Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Litt ubehag vil du nok få uansett, sprengen kommer den... Men mitt råd er å binde opp puppene med et skjerf, vent på spreng, pump litt, vent på neste spreng osv osv. Spis masse peppermyntedrops og vær tålmodig. Pass på hvis du får kuler eller ømhet i brystet, da må du tømme og løse opp.

Håper du kommer frem til det som er best for deg. Er det noen spesiell grunn til at du vil slutte?

Det finnes piller som kutter ut melkeproduksjonen. Men det vet du kanskje allerede?

Kan ikke huske at jeg fikk noe særlig melkespreng. Det hjelper i så fall å pumpe litt. Men bare litt så du ikke stimulerer melkeproduskjonen - bare slik at du blir kvitt den melken som sprenger på.

Pillene jeg fikk skulle taes flere ganger daglig i to uker. En bieffekt er at man blir ganske trett av dem. Noe annet som er VELDIG viktig å huske på - og som min lege ikke fortalte meg, men som jeg heldigvis fikk med meg da jeg leste hele papirslippen som fulgte med pillelesken (!) - er at enkelte av disse pillene også gis til barn med vekstproblemer. Altså også fungerer som veksthemmende for barn med kjempevekst. Du må altså ikke noen omstendigheter gi den melken du eventuelt pumper til barnet. Dette er jo en periode hvor barnet ditt vokser mye vet du!

Lykke til!

syns man bør spørre om råd på ammedebatten... ikke på flaksemelk!

å spes ikke når man bare vil slutte.. orker ikke gå på ammedebatten pga jeg ikke har melk å ønsker sterkt at jeg kunne amme.. syns det er så provoserende når folk ikke gidder å amme.. jeg gir flaskemelk fordi jeg må, ikke fordi jeg vil..

Annonse

Ærlig talt - Hun må vel få lov til å spørre vel?

For å være helt ærlig så tror jeg ikke jeg hadde turt å spørre om slikt på ammedabetten. Da blir man vel bare bombardert med h"vorfor vil du ikke amme spørsmål".

Ammedebatten er for de som ammer eller trenger tips til å amme - ikke for de som gjerne vil slutte. Det er i alle fall slik jeg har oppfattet det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...