Gå til innhold

Snart 2 år og sover så lite. Hva skal vi gjøre?? Trenger gode råd før jeg klikker.....

Anbefalte innlegg

Har en gutt på nesten to år. Han sover en time på dagtid i barnehagen. Sånn ca mellom 1230 og 1330. Da må de vekke ham, og han er som regel ganske trøtt da, så det virker som han trenger den timen enda. Prøvde forrige helg å holde ham våken på lørdagen i håp om at han skulle sove lenger om natta i stedet. Men da sovnet han nesten like sent på kvelden og sov uroligere om natta. Voknet like tidlig som ellers. :( Han sovner aldri før kl 21 for tiden, av og til blir klokka borti 22 sånn som i kveld. Og allikevel våkner han i 06-0630 tiden. Han har alltid trengt lite søvn i forhold til andre unger på hans alder som jeg vet om. Men nå synes jeg det begynner å bli ekstremt. Han sover snart like lite som jeg....

I tillegg har vi nettopp gått over til vanlig seng til ham fordi vi trenger sprinkelsenga til neste baby som kommer snart. Det har gått kjempefint, han foretrekker storsenga fremfor sprinkelsenga. Men problemet nå er at han kommer seg ut av den selv, og absolutt ikke vil legge seg å sove på kvelden. Vi ser at han er trøtt når vi legger ham inn, for han gnir seg i øynene osv. Men straks han kommer i senga begynner løpinga.

Han har alltid vært en engel å legge på kvelden. Har alltid bare kunnet lagt ham og gått ut, og stille har det blitt. Men nå kommer han ut et x antall ganger. Ingenting funker. Han ler bare hvis vi kjefter og tar det hele som en lek. Vi kan godt føre ham i seng i over en time før han sovner. Hvis vi blir inne på rommet med ham så roer han seg mye raskere, men vil for all del ikke gjøre oss den bjørnetjenesten at vi må begynne å sitte på rommet med ham til han sovner.

Trenger desperat noen råd, for dette tærer på tålmodigheten. Har en superkort lunte i tillegg for tiden for jeg er høygravid og utslitt. Håper noen har noen gode råd. Hva kan vi si eller gjøre for å få ham til å holdes i seng når vi fører ham inn?

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...