Gå til innhold

Noen flere som røyker her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg sliter med å slutte å røyke nå.

Har en nabo dame som røyka under alle 3 svangerskapa og alle er friske og ingen var for tidlig født eller hadde lav fødselsvekt.

En annen dame i nabolaget røyket og med sine to,og dem er og like friske.

Etter at jeg har hørt på dem så er liksom slutt gnisten min blitt litt borte.

Og jeg har alltid hatt den innstillinga at når man er gravid så stumper man røyken.

Jeg slutta da jeg var gravid sist gang, da mistet jeg i uke 8.

Og itillegg har jeg en samboer som ikke gjør anna enn å mase på meg om å slutte å røyke.

Jeg klarer ikke en gang å trappe ned røyken...hva skal jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lucia og Ronja har vel noen tips å komme med, tenker jeg... De har vært superflinke og sluttet...

Håper du klarer det......

Skrevet

Hei barn til jul.

Uff, det er ikke lett! Den røyken er fæl!!! Skjønner godt at du velger å høre på de det har gått bra med. Det er mange det har gått bra med, meg bla! :-) Men det er mange som det (kanskje) ikke har gått like bra med...

Tror du innerst inne VIL slutte, ellers tror jeg ikke du hadde skrevet inn her. Da hadde du bare røyka og ikke tenkt mer på det..

Har du lest boka til Allen Carr?

Håper du prøver å slutte, en time av gangen. Er helt sikker på at du klarer det!! Vi er veldig flinke til å støtte hverandre i opp og nedturer her inne. :-)

Jeg gleder meg til neste år! DA skal jeg ta en røyk da!! :-) ( i alle fall sier jeg det til meg selv, så får vi se hva jeg gjør når den tiden kommer )

Har nå vært røykfri siden 18 april. Det har vært både enkelt og helt for jævlig. Men samtidig er jeg veldig stolt og glad over at JEG har klart det! (JEG røyka 20 + Marlboro om dagen...)

Lykke til!!!! VI HEIER PÅ DEG!!

:-)

Skrevet

jeg har også sluttet å røyke.jeg tenkte på hva som kunne skje hvis jeg tok den røyken,og da fristet den ikke lenger.jeg også tenkte mye på alle som det har gått bra med,men fant ut at det er ikke sikkert det gjelder meg.jeg hadde rett og slett ikke samvittighet til å røyke i forhold til barnet!og etter noen dager forsvant suget helt...nå klarer jeg ikke lukta engang!:)

men skjønner at det er vanskelig!håper du klarer det!!

hørte forresten at når man tar et trekk av røyken så hopper barnets hjerte over et slag.ikke meninga å skremme,vet ikke om det er sant engang.men er jo verdt en tanke.kan være det blir lettere for deg da!

ønsker deg MASSE lykke til!!

Skrevet

Huuuuuuuufffff, ja et par blir det om dagen, men jeg er overhode ikke stolt av det. Dårlig samvittighet så det gjør vondt. Jeg SKAL være nede i 0 innen 2 uker!!! Samboer`n min klikker nesten. Jeg har lest boka til Allan, og klarte å slutte en stund før jeg ble gravid,,,,,,, er det da mulig å starte litt igjen??? Hvor dum går det an å bli!?

Skrevet

Jeg var heldig og klarte å slutte nesten et halvt år før jeg ble gravid og det var overraskende lett.. Jeg har røkt i 13 år, MASSE, så jeg tror man er nødt til å være motivert for at det skal gå. Er vel ikke akkurat bra for babyen hvis man blir superstressa av å ikke få røyka heller da... Må jo gå an å høre med legen og være ærlig å si at man ikke klarer å slutte og høre hva han anbefaler...

Skrevet

Hei

Jeg hadde holdt meg i tre år med å røyke, så hadde eg MA før jul og da fant jeg kun trøst med å røyke, det er selvfølgelig dumt men nå klarer eg ikkje heilt å slutte igjen. håper eg klarer det snart. det er ikkje lett.

Skal på ul på tirsdag så eg håpr eg får en vekker da, bare håper at alt er bra at det er liv, da trur eg det går opp får meg at eg er gravid igjen og skal klar det.

Men sliter med veldig dårlig samvittighet.

Legene sier jo at bare man klarer å slutte 1 mnd før man får, så hjelper det, så bare ikkje gi opp håpet.

Eneste eg trur er at man må virkelig ville det, da går det ... håper eg.

Skrevet

jeg har slutta med engang jeg fant ut at jeg er gravid.. og det gikk uten problemer ;)

Skrevet

jeg røyker.. har trappa ned fra ca 25 til 3 - 4- 5 alt etter forma, dagen osv..jeg har ikke troa på at jeg slutter helt..desverre..men vi får se . jeg tror faktisk ikke det har så utroli mye å si om jeg tar meg et par tre sigaretter om dagen ..jeg vet!! at mange mener jeg er dum nå å bla bla .men dette er jo mitt valg.. så sann er det med meg...

Til alle dere som skal slutte:) jeg ønsker dere masse lykke til :)

Skrevet

Huff og huff og huff....... jeg har heller ikke klart å slutte helt....... men har trappet mye ned da...... røyker nå fra 2-5 om dagen, det er jo for mye, jeg vet det, men jeg klarer liksom ikke kutte helt ut de siste!!!!!!

kjempe dumt..... men jeg har bestemt meg for at jeg ikke skal ha super dårlig samvittighet, men heller tenke på at jeg faktisk har klart å kutte ut rundt 17-20 røyk om dagen!!!!! det er jo bedre med 3 enn 20 da... det sa legen også ;-)

Skrevet

helt enig t-79! jeg syns det er sinnsykt bra å kutte ned så mye som vi har gjort! men det er lettere for noen enn andre å slutte . kansje er det viljen kansje ikke . hmmm

Skrevet

Jeg sluttet å røyke dagen etter jeg fant ut at jeg var gravid. Det gikk egentlig kjempelett! Var røyksugen litt innimellom, men ikke noe å klage over.

Jeg "røyker" fortsatt 1/2 - 2 røyk da jeg er på jobben, bare sånn at dem ikke skal skjønne at jeg er gravid! Må vente til jeg får fast jobb med å fortelle det :( Så det blir nesten litt sånn fjortisrøyking....Trekker ikke inn, bare blåser ut! hehe Går jeg ut alene for å røyke, så bare later jeg som :)

Og bare av den ene røyken jeg tar blir jeg kjempekvalm. Jeg skal hvertfall IKKE begynne igjen!

Lykke til for dere som fortsatt sliter! Vet det kan være ekstra tøfft for noen!

Skrevet

Ja det er ikke lett. Jeg sluttet å røyke for 7 uker siden, har røkt i 13 år.

Klarte ikke å slutte når jeg gikk gravid med de to andre barna mine, men jeg røkte mye mindre. prøvde ikke å kjøpe meg røyk, men tok av minn mann( noe han ikke var så begeistret for)

Mine to barn var over 4 kg begge to, de pleier jo å ha lavere fødselsvekt vist moren røyker. Det blir jo spennende denne gang som jeg ikke røyker, kommer vel til å bli et barn på 5 kg ( off nei får ikke håpe det)

Vi var i bryllups fest for to uker siden, og da kjøpte vi oss en 20 pk på deling ( minn mann har også sluttet). det var kanskje dumt , men jeg skulle skjule at jeg var gravid. Jeg har ikke røkt siden, og skal ikke begynne igjenn etter minsten er komt, håper jeg klarer d.

Til dere andre som sliter håper dere klarer å slutte..... dere er ikke alene. LYKKE TIL.

Skrevet

Jeg har røyket fast i 11 år men da jeg ble gravid sluttet jeg med en gang. Det er ikke lett, men min mening er. Skal man ikke elske barna over alt på jord og beskytte dem fra ting som ikke er bra? Jeg ville ofret livet mitt for barna så røyken er bare en bagatell. Slutt å røyke og ikke bare tenk på deg selv.

Skrevet

Jeg sluttet selv ved at jeg forandret på vanene mine, og "utsatt" røyken hele tiden. hver gang jeg fikk lyst på røyk gjorde jeg bare noe annetfor å distrahere meg selv. har røyka i nesten 10 år, så hadde ikke trodd det skulle gå i det hele tatt, men har nå klart meg i 6 uker. jeg setter meg selv stadige mål: jeg skal klare å holde meg til jeg har passert 3 mnd. så til 6mnd, og da kan jeg klare meg til etter fødselen. når jeg har klart meg SÅ lenge, skal jeg klare meg til jeg er ferdig å amme. Når jeg har sluttet å amme er det så lenge siden jeg har røyka at da er det vel ikke poeng i å starte igjen?

Skrevet

Jeg røyker også, men har klart såvidt å trappe ned da.. røykte ca 20 før graviditet, og nå kan jeg klare med meg 5 om dagen, men jeg tar en halv om gangen, så egentlig blir 10 ganger om dagen.. men fortsatt bare 5 røyk..

Jeg har også en samboer som maser veldig, men han røyker jo mye mer enn meg da! jeg syns ikke det er snilt å mase om sånt når han selv røyker..

jeg håpet jeg klarte å slutte i det jeg fant ut at jeg var gravid,men det gikk altså ikke..

røykte med mine to andre, og det gikk flott, ingen problemer, og min mor røykte med meg og mine søsken. Ingen problem..

har lest boka til allen carr, og den hjalp meg ikke I DET HELE TATT!!

Dummeste jeg har lest, for jeg visste jo alt fra før:S

men mulig ikke viljen min er den beste?

har jo dårlig samvittighet da..

uff...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...