♥Prinzessin♥ Skrevet 2. juni 2006 #1 Skrevet 2. juni 2006 Leste nettopp på Skravlesiden at man ikke behøvde å bruke hverken dyne eller voksipose før ungen var over 5 kg. Hadde visst noe med krybbedød å gjøre... Hva skal dere gjøre?
fanta free Skrevet 2. juni 2006 #2 Skrevet 2. juni 2006 har jeg aldri hørt... har dyne til både seng og vogn, men det kommer litt ann på hvor varmt det blir også da... må bare se ann, men min lille kommer ikke til å veie under 4 kg ved fødsel antar jeg og da er det ikke lenge før han er over den grensa... men det der har jeg ikke hørt om før...
LivetErEnLek Skrevet 2. juni 2006 #3 Skrevet 2. juni 2006 Tror neppe det er noe bevis sammenheng her. De bruker jo dyne til de små på barsel, og det sier jo litt. Vi skal bruke dyne dersom det ikke er for varmt
♥Prinzessin♥ Skrevet 2. juni 2006 Forfatter #4 Skrevet 2. juni 2006 Syntes også det var litt rart ja... har både dyne og voksipose, men ble litt i tvil... det har jo selvsagt noe å si hvor varmt det er da, er det skikkelig sommertemperatur behøver man jo ikke noe annet enn helseteppe over babyteppet. Og er det vinter, må man jo nesten ha dyne i senga og voksipose i vogna!
Karoline's*mamma Skrevet 2. juni 2006 #5 Skrevet 2. juni 2006 Trur gjern dette gjelder i andre land enn Norge, som tross alt er litt varmare. Her i huset har jenta på 1,5 år alltid brukt dyne på natta, og det kjem nok nest til å gjere og. Det var ein periode vi brukte pose i tillegg, fordi ho sparka dyna av seg. Var frå ca 4-5 mnd til ho var 1 år. Voksiposen brukar vi i vogna og på besøk, ikkje i sprinkelsenga.
yasmina Skrevet 2. juni 2006 #6 Skrevet 2. juni 2006 Vi bruker dyne i senga om natta og har voksi til voogna, men den brukes kun om vinteren, eller ved spesielt kalde dager. Varme kan være en grunn til krybbedød og i voksi ( vinter) posen kan det blir varmt. Har et vennepar som målte rett over 37 grader i sin voksipose...... Tror nok babyen som kommer nå snart skal få dyne og ikke pose de første mnd. Dynen er ikke fullt så varm. Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå