Gå til innhold

Ser stygt ut

moderen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du bærer på en tøffing! Og når han har ligget der inne i 20 uker til ( som den snille, lydige tøffingen han er) kan dere kanskje finne et navn som henspeiler på den styrken han besitter.

Lykke, lykke til. Alle gode tanker til dere videre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Masse positive vibber fra meg. (Jeg vet at i UK redde de barn fra uke 20! Har slektning som fødte for tidlig der på en helgetur). Dette kan gå bra. Utrolig bra at det er litt mer fostervann. Jeg krysser det som krysses kan!

Klem fra

Skrevet

Huff, har ikke vært her på noen dager og må bare få lov å ønske deg all verdens lykke til. Fantastisk at fostervannet har tatt seg opp litt, dette må bara gå bra. Krysser fingre og gir deg alt jeg har av govibber.

Skrevet

Kjære Moderen

Uff dette var trist å lese. Jeg har vært på pinseferie så jeg har ikke vært på nett siden fredag. Leser at fostervannet ditt har økt noe og krysser fingrene for at det ordner seg. Lykke, lykke til.

Skrevet

Hei moderen !

Har fulgt med deg og ser at det nå ser lysere ut for deg. Det må være noen tøffe dager du går gjennom nå, men det høres ut som om det er mer håp nå enn tidligere, så da fortsetter jeg å krysse fingrene for deg og håper det beste. Det er jammen utrolig hvor tøffe disse små fostrene kan være !

Du får holde oss oppdatert når du orker !

Skrevet

Kjære moderen!

Så godt å se at det ser bra ut for deg så langt!! Du må forsøke å tenke positivt og klamre deg til håpet om at dette skal gå bra. Sånne små fostre kan være utrolig sterke!!

Klem fra

Skrevet

Så flott at alt er i orden....dette skal gå bra! Tenker på deg og det fryktelige stresset du opplever nå. Krysser enda fingrene og sender lassevis av positive vibber :-) Du er tøff, moderen!

Stor trøsteklem

Skrevet

Håper det går bra med dere, sender masse positive vibber!

*Klem*

Skrevet

Hei alle sammen.

Dette går opp og ned - og jeg som ikke liker berg- og dalbane...

I går var jeg superlangt nede igjen, hadde en lekkasje da jeg sto opp, med sånn typisk stressa foster - vann, som luktet nyfødt baby... Datt i kjelleren, og sov og grein mesteparten av dagen. Men bestemte meg i går kveld for at det ikke nytter - skal vi komme igjennom dette, må vi tenke positivt.

Liten lekkasje i dag - nokså klar, ingen lukt, og dagen har vært meget bedre... Til føden til kontroll imorgen, så da får vi se...

Vibber mottas fortsatt...

Klem fra

Skrevet

Kjære moderen!

Sender over ett tonn med gode vibber¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Og hold motet oppe, og håper du klarer å ta det med ro. !!!

Oppmuntringsklem fra

Skrevet

Sender deg alle de vibber jeg kan. Dette skal tøffingen din klare. Bare 3 uker til nå så er du over en milepæl. Jenta mi klarte seg "uten" fostervann (bare en liten pytt forann ansiktet) i nesten 5 uker før hun måtte ut i en fei. I dag er hun en aktiv 7-åring Så lenge det er liv er det håp.

Skrevet

Her gir vi oss ikke med god-vibbene! Både du og gutten imponerer meg med styrken deres. Lykke, lykke, lykke til imorgen.

Skrevet

Her kommer noen gode vibber fra meg også.

Har ikke vært her inne på en stund. Fullt kjør på jobb og utkjørt når kvelden kommer.

Det er tøft å gå igjennom så mye usikkerhet - masse lykke til og varme hilsener!

Skrevet

Håper det går bra med dere, har tenkt mye på dere i det siste.

Sender masse gode vibber din vei!

Skrevet

Hei igjen.

Ny time i går, ny lege, fra Kina denne gang - veldig søt, snakket mye om dårlige prognoser og infeksjoner... Det siste hun sa, var - gå hjem og nyte fine vælet - kan gå bla,vet du... Væle glad i hodet, hjelpel mot mye det...

Syntes det var søtt jeg, da...og så at man nå begynner å snakke om en uke mellom kontrolltimene, og ikke en og to dager...

Så jeg kniper igjen, og driver med intensiv intimhygiene, og går på penicillin for å unngå infeksjon. Unngår bind og innlegg også, så mye som mulig. Ikke noe merkbart mindre fostervann, men ikke noe mer heller.

Har merket meg de stillinger som fører til lekkasje, unngår dem så godt jeg kan.

Jaha - det var dagens bulletin fra meg - takk igjen til alle dere som heier....

Skrevet

Fantastiske nyheter!! Dette var den beste bulletinen i dag. Vi fortsetter å heie på den lille ufødte tøffingen, som holder seg der han skal.

Heia!!

Skrevet

Hei Moderen, jeg ønsker deg lykke lykke lykke til. Du høres så tapper ut, jeg blir helt rørt.

Håper virkelig det går bra

Gode hilsener fra

Skrevet

Heisann..!

Jeg klarte det desverre ikke, fikk så kraftig infeksjon at de måtte sette igang fødselen :(

Men både jeg og samboer tenker kjemåemye på deg, og vet akkurat hva du går gjennom og hvor tøft du har det.. INGEN fortjener å gå gjennom noe slikt... Timene som sniker seg avsted, spenningen og nervøsiteten før UL-kontrollene, sinnet når man kjenner fostervannet renner ut, nei huff...

Men du får knipe igjen, røre deg så lite som mulig - helst ingenting, og bare håpe og tro på at dette går bra!! Krysser fingrene for deg, hvertfall!!

Masse klemmer og oppmuntringer fra

Skrevet

Hei igjen!

Dette skal gå bra.

Du må være den tappreste gravide dama jeg har hørt om, sender bakteriekverk, masse fostervann og :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) smil for alle penga. Sol inne, sol ute, sol i hjerte sol i sinnet, masse lykke til.

Skrevet

Heia moderen!

Jeg har fulgt med på situasjonen din og har tenkt masse på deg selv om jeg ikke har fått skrevet det i innlegg. Fortsetter å krysse fingre og sende positive vibrasjoner til dere og håper at det nå går for fullt på frem! Den lille hardhausen din har tydeligvis tenkt å bite seg fast og jeg kan ikke få fullrost deg nok for stå-på vilje og evne til å tenke postivt selv om det røyner på i svingene. Lykke til videre - vi er mange som håper og tror med dere!

Skrevet

Hei moderen.

Jeg hører egentlig ikke til her men jeg måtte bare lese disse innleggene dine.Det får meg til å tenke på at jeg mer setter pris på alt som er bra......å ikke ta alt som en selfølge.

Ville bare at du skal vite at jeg tenker på deg og krysser fingre og tær for deg og den lille.

Du virker ihvertfall som ei god og tapper dame.Alle har en god grunn til å være stolt av deg:0)

Er spent på hvordan det går med deg.

Mange gode klemmer sender jeg til deg:0)

Hilsen lykkelig mamma som blir mamma igjen:0)

Skrevet

Heia.

Hvordan går det med deg og den lille? Håper alt er bra og at han kan overleve om han blir født om en stund. lykke til

Skrevet

Hei moderen =)

Jeg hører til inne på "over 35 og prøver", men hadde også lyst til å skrive noen ord til deg.

Håper virkelig det går bra med deg og den lille!

Siden jeg har jobbet i flere år på en nyfødt intensiv avdeling, har jeg en lignende historie jeg husker godt.

Håper den ikke skremmer deg...

Jeg husker vi fikk beskjed om at en som ventet tvillinger var innlagt med fare for for tidlig fødsel. De var toeggede.

Den ene fostersekken hadde begynt å lekke ut fostervann, så det var fare for den ene tvillingen. Det hadde begynt å lekke allerede i uke 14, så legene hadde liten tro på at den ville greie seg, men de ville vente lengst mulig med å sette igang fødselen til fordel for den andre tvillingen.

Jeg syns jeg husker at de ble født i uke 27-28, og den "syke" tvillingen ble umiddelbart lagt på respirator. Han hadde da hatt veldig lite fostervann i 11-12 uker, og mor hadde lekt hele tiden.

Når det er lite fostervann vil dette gå særlig utover lungene, da fostervannet er med på å utvide og modne disse. Faren er derfor at lungene er små og lite modne.

Derfor måtte denne tvillingen ha hjelp av respirator noen uker.

MEN det gikk bra med han!!

Det hadde tross alt en lykkelig slutt, og det var det jeg ville formidle til deg.

Hos deg har de bare en baby å ta hensyn til, og vil sikkert derfor sette igang fødselen så snart de mener den er levedyktig eller helst til den vil ha best mulig betingelser for å greie seg.

Håper inderlig at det vil gå bra med dere!

Klem

Skrevet

Glemte å skrive at det er vanlig at mor får kortison-sprøyter (prednisolon), helst 3 ganger litt før barnet blir født, fordi det er med på å modne lungene.

Ellers er det også vanlig å gi barnet Surfactant, etter fødselen, som utvider lungeblærene og gjør det lettere å puste. Dette er noe som barnet vanligvis begynner å produsere ved 28 ukers alder, og må gis til barn som er født tidligere enn det, eller til barn som har dårlig utviklede lunger.

Jeg vil ikke fremstå som en medisinsk ekspert, og heller ikke pådytte deg masse informasjon som du kanskje helst ikke vil vite.

Men siden jeg tross alt har en del erfaring på dette området, greide jeg ikke å la være ;)

Skrevet

Huff, tiden må gå utrolig sakte.

Ingen erfaringer jeg kan dele, vil bare ønske deg lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...