Gå til innhold

sikring av barn i bil

termin i juli fikk jente 3.7

Anbefalte innlegg

har lest at det sikreste er å plassere lillejenta bak på passasjersiden. Men mitt problem er at der er allerede storesøster plassert......

Jeg vil jo gjerne at begge skal sitte tryggest mulig.....

Hva ville dere gjort??? Flyttet storesøster eller plassert babyen bak på førersiden????

Har kjøpt britax babysafe+ med isofix, så det blir ikke aktuelt å drive å flytte på setet hele tiden heller......

Fortsetter under...

Har minste bak førersetet og største bak passasjersetet.. ei mor er like glad i begge ungene, så man kan ikke vurdere hvilket barn man plasserer tryggest synes jeg. Har minsten bak førersetet fordi det er mest praktisk.. størstejenta klatrer ut av bilen selv, og det har vært minstemann som har vært med på butikk, helsestasjon+++ mens størstejentahar vært i bh... da er det mest praktisk å ha minsten på min side... + at sentallåsen bare fungerer fra førerdøra.. Hvorfor det, lurer nå jeg på??

• 2 uker senere...

Personlig ville jeg plasser den som er minst ( mest skjør) på den tryggeste plassen. Min oppfatning av hvor den plassen er er i midten bak (men der er det nok ikke izo fix da).. Vi kjøpte to nye hts izi combi stoler, den minste ble plassert i midten, og jenta på knappe to år bak passasjersetet. Storebror på 7 år fikk sitte bak fører. Min begrunnelse for valgene er altså at den som " tåler minst" ved en eventuell kollisjon må sitte på den tryggeste plassen.. Ikke lett det der nei, har grublet jeg også..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...