Gå til innhold

Ser stygt ut

moderen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sender fortsatt positive vibber! Jeg har absolutt tro på at dette kan gå bra. Jeg sier som de over. Gjør minst mulig!

Jeg krysser det som krysses kan XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Klem fra

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, tiden går sakte, men imorgen kryper vi over i uke 21, og hver dag er en milepæl for tiden... Ny time onsdag, prøver å hamstre fostervann så godt jeg kan, og sender rull på rull med mentalt plaster inn i livmor...

Til ia69: Du skremmer meg ikke, tvert imot!! Alle solskinnshistorier gir nytt håp, og jeg leser alt jeg kan om emnet. Har på ett eller annet vis kommet inn på "Veileder i fødselshjelp 2005", gitt ut av gynekologforeningen, og det gir ihvertfall verdifull innsikt i hvordan legene er opplært til å tenke og snakke. Det hjelper meg også til å ha et realistisk øye på det som skjer.

Ikke et vondt ord om legene, tvert imot, men de har lett for å sette seg fast i statistikken, og glemme at vi hver for oss er enkeltstående tilfeller. Hadde jeg hørt på den første vi kom til, hadde dette vært avsluttet samme dagen/dagen etter.

Det KAN hende det viser seg at det hadde vært det beste, men for øyeblikket er det jeg som styrer det som skjer, med hjelp av ekspertisen. Og det er ihvertfall bedre for min mentale helse at jeg føler jeg har gitt den lille der inne en fair sjanse. Selv om det psykiske presset er bortimot uutholdelig.

Når det gjelder å gjøre ingenting... Den verste stillingen mht lekkasje er rett ut på ryggen. Så helst skal jeg stå hele døgnet... Neida - det går relativt bra å ligge delvis på siden/magen om natten, men om dagen er det allernådigst ned på en stol med rett rygg... Så jeg gjør litt mens jeg står/går, da. Men ikke noe tungt, og ikke noe bøying/løfting...

Og til alle dere som snakker så pent om meg... Det er veldig hyggelig å høre, men jeg tror nok at løvinneinstinktet er like sterkt hos oss alle, og når det røyner på, så er det der...

Fortsatt takknemlig klem fra

Skrevet

Hei! Jeg er selv i uke 17 og 44 år gammel. Trist å lese om din skjebne,men vil gi et lite solskinnseksempel...Fra min praksis på sykehus,kjenner jeg til ei som fikk vannavg ca uke 18 med firlinger. de ble født ca 10 uker etterpå,2 små jenter på vel 600g og 2 gutter på ca 1000g- ene gutten døde etter kort tid,men det hadde ingenting med vannag å gjøre. Jenta som vannet gikk på,er idag 10-11 år gammel og i fin form! Så lykke til videre...knip igjen!

Skrevet

Hei moderen.

Så trist å høre om vannavgangen.

Krysser fingrer å tær på at du klarer å beholde den lille der inne så lenge som mulig, så at den med lit hjelp kan greie seg på utsiden. Vær dag er en seier. Synes også at det er fint at de lar deg være hjemme. Har en teori om mindre infeksjoner da.

Ha en fin dag i dag da:-).

En ekstra varm og stor kjempeklem fra meg og lille Anna Thyra.

Skrevet

Lykke, lykke til videre!

Håper inderlig at dette går bra. Du må sende oppdateringer så vi får være med.

Skikkelig triller dette her!

Både du og lillenurket ditt er skikkelige tøffinger så dette går bra!

Sender deg litt av mitt fostervann jeg: ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hold ut, det er verd det!

Klem fra Håp.

(førstegangs 37 år. 36 + 3 dager venter jente 10. juli.)

Skrevet

Hei Moderen!

Fortsetter å sende gode vibber, og krysser fingrene for at det går bra med dere! :)

Skrevet

Kjære moderen,

Nå har jeg sittet og lest alle innleggene, og du har fått mye støtte allerede. Men jeg vil så gjerne slenge meg på, jeg også.

Jeg fødte en gutt i oktober i fjor, men titter innom her iblant, siden jeg omtrent bodde her inne i 7 mndr.

=) Så nå vil jeg du skal vite at jeg har bedt for deg og lillemannen du har i magen. Jeg tror han kommer til å bli født helt normal, etter mange uker til i magen til mamman sin.

Jeg ønsker deg lykke til, og håper det aller aller beste for dere.

STOR klem fra en utvandret bimmer (bokstavelig talt=)

Skrevet

Kjære modern.

Stå på, hold håpet oppe.

Noen små kommer mot alle odds.

Min mor var i denne situasjonen for 19 år siden.

Legen sa det var umulig, og sa at her må det bli abort, barnet ville ikke overleve, og om det gjorde det ville han ha store hjerneskader og være multihandikappet..

Han fikk et digert pentax kamera midt i planeten for å si det slik.

Tøfft svangerskap, og lillebror ble hetet ut 2 mnd. før tiden.

Han var liten og syk.

De første barneårene var han også mye syk.

Men.. I år har han vært russ, og til høsten drar han på folkehøyskole.

Ingen handikap eller hjerneskader. Bare en livlig 19-åring.

Gi ikke opp, man må håpe på det beste.

nå er det uke 21?

For hver uke nå øker sjansen for at barnet greier seg fint.

Isaac sin oldemor er veldig religiøs, og da jeg fortalte om deg sa hun at hun skulle be for dere hver dag.

Vi tenker masse på dere og håper.

Skrevet

For det første så sender jeg millioner med vibber fra DIB, og der skal du og inn, for dett kommer til å gå bra.

Jeg er 36 år og har en jente på snart 17 år fra før og hadde prøvd siden å bli gravid på ny. Uten lykke.

Gutten min og hadde alle odds i mot seg, men på en annen måte.

Først hadde jeg to spontanaborter og så ble jeg gravid på nytt, og legen skulle sjekke om det vokste noe i plommesekken denne gangen sor det gjorde det ikke sist., men han så noe lite noe så jeg fikk beskjed om å komme tilbake neste uke for ekstra sjekk. uken etter var det blitt litt større, men det tilsvarte ikke uketallet jeg var i så de ville ta utskrapning. Jeg ba dem vente en uke til. og få en til sjekk.

Da jeg kom neste uke fant han ikke embryoet og sa at jeg hadde nok spontanabortert. Da han skulle ta ut den dingsen kom det en mørk skygge...... og jeg merket at legen ble forfjamset og så ringte han på en ennen lege og sa til meg at han skulle bare sjekke noe. Den andre legen kom inn og det ble tatt en ny ultralyd og det romsterte inni magen min. så plutselig stå tiden stille for der ...... der var det jo en baby.... min baby,,, min etterlengtede gutt som jeg hadde ventet på i 15 år. Legene sa at dette var sjeldent. Ett av 360 000 tvillingsvangerskap ligger embryoene så langt fra hverandre at de ikke vises på ul. Og det ene var gått til grunne og det var nok på vei ut, Mens det andre vokste fint. og var normal str. Legen kunne ikke skjønne hvorfor de ikke hadde sett dette embryoet på de andre ultralydene.

De kalte det et lite mirakel.

Så det går an. I tillegg fikk jeg en kraftidg prolaps i ryggen i uke 20 og de fikk ikke lov av meg å ta røntgen eller å operere. for det ville fosteret eller i verstefall endt med sopntanabort. og de kan jo ikke gjøre noe før etter uke 25. Jeg fikk beskjed om at jeg kunne bli lam fra livet og ned om de ikke fikk operere for symptomene viste en kraftig prolaps.

Men jeg sa nei. Dette er sjebnen, dere får ikke røre meg. Jeg vil heller bli lam enn å miste dette barnet.

Så kom bekkenløsningen i uke 24. og jeg kunne nesten ikke bevege meg.

Men det gikk bra og nå er gutten min 2 år.

Så dette kommer til gå så bra vet du.

Skrevet

Kjære moderen!

Mange gode vibber og gode ønsker til deg og den lille i maven!!!!!!!Dette var litt trist lesning,men håper av hele mitt hjerte at dette SKAL gå bra!

Så lenge det er liv,er det håp!

Mvh og en varm og god klem fra

Skrevet

Nå har jeg også lest alle innleggene dine. Krysser alle fingrer og tær for deg. Skal sende deg masse gode vibber.

Skrevet

Heia heia heia. Klip igjen å tenk positive tanker. Krysser alt for deg. Håper du kommer vel i mål.

Skrevet

Uff..dette var trist og lei lesning, men så lenge hjertet til din lille skatt slår, kroppen din fortsatt produserer fostervann og det ikke er tegn til infeksjoner er det allikevel posiiv lesning!

Ønsker dere lykke til og sender dere masse " hold-deg-inne-og-produser-masse-vann" vibber =)

Stor og varm klem fra en på DB,

Skrevet

Hei moderen.

Jeg syns det var fryktelig trist å lese om din situasjon og håper virkelig at du fikk noen gode nyheter hos legen i går.

Jeg skal tenke gode tanker for babyen din og håper at h*m holder ut enda noen uker.

Hilsen

Skrevet

Sender mange mange gode vibber og mange bønner for dere! Håper det går bra med dere alle sammen.

Beundrer deg og din styrke enormt - lille i magen har nok masse av mammas mot.

Mange klemmer -

Skrevet

Sender mange lykke-vibber deres vei!

Tror dette går bra!

Positiv tenking kan gjøre under!!

Klem fra

Skrevet

Krysser alt jeg har for at dette skal gå bra! Mange klemmer fra en dib- er

Skrevet

krysser fingre og bein, tæser og armer....

sender det jeg kan av tanker...

Store klemmer

Skrevet

Skal be til gud for dere at dette går bra,masse klemmer til deg...Håpe håpe...

Skrevet

Lykke lykke til videre!!!

Klemmer fra

Skrevet

Krysser fingrene for deg og babyen!

Håper virkelig det går bra!

Stor klem fra en dibber

Gjest irismor
Skrevet

Sender deg og lillemann mange gode viber. Fortalte din historie til samboern, da kommer det fra Fredrik på 7(hans nevø). Kan vi ikke sende dem sånn tettningsmiddel så vannet holder seg på plass. Tanken var god da. Følger med videre for å se hvordan det går med dere. Det er en sterk liten gutt du har der.

Klem

Skrevet

Krysser alt som kan krysses for dere!!!!!!

Håper virkelig det går bra:)

Skrevet

Tenker masse på deg og krysser fingrene. skal sende alt jeg har av varme tanker, og håper virkelig at den lille klarer seg...!

Skrevet

Dette høres tøft ut, men godt for hver dag som går!!!

Sender mange gode vibber, og håper virkelig at dette går bra!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...