Gå til innhold

Ligger så urolig på natta, og lager masse lyder

Anbefalte innlegg

Er det normalt?

Min lille gutt på 6 uker, har den siste uka blitt et lydmonster på natta. Han sover i kurven sin rett ved siden av senga mi. Han ligger der hele nattautenom da han får mat. Stort sett er det stille fram til i to-tre tida, da er det tid for mat. Litt før han våkner begynner han å ligge veldig urolig og komme med masse snøftelyder og harkelyder og jeg vet ikke hva... Han er rolig når han får mat, men begynner rett på`n igjen etterpå. Da ligger han sånn rimelig lenge, først med øynene oppe, deretter er de igjen, det virker som han gjør det i søvne også. Dette gjentar seg ved ny materunde i sekstida....men da har det holdt på lenge etter den første materunden.

Når vi står opp om morgenen blir han rolig.

Han skriker ikke, så da har han vel ikke vondt?

Kan dette ha noen sammenheng med at vi har begynt å gi han en flaske erstatning på kveldene, siden jeg ikke har nok melk. Avføringen hans er normal.

Fortsetter under...

i boka sove hele natta står det om de ulike søvnstadiene

REM søvn: (drømmesøvn) - en aktiv søvn som ligger tett opp til våkenhet

stadium 1 - et døsighetsstadium (innsovning) hvor man er veldig lett å vekke

stadium 2 - lett søvn hvor man fremedeles er ganske lett å vekk, kan rykke til i kroppen

stadium 3-4 dyp søvn, kroppen er helt avslappet

Gjennom hele natta varierer søvnen mellom de ulike stadiene. så det kan jo være i overgangene mellom de ulike stadiene at han vrir seg og lager lyder. Hun her snøfter også mye og lager lyder før hun våkner altså.

Jenta mi har også gjort det nesten hele tiden. Gjør det enda, og er 3 mnd.

Men her begynner urolighetene litt før hun vi ha noe å spise et par ganger om natten PLUSS om morgenen fra seks-tiden. Fra seks-tiden har jeg vanskelig for å sove for hun "bråker" sånn.Vi står opp ca åtte.

Tror også det har noe med søvnstadier å gjøre.

Vi måtte flytte tulla vår på eget rom (mot farens vilje..hehe..)da hun var ca 3 mnd-fordi hun sov sååå urolig...(og jeg ikke fikk blund på øyene..)

- Da sov hun mye roligere- og bedre..-og lenger.. :-) Foreldrene og :-)

Har jallfall lært noe til neste gang!! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...