Gå til innhold

Når kunne dere kjenne liv?

Tjatjo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

skulle ønske jeg kunne si at du sikkert kjenner noe snart. men i mitt tilfelle kjente jeg mer og tidligere med jentungen for 2 år siden en med tvillingene nå. Den ene morkaka ligger på fremre vegg så det har vist noe med det å gjøre. Jeg var ca22 uker på vei før jeg begynnte å kjenne noe. Det er fortsatt ikke så mye liv men når de først rører på seg ser jeg det godt på magen og kjenner masse. Du skal vel snart på UL det er jo også noe å glede seg til. godt å se de små. Men kanskje du er heldig og er en av de som kjenner liv tidlig da er det i så fall bare snakk om noen få uker kanskje dager.

Jeg kjente vel de første små "boblene" da jeg var omtrent 18 uker på vei. Men det tok litt tid før jeg virkelig var helt sikker, og kjente det hver dag. Det kom vel da jeg var ca 20-21 uker på vei, tenker jeg. Nå er jeg 24+6 (eller 24 i følge UL....), og det er full fres! :-)

Jeg kjente liv første gang i uke 16, og har kjent det hver dag siden. I begynnelsen kjente jeg bare liv fra den ene, men det har jo veldig mye å si hvordan de ligger og hvor morkaka/-ene er plassert. Hvis ungen ligger mye med ansiktet vendt inn mot ryggen er det ikke sikkert at du kjenner det så tidlig. Det er nok ikke annet å gjøre enn å vente.. Jeg tror ikke det har så mye å si om man har tvillinger eller ei, hvor tidlig man kjenner liv. Søstera mi er gravid med bare en, og hun kjente liv allerede rundt uke 10..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...