Gå til innhold

Ang. tråd fra tidligere i dag: Er jeg litt overivrig?? - ER SÅ FORNØYD NÅ!!


Gullemor

Anbefalte innlegg

Tjoho! Jippi! Vi har nå gjort tidenes beste handel! ;o) Jeg så i ettermiddag på finn.no at noen som bor 5-10 minutter unna oss skulle selge masse babyutstyr samlet for kun 1900,-, og tok litt av her inne... Hehe!

 

I annonsen sto det at det var 04mod kombivogn, lekegrind og bæresele samt noe annet utstyr... "Noe annet utstyr" var ammepute, vippestol og hele tre poser med klær fra nyfødt til nesten to år, tror jeg (ikke plastposer, men sånne man oppbevarer dyner i!). Har ikke "landet" helt ennå, etter DET bra kjøpet; er bare utrolig fornøyd! Ja, det fulgte også med dyne til bebisen... ;o) Supert!

 

Det beste er at det kunne ikke passet bedre... Jeg er på yrk. attføring og får dermed kun engangsstønaden i tillegg til barnetrygden på 970 pr mnd... Dette kom da på under 2000 kr og, som om ikke det var nok: Mamma sa hun ville spandere dette på oss! ;o)

 

Mannen min dro på kano-/telttur sammen med noen kompiser nettopp, og jeg har hele helga for meg selv til å kose meg med sortering av klær, prøve meg på montering/sammenlegging av vogna osv...

 

Uff, jeg tar jo helt av, jeg! Som jeg sa i den forrige tråden om dette, innser jeg at det er veeeeldig tidlig å kjøpe alt dette, da jeg kun er 9 uker på vei, men: Jeg KUNNE IKKE gå glipp av dette tilbudet??? ;o)

 

Ønsker dere alle en strålende kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hehehe :) Jeg syns det var et kjempegodt kjøp :) Av og til må det være lov å være litt entusiastisk og positiv!! Kan ikke gå rundt og vente på på SA hele tida heller... stå på, gullemor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! Dette var fantastisk bra! ;o) Det blir ingen SA her i gården, nei! Så er i alle fall DET helt klart... Hehe!

 

Ønsker deg en god kveld, ka-ping! ;o)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld til deg og, gullemor :)

 

Blir gøy å bli litt mer kjent framover. Selv om vi bare er "interaktive" og ikke live så er det alltid moro å møte folk man liker og føler man er på bølgelengde med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så enig, så enig!

 

Jeg gleder meg også til å bli kjent med deg. Jeg har, siden jeg dukket opp her inne, sett på denne ka-ping som en veldig sympatisk jente. Synd vi bor så langt fra hverandre, hadde jo vært hyggelig å kunne treffes på BiM-treff!!

 

Det virker som om det er masse hyggelige folk her inne. Kanskje derfor man trives så godt og ikke klarer å løsrive seg på flere timer...??

 

Snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He, he, kjempegøyt når man har gjort en god handel :-) Også har du noe å kose deg med også. Jeg husker jeg kjøpte vogn med førstemann da jeg var 5 mnd på vei, og kunne ikke få nok av å se på vognen og prøvetrille den i stuen :-) Jeg er bare 5 uker på vei og har allerede kjøpt søskenvogn... oiiiii ..fant den på finn og kunne ikke gå glipp av den... (men den kan brukes som single-vogn også..) Så her bør spiren bare klamre seg fast... hi hi :-) Utrolig hvor mye bra og billig man kan finne på finn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

å så koselig!!! takk for kompliment :)

vi snakkes! nå er det kakekosetid hjemme hos fine mamman min for min del :)

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annaø: Kjempemoro! Ja, det er utrolig mye bra på finn.no... Skulle bare ønske noen hadde sett brudekjolen min der og slått til på den da jeg hadde den ute...! Hadde den på finn.no i to mnd, men ingen ringte... :o( Bør kanskje legge den ut igjen?? ;o)

 

Vi har så dårlig plass, så det er mulig vi må oppbevare alle babytingene hos svigers eller mine foreldre så lenge... Satser på å bygge ut i sommer/høst...! Hvis ikke kommunen slår seg vrang med søknaden vår etterhvert! Hehe!

 

Digger finn.no!! ;o)

 

Ka-ping: Kos deg med kaker! ;o) Talast!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lurer på en ting, du mister vel ikke pengene på yrk attføring når du føder?

 

Har hørt at så lenge en opprettholder utdanningen sin selv om barnet er kommet får man penger, skal nemlig begynne på det selv etter nyttår .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på yrkesrettet attføring, men er kun i korte tiltak som kurs og arbeidspraksis... Er ikke under utdanning, dermed vet jeg ikke hvordan det vil bli for deg, dessverre. Ut ifra det jeg har lest på nettet, vil jeg miste stønaden etter fødsel...

 

Vet ærlig talt ikke 100% jeg heller, for jeg har ikke villet ta det opp med aetat og trygdeetat ennå, da det ikke er "offisielt" ennå... Og siden jeg mottar y-a, velger jeg å holde tett så lenge som mulig...!

 

Det ordner seg nok!

 

Lykke til på yrk attføring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. så rart da, har du link til det du leste?

 

Det er litt krise da, jeg skal gå på skole, men de sa at jeg kunne tilpasse det til mitt eget tempo. Hvis jeg skal begynne å jobbe så må jeg gjøre det nu.. er jo tross alt gravid allerede, må ha inntekt i 6mnd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har ingen link, og er som sagt heller ikke hundre prosent sikker... Husker nemlig ikke hvor jeg leste det!!

 

Må vel nesten bare snakke med aetat etterhvert, like it or not...! Men nå er jeg jo ni uker på vei, så om ca tre uker til, så er det vel greit å være mer åpen om det...

 

Jeg håper for guds skyld at jeg kan beholde mine lusne 6000 kr/mnd...!!

Aaaarrrggghh!!

 

Jepp, jeg måtte også ha begynt å jobbe nå, men grunnen til at jeg er på ya er sykdom, så det kan jeg ikke... Sjekk med aetat hvordan det er for DIN situasjon! ;o) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...