Gå til innhold

skal prøve i sommer

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

må prøve og se om jeg får noen gode svar her inne:

vi skal snart til å prøve å få oss barn, og jeg lurer på hva man bør gjennomgå av "forberedelser" når det gjelder hva man bør og ikke bør spise. Tenker på vitaminer/mineraler og sånt, i tillegg til hva en bør unngå for ikke å få i seg tungmetaller, bakterer og sånt. Hvor lang tid i forveien må man starte? Har sluttet på p-piller nå, skal få meg litt ferie og slappe at etter travel jobbing det siste året og så er det bare å peise på eller? Planlegger en tur til legen om en uke eller tre.

Blir veldig glad for svar - første gang for meg. Skummelt men veldig kos!

PS. tar forresten i mot tips av alle slag, dere vet nok sikkert alt! God helg, flotte kvinner!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5245766-skal-pr%C3%B8ve-i-sommer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør ta folat fra minst en mnd før du blir gravid til 3 mnd ut i svangerskapet. Bortsett fra det tror jeg ikke det er noe vitaminer eller mineraler du bør ta, hvis du har et normalt kosthold, og ikke mangler noe i utgangspunktet, får du nok gjennom kosten.

Det er noen som anbefaler at mannen skal ta sink, det skal hvist gjøre svømmerene raskere.

Ellers går vel det vanligste tipset på å ha sex annenhver dag fra dag 10.

Av tungmetaller o.l, gjelder vel bare de vanlige rådene, som ikke å spise makrell(?) lyr o.l over halvannen kilo, skylle grønnsaker godt osv.

Lykke til!

Hei!

Vi har også begynnt prøvinga. Håper virkelig at vi klarer å få det til i løpet av sommeren! Har hatt 1pp, men tok test i dag og den var negativ :( Er 2 dager over IKM, men syklusen er nok ikke helt stabil ennå etter å ha sluttet på p-pillen.

Lykke til! Hold oss oppdatert!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...