Gå til innhold

cloud watching :-)


eva luna

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mmmm, jeg har tenkt på det navnet jeg og:) Og så synes jeg Sol er fint, men sambo er ikke helt enig. Jeg er veldig glad i sagn og myter og sånn. Og alver. Så Alva er et fint navn. Egentlig har jeg lyst til å kalle en evt datter for Ronja, men en Ronja burde vel ha mørkt krøllete hår og både jeg og sambo er lyse med rett hår. Storesøstra mi har mørkt krøllete hår da, så kanskje jeg har arvet noen av de genene, man kan jo bare håpe. Og så synes jeg Birk er fint, men der er sambo helt uenig, sukk... Ikke lett det her. Tror vi må få en hel ungeskokk så vi kan ha noen navn hver, he he:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ronja er så nydelig!!! Men mannen min er opptatt av at navnet ikke skal assosieres med kjente filmer, bøker, figurer osv. Annika utgår (pga pippi), ronja utgår (pga ronja røverdatter) osv.... heldigvis har vi funnet et par navn vi begge to er kjempeforelsket i, så det blir nok navn på knøttet vårt og til slutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt, jeg også elsker navnet Ronja. Både jeg og samboer er lyse og sønnen vår er helt hvit i håret :-) Men det hindrer ikke meg i å kalle en eventuell jente for Ronja :-) Synes bare det er stilig jeg hvis det liksom bryter litt med det man assosiserer med navnet.

Sol er også veldig fint, kjenner ingen som heter det. Vet om to som heter Alva :-)

Jeg tror at i begynnelsen vil man kanskje tenke på ronja røverdatter, men når man blir kjent med personen som har navnet så vil man assosierer navnet med den som heter det og ikke en filmfigur.

Må faktisk si at jeg tenker ikke på pippi i det hele tatt når jeg hører Annika, synes det høres helt vanlig ut jeg :-) Man må ta de navnene man liker :-)

Men når det er sagt så har jeg veldig guttefølelse denne gangen, er helt sikker på at jeg må finne et guttenavn, kanskje Tarjei :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...