Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem med min fortid. Jeg er 31 år og har jobbet så og si hele livet mitt, men på fritiden min har jeg hatt perioder som jeg har røyket hasj. Dette har blitt kjent på "bygda", noe jeg har vist hele tiden. Dette har ikke vært noe problem for meg før, men så ble jeg forelsket og innledet et forhold til ei jente som har et barn fra et tidligre

forhold. Jeg har da valgt å legge hasjen vekk for å ikke lage problemer. Det er viktigre med et sundt forrhold til min kjærste. Men saken var vist ikke så enkel.

Faren til barnet er ikke så enkel å ha med å gjøre. I forholdet han hadde med min kjærste har han gjentatte ganger utøvd vold mot henne, så etter at sønnen ble født skjønte ho fort at dette ikke nyttet og flyttet i fra han. Han har i ettertid gjentatte ganger truet med å drepe både mor og sønn, brenne ned huse hennes og generelle telefoniske trusseler. Personlig tror jeg han er psykopat/gal.

Så er det da det store problemet opp i dette da. Moren er jo ikke så veldig intresert i at barnefaren skal ha kontakt med sin sønn uten oppsyn. Ho er redd for at han skal utøve samme vold mot sønnen som det ho fikk føle på kroppen, og trusslene tatt i betraktning så er jo det forståelig.

Dette vil det jo bli en rettsak ut av. Det jeg søker hjelp til er: vil min fortid spille inn på den saken? Det har jeg hørt mange delte meninger om. Er det noen plasser jeg kan henvende meg for å få hjelp? Jeg vil jo ikke være den som er grunnen til at min kjære mister det kjærste ho har, men sammtidig vil jeg jo heller ikke miste det beste som har hent meg. Vi har det jo veldig bra sammen, hadde det ikke vært for en gal barnefar.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5240563-fortiden-min/
Del på andre sider

Fortsetter under...

fortiden vil ofte komme tilbake når en minst vil at den skal. Har erfaring med det selv, men en ting har jeg lært og det er å være totalt ærlig fra første stund. Da vil det antakelig gå bra. i allefall mye bedre enn hvis noen andre feks barnevern finner det ut i ettertid. man skal ikke bli straffet for fortiden sin men bli behandlet for den man er. Du kan jo for eks si at du er villig til å levere urinprøver hvis det skulle være no problem, noe det sannsynligvis det ikke er. det viktigste i det her er jo at gutten blir tatt godt vare på og er du en del av det så må du være ærlig. Hjelper ikke det så nei vel...da kan ingen si at du ikke har prøvd å hjelpe til! Dety som må gjøres må gjøres for at gutten og moren har det bra. Lykke til til dere tre.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5240563-fortiden-min/#findComment-5245877
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

det kan nok bli bragt på bane og ha en negativ virkning på saken.

dessverre er det sånn at fortiden "hjemsøker" oss.

men jeg råder dere til å ta kontakt med familievern kontoret. de har nok råd å gi dere.og som hun/han over meg sier, vær ærlig. fortell om din fortid og at du nå har kuttet ut dette til fordel til familielivet.

tisseprøver-så fort som mulig, kan hjelpe.

jeg ble selv rådet til å gi tisseprøver når jeg var gravid pga kjent tidligere hasj+div bruk tilfelle fortiden skulle komme å "hjemmsøke" meg etter at dattern min ble født..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5240563-fortiden-min/#findComment-5999569
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...