Gå til innhold

Noen andre med tot.riptur her? Og en litt hard fødsel??

Anbefalte innlegg

Poden er nå 2 mnd og nå plutslig har jeg begynt å få smerter i underlivet igjen. Virker som det er musklene der som er vonde. Kjennes også av og til ut som det strekker i sting eller noe innvendig. Noen andre med samme greia?

Fortsetter under...

..ja tror det skrives tot.ruptur..

er faktisk ikke så ille som det høres ut som. Kjente INGENTING til det etter fødselen. Ble slengt inn på operasjonsstua etter fødselen og lappet ganske fint sammen igjen. Fikk HELDIGVIS satt klyster før fødselen, så jeg trengte ikke å gjøre nr 2 før flere dager etter. + at jeg fikk lactulose får å mykgjøre avføringen. Kjentes litt hovent og jævlig ut da jeg kjente med fingrene i underlivet de første ukene, men var ikke vondt i den grad man skulle tro. Men kjentes ut som alle musklene mine i underlivet var enormt slitne etter bare en liten trappetur.. eller 10 m gange... også var det sef svært ubehagelig å sitte skikkelig på rompa de første ukene..

Ingen andre her med samme opplevelse???

*hovedinnlegger*

Annonse

Jeg og fikk det under fødselen...

Trodde ikke jeg hadde sprukket i det hele tatt, jeg...før jordmor sa hun skulle ringe på en lege siden jeg hadde fått tot.ruptur...

Måtte bli trilla ned på en annen avdeling der de sydde i godt og vel en time. Men det var ikke gale i det hele tatt, siden jeg fikk en veldig god bedøvelse :) Puh...heldigvis!

Synes ikke det var så gale i ettertid heller (man glemmer fort, hehe ). Men det klødde sykt mye de første ukene etter fødselen, men det var nok for at stinga grodde...

Det høres nok mye værre ut enn det er å få det som vi har hatt... Men jeg var på kontroll på sykehuset ca 6 uker etter fødselen, og selv om jeg ikke har hatt særlige problemer i ettertid må jeg nok muligens ta keisersnitt neste gag...

Dette pga at jeg ikke bør få dette en gang til.

Fikk ikke total ruptur, men ble klippet for å unngå det (dette var ved første fødsel), men revnet mye ellers i tillegg til klippet. (ble sydd i en time etterpå og jm nektet å oppgi antall sting)

Gikk halvannen måned før jeg hadde en helt smertefri hverdag etterpå. Bekkenbunnen var ganske sliten lenge etter fødslene og enkle ting som å trille vogna var nok til at jeg fikk vondt.

Kjente også sånn strekk nedentil, men det var vel kanskje fordi at det grodde? Hm, jeg vet ikke.

Jeg fikk også tot ruptur. 3 mnd siden nå. Jeg hadde det IKKE godt før maaange uker etterpå, og det er nå først jeg kan gå en hel dag uten å bli "minnet" om det. Hvis jeg løfter for tungt, eller går for fort over lengere tid merker jeg det godt. Det er bare et par uker siden jeg sluttet å blø fra arret.

Da jeg var på kontroll for fire uker siden sa legen at alt ser normalt ut... Hadde litt vanskelig for å tro på ham.

Fikk også blærefremfall etterfølgende, så nå knipes det!!!!

Ja, sånn hadde jeg også det. Min lille gutt er nå 10mnd, men det tok lang tid før jeg følte at alt var helt bra.

Jeg fikk vondt i etterkant av å ha løftet, når jeg gikk tur, etter sex (trudde ikke jeg noen gang skulle nyte det igjen).. I det hele tatt hadde jeg mista trua på hele underlivet. På grunn av alt dette har jeg vært veldig sløv med knipinga, noe jeg i dag får svi for. Litt vanskelig å holde på luft, men ellers alt ok bak :) Etter en forkjølelse hvor jeg har hostet endel merker jeg at jeg får svi for min latskap med tanke på urinlekkasje.

Trur enda jeg satt i grønnsåpevann når lilleprinsen var 3mnd. Husker ikke helt når jeg ikke kjente mer til det, men det er ikke så lenge siden.

Har ikke fått no oppfølging fra fysioterapeut, selv om jeg ble lovet dette. Revnet grad 4 og følte det som en ekstra belastning etter en tung fødsel. Mista mye blod, så jeg brukte lang tid på å komme meg.

Du må tenke på at det er mye som skal komme seg på plass igjen. Håper ikke du har alt for vondt, og at alt er som det skal der nede :)

Hadde ikke tot.ruptur.

Men jeg ble klippet og revnet en del. De brukte litt tid på å sy etterpå så jeg fikk bare ha babyen en liten stund før de begynte. Mannen var glad som fikk holde henne mens de fikset meg.

Jeg syns det var utrolig vondt etterpå og det ble bare verre og verre. Jeg ringte sykehuset for å høre om det virkelig skulle være så vondt og de sa at dag 5-6 var de verste og at det bare var å holde ut for det ville bli bedre.

Hadde så vondt at jeg grinte og holdt meg fast i vasken hver gang jeg måtte på do.

Til slutt nesten etter 3 uker måtte jeg be min mor som var på besøk(hun er hjelpepleier) om hun kunne sjekke underlivet mitt og se om det virkelig var slik det skulle.

Hun oppdaget at alle stingene hadde gått opp og at jeg var helt åpen. Måtte først til fastlegen og han sente meg rett på sykehuset.

De lovet meg full narkose men det viste seg at de ikke hadde noen tilgjengelig akkurat da så jeg måtte velge mellom lokalbedøvelse eller vente over helgen.

Jeg valgte lokalbedøvelse får å bli ferdig. Trodde aldri hun legen skulle finne punktene hun skulle sette bedøvelsen for hun rotet oppi der i en evighet før hun endelig kunne sette de.

Så da var jeg nysydd igjen. Fikk etter dette tre innfeksjoner på rappen så såret ville ikke gro med det første.

Det tok 6 mnd og mange grønnsåpebad før jeg endelig var sånn noen lunde ok.

Har ett stort arr i underlivet og sårkanter som ikke er helt gode, men jeg har bestemt meg for å vente med koreksjoner til etter neste baby for vi ønsker oss inderlig en til.

Kan ikke tro at jeg skal være like uheldig neste gang.

Dette ble langt men når jeg leste her inne ble jeg minnet på all smerten jeg hadde etter fødselen, og det var godt å få skrevet det ned.

Annonse

Hei!

Har gjort meg noen lignende erfaringer jeg også! Er snart 5 mnd siden jeg fødte en liten gutt, og jeg kan ikke si jeg er back to normal enda. Hadde grad 3b og sydde under full narkose. Etterpå ville ikke stinga forsvinne, og fastlegen min måtte ta de så de ikke skulle gnage og plage. Det var noe så sinnssykt vondt å ta de... Jeg har hatt endel vondt i etterkant, kan ikke gå og stå for lenge av gangen.

Tror det er normalt at det streker og er litt vondt innvendig. Etter 6 mnd skal vi visst være helt fine igjen, så vi får smøre oss med tålmodighet litt lenger.

Jeg håper IKKE jeg opplever dette en gang til... Var på sykehuset i 8 dager, måtte få blodoverførsel og klarte ikke stelle gutten min før jeg kom hjem. Var sengeliggende i to uker og var ikke i stand til å sitte å amme før da.

Men NÅ er livet en fryd!!

Lykke til!

dytt!!

Vil gjerne høre flere historier.. forhåpentligvis noen son ikke har måttet vente såååp lenge på å bli bra igjen.

Når begynte dere å trene igjen? Har vært på et par mor&barn treninger..men har også fått en del smerter i etterkant av det :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...