Gå til innhold

trehjuling med "bukkehorn" aktig styre ???

Anbefalte innlegg

Jeg har et par ganger sett en trehjuling med et veldig rart styre - kan minne litt om et sånt fancy sykkelstyre som syklistene ligger over.

Vet noen hvilken vogn jeg mener?? Hva den heter?? Og hvor man eventuelt kan få tak i den??

Den ser ganske sporty og lett og kul ut synes jeg.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5243042-trehjuling-med-bukkehorn-aktig-styre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du

Det er en Traxx Marlin 3 vil jeg tro. Har denne selv og er godt fornøyd. Den er veldig stødig og lett å kjøre (forhjulet er ikke 360, men kan vris noe til hver side, slik at den blir enkel å svinge). Den har full liggestilling på ryggen og for barn opp til ca 85-90 cm kan du legge "fotputa" over frontbøylen når denne er bøyd ned slik at det blir fothviler også. Har plass til pose (voksi og), og bukkestyret er veldig godt å holde i og kan justeres i høyden. Vogna veier 11 kg og har stor kurv under og lomme i kalesjen = bra. Justeringen for ryggen er veldig enkel når du har fått det demonstrert (be dem vise deg i butikken), enklere enn glidelåser eller "spenner" i hver side som hhv easywalker og oth. Grei pris også - 2500 kr : )

Minus: Fempunktsseler (evt 3 pkt) sitter fast i vogna. Den er brei, men har trillet i Oslo og det går helt fint (trikken kan visst være et problem, ikke prøvd - Quinny comfort 3xl er vel like brei og den er det jo mange som har likevel, så det er ikke et stort problem..).

Den kan kjøpes på Barnevognhuset Rudo og de har også nettbutikk for alle som ikke bor i nærheten av Oslo!

Annonse

Og en ting til - forhjulet lager en liten lyd når det er veldig humpete.. det er skjermskruen som slår litt oppi fotbrettet. Mulig det bare er vi som er litt uheldig, så test dette på vogna før du evt tar den med deg hjem... men de fleste vogner lager vel litt lyd iblant, så noe stort minus er det ikke, bare litt irriterende (men det er jo ikke på vanlig vei da!).

..og, den kjører fint i snø og på grus... og kalesjen og kurven under kan tas av, så blir den ennå lettere : )

Og du kan kjøpe hardbag til å feste på understellet mot deg, eller mykbag til sportsdelen (men denne kan ikke snus mot deg!)

Og sammenslått blir den veldig liten når du tar av bakhjulene (som er fort gjort) !

Eneste vogna jeg kunne tenkt meg istedetfor er en easywalker av ny modell, men den er dobbelt så dyr. Gammel modell liker jeg ikke til barn under 1,5 år pga ikke full liggestilling og ikke mulighet til fotstøtte. Marlin 3 kan godt kan brukes til mindre barn så lenge barnet kan sitte/ligge fremovervendt.

Støtter meg til den som har blitt sagt, og i tillegg må jeg legge til at den er veldig lett å klappe sammen. Den tar liten plass, den er superenkel å ta av og på hjulene, og den er lett og løfte. Den kan klappes sammen med pose/tepper o.l i ( vi gjør dette da vi bruker den som sovevogn i bhg men må ta til og fra i bil hver dag.)

Den går inn på trikken, men man trenger hjelp til å løfte den over en dings på trikkedøren. Men mindre man er sterk nok til å løfte over selv- min mann klarer det men ikke jeg... Men hjelp får man stort sett da! På de nye trikkene går den så klart lett som en plett.

Nei, overhodet ikke. Særlig ikke på traxx, for den er veldig bred bak og har kraftige hjul. Har aldri opplevd side-velt på noen måte. Det er utrolig behagelig med 3 hjul, men da må hjulet være roterende eller skjenende som på Traxx. Hvis forhjulet er fast har ikke 3 hjuling noe for seg etter min mening.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...