Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg lager grøt som skal blandes med vann. Til 4 mnd. For at den ikke skal bli kald blander jeg den med varmt vann og passer på å blåse slik at den ikke er for varm i begynnelsen men heller ikke kald på slutten.

Kan man ikke blande grøtpulveret med varmt vann kanskje???? Ble plutselig usikker om dette var noe man ikke måtte gjøres. Vet jo at mm ikke skal varmes til mer enn ca 37 grader men siden denne blandes med vann har ikke tanken slått meg..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5243235-ang-kald-gr%C3%B8t/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hm...Har jeg aldri tenkt på..... Men jeg varmer vannet til litt varmere enn han drikker( når jeg lager melk altså) og blander i grøten. Da blir grøten god og "varm" men rekker ikke å bli kald før han er ferdig med å spise

( Og i det tempoet han spiser hadde det vel ikke rukket å bli kaldt i det hele tatt egentlig....)

Han har ihvertfall ikke tatt noe skade av det- er 8 mnd.

okei da fortsetter jeg med det, hun var ikke så begeistra når grøten ble kald. Men nå må den stå litt til avkjøling før jeg begynner å mate for hun er nokså utolmodig når hun først ser matskåla. Går liksom ikke fort nok, selv om skeia er klar forann munnen til hun har svelgt forige dose. He he. Hvem skulle trudd det når hun for en uke siden ville suge grøten i seg. Tre uker siden vi begynte med grøt og nå går to fulle porsjoner for dag ned på høykant. Må si jeg foretrekker det framfor slik de første ukene med triksing og lirking og uendelig lang tid å få i noen skeier.

Tusen takk for svar da.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...