Gå til innhold

han vil ikke ha..

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg sitter i en kjempeklemme.. Kjæresten min vil ikke ha barnet.. Vi har ikke vært med hverandre så lenge, litt over et år, har et kjempebra forhold. Jeg har tre barn fra et tidligere forhold, så det er blitt brukt prevansjon for å unngå dette.. Jeg tok en abort for 2-3 mnd siden da jeg gikk på p-plaster.. det gikk veldig greit. Satte inn spiral, og klarte å bli gravid igjen.. Spiralen er tatt ut, og alikevel sitter ting som det skal.. Jeg er ikk lenger enn 2mnd på vei.. Kjæresten min klikker helt og truer med det ene og det andre hvis jeg beholder.. Men jeg har store problemer med å ta en abort til nå.. vet ikke om jeg klarer det.. Hjelp!! Jeg trenger råd! Jeg er redd at uansett hva jeg gjør, så sitter jeg igjen alene etterpå.. hvis jeg beholder, så går han. og hvis jeg aborterer så går jeg.. merker at jeg ikke liker han like godt, siden han skal tvinge meg til noe jeg ikke vil..

Tar jeg en abort, er det kun for han sin del, og absolutt ikke for min..

Hva skal jeg gjøre??

Fortsetter under...

Å...jeg får vondt inni meg når jeg leser dette. Min sambo truer med at det vil gå til helvette om jeg "går i mot han" og beholder barnet. Og da har jeg sagt at jeg heller går i fra han. For jeg fjerner ikke et liv for å gjøre han til lags. Er selv 2 mnd på vei nå...og avbestilte abort-timen. Han ble kjempeforbanna, så jeg reiste på en liten ferie (har vært borte snart to uker), bare fordi jeg ikke orket å ha truing og kjefting rundt ørene. Dessuten merker sønnen vår (på snart 1 år) at stemingen er dårlig.

Jeg har sagt til han at jeg ikke kommer til å ta abort, og så får han gjøre hva han vil. Vil han ikke leve med oss lenger, så greit for meg.

Er helt enig at å ta et liv for å gjøre sambo til lags er HELT feil! Du må ikke gjøre det hvis du ikke vil.

Jeg føler akkurat det samme som du...hadde han fått meg til å ta abort, er jeg ferdig med han. Kjenner jeg allerede liker han mindre...fordi han vill true meg til en ting.

IKKE gjør noe du vil angre på. Du viser bare at du tar ansvar og har bein i nesa hvis du beholder barnet...selv om det blir brudd mellom dere. Han kan angre seinere,når et nytt vakkert vesen kommer til verden. Kanskje sambo vil våkne opp seinere?!

klem fra meg :)

sitter i samme klemme som deg, bare at jeg og min samboer ikke har vært sammen i mer enn tre måneder og jeg er 6 uker på vei. han vil ikke at jeg skal beholde det, men jeg vet med meg selv at en abort vil ødelegge meg. det er et valg man sitter med resten av livet, en anger,og det er ikke noe noen fortjener. jeg vet at min samboer kommer til å roe seg når ting synker litt mer inn, og kommer til å bli kjempe glad når det lille vidunderet blir født. men om du tar en abort kommer du nok til å ha det vanskelig lenge lenge. går han fra deg pga at du velger å beholde det, er han ikke mye å spare på uansett. har han vært med på leken, får han tåle smeken. uansett så håper jeg du gjør det riktige valget for DIN del. hilsen meg.

Du har vel egentlig svart på det selv; at tar du abort så er det for hans skyld....... og hvis du tar abort så går du....

Det er bare DU og ingen andre som kan bestemme over kroppen din. Vil du beholde barnet så beholder du det og samtidig forlater du den dusten som så absolutt ikke er verd en dritt, og som nå har vist deg at det eneste som interesserer han er han selv og ikke deg og det du føler og vil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...