Gå til innhold

Har lyst på flere, så var det alderen da?

Anbefalte innlegg

Jeg vil gjerne ha flere, mannen min er 36 år. Jeg er 33, synest jeg selv er gammel kanskje... tenker på sykdommer som kan oppstå når alderen på kvinnen er høy. Men igjen så kan en jo aldri være helgardert mot alt uansett. Hva tenker dere, hvor høyt bør egentlig grensa være for å få barn?

Fortsetter under...

Du er da ikke for gammel når du er 33 år ung:-) Jeg vil ikke gå inn på noen debatt om hvor grensa ligger for det er så individuelt ut i fra helse og livssituasjon. Men jeg ville ikke latt en alder av 33 år stoppe meg fra å få flere barn om det ellers passet å få barn!

Min personlige grense er 35. Etter denne alderen blir risikoen ved svangerskapet større og det er større hyppighet av Down syndrom etter 38-års alderen. Nå er situasjonen min slik at jeg uansett ikke skal ha flere barn, men jeg tror at jeg fremdeles ville satt grensa ved 35 om jeg hadde ønsket flere barn. Nå er jeg 32 slik at hvis vi skulle hatt flere måtte vi begynt å prøve innen et par år..

Tror for få tenker slik, men tenker at så lenge jeg kan bli gravid så er det bra og da tar de ikke hensyn til alderen.

Annonse

tror nok det går kjempefint jeg. Men jeg ville latt naturen få gå sin gang. Skjer det så skjer, gjør det ikke ville jeg ikke tatt så tungt. Iallfall ikke om jeg hadde barn fra før. Da hadde jeg heller vurdert å adobterer om det var en mulighet. Tenker økonmi. En skal egentlig være ganske bra økonomisk stilt da. Det er jo svindyrt, sett i forhold til å lage selv iallfall, hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...