger oppe her,så har vi heldigvis ikke så lenge igjen.

Annonse

jeg har kjent press og spark i ribba i værtfall en mnd. nå. Husker ikke når det startet, men har kjent det lenge. Heldigvis er det ikke hele dagen, men mest plagsomt når jeg sitter. Er også litt tyngre å puste nå, spes når jeg sitter...er 33 uker (er ikke spes lang jeg da, 168)

Jeg er 1,78 høy og har liggi litt over snittet i magemål. Har ikke hatt så mye spark mot ribbena, men desto mer dytting med rumpa til junior. Særlig vondt har det vært under levera på hø.side. Vi har krangla litt om den plassen ja. Vet ikke når dette starta, men ihvertfall i uke 35-36, tror nok før. Men han flytter seg når jeg dytter han ned (noe sambo synes var alt for brutalt gjort av meg, men jeg er jo selvfølgelig forsiktig med min ufødte engel..)

Har hørt om flere som faktisk har brista ribben pga spark, stakkars, det er kjempe vondt, og man vil jo ikke ta for mye tabletter heller..

Jeg er også høy (1.76) og begynte å kjenne "gnagsår" på ribbena på venstre side for vel en måned siden (er på termin nå), og det gjør mer og mer vondt. Selvom han er synket godt ned og sitter med hodetfast, er det ganske ubehagelig på ribbena, især når jeg sitter. Ikke fordi han sparker, fordi han har beina på min venstre side av magen. Men bare fordi han rett og slett fyller hele magen min....gleder meg til å føde, ja...

Eli (termin i dag)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...