Gå til innhold

hvem skal dere ha med på fødselen?

2 søte

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Pappaen har sagt at han vil bli med, og det er vel han jeg helst vil ha med også. Spørmålet er om han rekker det, siden han bor femti mil unna... Går ikke ut fra at han har tenkt å ta ut ferie på å gå her og vente på fødsel, og det har ikke jeg så veldig lyst til at han skal heller selv om forholdet mellom oss er greit.

Har spurt min beste venninne om hun vil være med, og det vil hun gjerne! Ble veldig glad da hun sa ja, hun kan ikke få barn selv, så var usikker på om det ble et veldig sårt punkt for henne. Men som hun sa var jo dette den eneste fødselen hun noen gang fikk være med på :)

Er sikker på du fint fikser å føde aleine, og du er jo ikke aleine, er masse flinke folk rundt deg, som vet hva de skal gjøre for å få deg til å ha det bra.

Snakk litt med jordmor om det neste gang, kanskje?

jeg ante egentlig ikke hvor stor plass det der tok i bekymringene mine før det var avklart. Det var veldig deilig!

klem,

Har du ikke en venninne som kan bli med deg? Eller mor/søster?

Selv tror jeg ikke at jeg vil føde alene, for meg vil "ensomhetsfølelsen" bare bli sterkere, tror jeg. Men vi er alle forskjellig, og de valg vi tar skal respekteres.

Forstår utfra innlegge ditt at du ikke er 100% sikker på at du vil gjøre dette alene, så hva om du snakker med jordmor om det? For hvis det er sånn at du ikke har noen som kan/vil bli med, så kan det være det finnes ordninger så du slipper å være alene. Eller så kan det være at en prat om usikkerheten omkring det vil hjelpe deg.

Hvor og når skal du føde?

Jeg skal ha med en venninne (hvis hun rekker å komme seg til Oslo fra Tr.heim) hvis ikke blir det min mor.

Jeg skal føde på Rikshospitalet 1 nov (eller der omkring)

Ønsker deg lykke til og håper du holder oss oppdatert.

Faren til gutten min vil være med, men siden vi var sammen så kort vil jeg ha med en jeg stoler 100% på også og føler meg helt trygg sammen med. Tror det er viktig å ha noen som kjenner alle siden ved deg der, derfor skal moren min være med, vi har et kjempegodt forhold og hun vil gjerne være med. Tror ikke jeg hadde klart en fødsel psykisk sett uten noen jeg stoler på og kjenner godt. Jeg skal føde på Rikshospitalet ca 18 august.

Lykke til.

*klem*

Hei hei!

Jeg hadde med meg eksen (pappa`n til Erlend) på fødselen, og det er jeg veldig glad for. Tror det var viktig for ham å være med.

For de fedrene som ikke er så innvolvert under svangerskapet kan nok hele greia virke ganske difus og uvirkelig. De kjenner jo ikke spark, og ser ikke at magen vokser underveis...

Jeg tenkte slik at det ville bli mer naturlig for ham å innvolvere seg i Erlend`s liv hvis han fikk dele denne viktige opplevelsen med meg.

Men nå har vi et veldig godt forhold, og for å være helt ærlig var det bare han jeg ville ha følt meg komfortabel med.

Han har jo tross alt sett meg naken/ sminkeløs/ nyvåkna osv. osv. før;)

Så hvis du vil føle deg komfortabel med å ha barnefaren tilstede, vil jeg nok anbefale det. Men uansett bør du nok ha med deg noen!

Under fødselen kommer du nok ikke til å bry deg så mye, men når ungen er ute, og sykepleierne og jordmora forlater deg, kan det være greit å ha noen å dele opplevelsen med:)

Lykke til, og fortell oss hva du finner ut!

Annonse

Tror selv jeg blir alene, skal passe søskene mine endel rundt terminen så blir vel til at eg må da reise i hu og hast alene til sykehuset for å føde, da min mor er på jobb... Min x har eg ikke tillitt til lenger (far til barnet) så han vil eg ikke ha der grunnet den spesielle og sårbare situasjonen..

Tror det blir mamma....=) Selv om x\n vil være med...Hadde ikke vært aktuellt! Da kunne jeg heller tenkt å ha med x`n før der igjen! 'hehe* ...Må ha med noen en vil føle seg trygg sammen med..Og i en slik situasjon tror jeg mamma blir den beste!=) Lykke til allesammen! Uannsett situasjon!;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...