Gå til innhold

Asterixa, kan du hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

Hei.

Så i en annen tråd at du har 8 barn, (godt jobba.... :-) ) og at ingen av dem har brukst smokk. Har noen av dem suttet på fingre (tommelen) istedet? Og hvordan fikk du de til å slutte med det?

Sønnen min bruker smokk, men jenta mi på 4 mnd ble vi anbefalt av helsesøster å ikke gi smokk, og nå har hun totten istedet. Den blir rød og sår etter en natt i munnen... Har du noen forslag til hva jeg kan gjøre med dette?

Takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5245201-asterixa-kan-du-hjelpe-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om hun allerede har "funnet" den krever det vel antagelig litt mer innsats for å få henne til å glemme den igjen vil jeg tro, men har selv passet på slik at de aldri "fant" tommelen skikkelig og dermed begynte de ikke å suge på den.

At de har gnagd på hendene har jeg ikke brydd meg om, men om bare tommelen har funnet veien inn i munnen har jeg straks lirket den forsiktig ut. Om de har godtatt det har jeg latt det være med det, men om de har reagert har jeg latt dem få puppen med det samme slik at de har fått kose seg med den i stedet. Og så har jeg ammet dem veldig ofte de første månedene. Når de har blitt så gamle som jenta di har de allerede glemt å prøve å suge på tommelen.

Det har faktisk ikke vært vanskelig i det hele tatt og har vært ganske så umerkelig egentlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...