Gå til innhold

Oktober: Noen fra Tromsø i okt.klubben?:)


Gjest

Anbefalte innlegg

Ja, de fikk netopp igjennom at det skulle være 1 uke med lønn og 1 uke uten.. spleiselag :) Jippi, det var jo som bestilt for oss=) Samboern min ble passelig nysjerrig på hvem det var, hva heter samboeren din? ...

 

Får ta det etter sommeren da, ja da trengs det ekstra mye trim:P Jeg er begynt å ta knebøy hver morgen, haha, det er tungt!!

 

Og hei hå til deg, artig at det er flere Tromsøjenter som skal ha i oktober! Og ekstra fint å høre at flere er sykemeldt, følte først at jeg ble sykemeldt tidlig...men ser jo nå at de fleste er redusert på jobb=)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

mamma til høsten,

vi skal også til sverige i sommer... pite havsbad første uka i august =) når skal dere? vogna koster det samme i sverige forresten, men svenske kroner er jo svak så det er litt å tjene på det..!

virker som alle skal ha den vogna ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Vi skal til Luleå. Kjører på mandag. To dager igjen å jobbe så ferie i 4 uker. Skal bli veldig deilig. Fant ut at det var greit å ta ferie tidlig, før magen blir for stor. Var hos jordmor i går og størrelsen på magen lå akkurat på streken på sjemaet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra me lønn i en av ukene,hihi flaks for oss:)Det er også bra at pappaene skal ha 6 uker nå i forhold til 5 før,fra 1.juli.Han heter Odd-Terje.Din samboer da?Hvor gammel er han?Husker ikke i farta hva det heter der han jobber nå..

I dag fant jeg så søtt krabbeteppe på Nerstranda,måtte bare gi etter for fristelsen:)Ikke lenge nå til dere skal på ul.,åh artig!!Da kan du kjøpe små søte rosa ting eller tøffe blå;)

Vanntreningen kan ihvertfall jeg anbefale,godt å trene slik og artig å være i vann.Det er mye fokus på bekken,rygg og armer.

I går var jeg for første gang på BIM treff sammen med en veninne,vært noen gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, 6 uker pappapermisjon er bra.. Daniel heter min samboer, han er 22, og for tiden er han på Åsgård å jobber - og der har han vært leeenge nå:) tror ikke han vet hvem samboeren din er, på navn iallefall. Han skal faktisk ha sin permisjon hver mandag i 30 uker, så skal jeg ha ulønnet permisjon de dagene. Da blir det jo laaanghelg hver helg, siden han er ferdig 13 hver fredag=)

 

ååå, gleder meg sånn til UL, er stadig å sikler på klær rundtomkring, men det er så lite som er nøytralt:)

Nei,har aldri vært på bimtreff..hvordan var det? mye folk?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes smart ut å ordne permisjonen slik:)Kan så lite om ting og tang rundt permisjon og rettgheter.Har ikke søkt om noe enda.Må snart sjekke hva man må gjøre.

Det var ca 8 stykker,nesten alle hadde termin i juni eller juli,det var ei som hadde i november-så vi følte oss litt "mini" gravid.Men det var koselig:)Det blir nok en stund til vi skal igjen pga.ferie og sånn.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har fyllt ut alt av skjema, og gitt arb.giver det de skal ha - men man kan ikke søke før man har hatt en kontroll etter 26. svangerskapsuke, så det blir vel gjort like før ferien, så slipper vi tenke på det når vi kommer hjem=)

Jeg får hive meg med på ett treff til høsten engang, er det på Aunegården det pleier være? Har du mange rundt deg som er gravid og skal ha i tiden framover eller?

 

Var på Nerstranda igår i 8tia, skulle se Kurt Nilsen&co... Åh, det var så sinnsykt med folk der, ble helt svett ;) Fant ikke parkering nærmere enn på Domus, så jeg småløp gjennom hele byen i regnværet, for så å komme dit til skikkelig overfylt konsert.. Dro liksågodt på kaffelars å kjøpte meg en kakao med krem, så var humøret på topp igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bruker visst å være på Peppes de onsdagene det er sent,og på Jekta på Le Cafe de onsdagene det er tidlig.Tror jeg skal ta meg et par turer på treff til høsten,blir ikke så mye tid i sommer.

Ei jeg jobber sammen med skal ha i slutten av juli,hun bor like ved her.Så er det ei jeg kjenner fra da jeg videreutdannet meg nettopp,som skal ha dagen etter meg.Bor også nært.Har ikke familie her i byen,langt til de.Det er litt synd da..Enn du da?Det er jo litt artig å kjenne flere,tenker på når man skal ha permisjon å er hjemme på dagene.Gøy å ha noen å gå tur med og cafe osv..

Så de har sånn trening for nybakte mødre på Elisabethsenteret,det hadde sikkert vært arti når den tid kom,men det er tidlig på dagen-så hva gjør man da med det når man ikke har noen til å passe babyen?!

Hihi,ja kakao med krem er godt:)Fikk du ikke glimt av de engang?Hadde lyst å dra,men det ble ikke til det..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei på jobb fikk for et par mnd siden, så vi får jo litt permisjonstid sammen + at ei barndomsvenninne fikk for et par dager siden, så noen er det jo. Men mange i vennekretsen er ikke kommet helt dit ennå, jeg er jo bare 20 så ;) Men har ei søster som har mye senvakter, og hun gleder seg jo som en gal - regner med jeg kan tyne henne til endel barnepass, kafeturer og sånnt på dagtid.. Regner med at dagene forsvinner passelig fort uansett=)

 

Nja, så de fra 3.etg - de var jo i 1... så litt så jeg jo ;)

Imorgen har jeg siste jobblørdag før vi slutter med det til sommeren, heeeerlig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia:)

Glad du er ferdig med siste jobblørdag?:)Så i dag at jeg har 3 arbeidshelger igjen før ferien 21.juli..Heldigvis bare halve helger siden jeg er 50%.

Kor koselig at du har søsteren din her.Jeg har ei søster på 21,men ho bor i Oslo-kjedelig at det er så langt unna!

Tror jeg skal begynne på nytt babypledd i dag,kjøpt fint turkis garn,men lurer bare på om jeg skal strikke på pinne 4 eller 2,5.4 går jo så mye raskere,men 2,5 blir jo penere kanskje..Valgets kvaler;)

Bare et par dager igjen til ul.nå-så spennende!!!Jeg blir bare mer og mer nyskjerrig på om vi venter gutt(magefølelse),eller jente.Har du noen magefølelse på hva dere venter?

Var i dag på jakt etter mammaklær,men fant ikke noe-lite utvalg synes jeg:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, herlig med frihelger framover =) Men det er jo mye lettere uansett, halve dager på jobb går jo kjempefort!! Strikker du rett fram eller har du noe mønster? Kanskje jeg skal prøve meg på ett pledd også, det er jo så arti med hjemmelagde ting. Jeg ville gått for nr 2,5 - for det blir myyye finere selvom det tar lengre tid =) hihi.

Jeg får strikke bebbisen din ett par lester, nå har min fått i alle verdens farger - og jeg trenger noe å pusle med på kveldene. Har du en farge du ønsker? ;)

Ville ikke dere vite kjønn, eller så dere ikke på deres UL? jeg er jo overbevist om at det er en liten Elias inni magen min (men det er kanskje fordi vi har hatt navnet Elias siden dag en, men ikke noe jentenavn) Sambo tror det er ei lita snuppe, men nå er det jo bare noen få dager igjen - iiiii jeg gleder meg så!!

 

Det er dårlig med mammaklær ja, H&M har litt.. men det er så mye spesielt, de har liksom ikke en helt vanlig sort bukse f.eks. Jeg har kjøpt noen bukser på Vero Moda (ikke mammaklær da) som har ett ganske tykt stretchbånd i livet, de hadde de i lang og kort versjon i sort,grønn,beige etc.. Også kosta de bare 125kr. Er ikke så kjempefine, men de funker greit =) føler meg litt som en ballong uansett for tia.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber du halve dager og ikke annen hver dag?Jeg jobber ca annen hver dag,det er litt vanskelig å arbeide halve dager der jeg jobber.

 

Synes det er så koselig med hjemelagde ting til bebbisen.Det teppe jeg strikket la jeg opp 200 masker på pinne 4,så hadde jeg kant nede og oppe på 10 omganger rett fram og tilbake,og 10 masker på sidene.Strikket rutemønser av rette og vrange.20 masker rett,20 vrang osv.Hadde også 20 omganger opp,da ble de ikke helt firkantet,men likte den str på rutene.Jeg får høre på deg som er en erfaren strikker og ta 2,5 pinne da:)Det vil jo bli finest absolutt:)Fant turkis garn til teppet siden vi ikke vet..Det forrige var gult.Har også strikket et grønt,begynnte samme helgen jeg fant ut at jeg var gravid.Det strikket jeg bare rett fram og tilbake,men det ble ikke akkurat noe fint.Mistet noen masker og fikk ikke til å plukke de opp igjen.Det blir nok å fungere som lørvteppe;)Du kan jo begynne når du vet kjønnet,så mye lettere å finne farge da,de har så mange fine rosa og blåfarger.Det klør i fingrene mine etter å kan velge blandt de!!

Vi hadde bestemt oss for å ikke vite kjønn,men jeg er så utrulig nyskjerrig på det.Har jo vært til 2 ul,og det var kjempevanskelig å ikke spørre.Spsielt sist gang da jeg var alene der og legen spurte om jeg ville vite;)Virket nesten som hun syntes det var rart at jeg ikke ville det(eller ville og ville,men ihvertfall hadde jeg jo lovet å ikke spørre).

 

Elias er et fint navn synes jeg:)Synes dere er heldig som får vite!Tror sjansen for at de skal se feil er ganske liten nå i forhold til uke 19.Ser for meg at det må være ganske klart nå.Har jo sett for premature barn født i uke 24,og der er det jo ikke noen tvil om kjønn:)Samboeren min trodde først det ble en gutt,men nå heller han mot jente.Sier han har fått jentefølelse i det siste;)Jeg tror fortsatt gutt..

Var på Lindex i dag,hadde en stilig dongeribukse.mørk og smal nede(fin å brette opp),men det var bare små og store str.igjen-typisk.De hadde enkel sort bukse på H&M i dag i str.s-m-l.Tror de måtte være nye,ikke sett de før.Men har en sort bukse,ganske lik den.

Kjenner den ballonfølelsen ja,men jeg er for det meste stolt av magen:)Mest der kiloene har kommet.Hjemme går det mest i kosebukse;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, erfaren strikker, er ikke så ofte jeg blir kalt det ;) Hadde besøk av ei venninne igår - hun synes jeg så ut som en pensjonist der jeg satt i sofaen med en limegrønn kosedress og strikka som en gal..! Skal prøve meg på et teppe til helga tror jeg, har ett lite bamsebroderi jeg er begynt med nå (gud, så kreative vi er!!) der det står Shhh! Baby sover! ... tenkte å henge det over senga:)

 

Stakkars samboern min er i full jobb med maling og styr på det framtidige barnerommet nå, det skal fikses i goood tid ;)

Så du på TV Norge i går i 7-8 tia? Baby akutten? Var om premature barn født ifra uke 23-30. Var helt snodig å se på det, for de var jo like små som den beibien som er inni magen min nå - de er så skjøre.. synes det var helt fælt å se på, men klarte likevel ikke skru av tvn=)

 

Jeg er veeeldig stolt over magen min, men innimellom får jeg litt panikk for kiloene som bare blir flere og flere - men de forsvinner vel etterhvert:)

 

Har jobbet veldig forskjellige dager, egentlig... mye 12-16, pga det var da jeg hadde mest kunder på listen, orket ikke ringe dem og få forandret timen siden det var det samme for meg når jeg jobber:) Imorgen har jeg helt fri pga jobbet en hel dag i forrige uke, så det er litt sånn merkelige dager, men tilsammen blir det 50%

Idag begynner jeg faktisk 8:30, og det var tuuungt å komme seg opp.

 

Ha en fin dag i det dårlige juniværet :(:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får og den pensjonistfeelingen av og til,og samboeren min kaller meg bare for strikkesnuppa;)Artig med broderi:)Passer godt over sengen:)Hvordan skal dere ha barnerommet?

Har også pusset opp barnerommet,ferdig for en mnd.siden ca,ble så bra:)Gleder meg til å få senge og møbler inn dit!Nå er det stuen som gjennomgår oppussing,trodde vi var ferdige forrige helg,men den gang ei.Vi bestemte oss for å gjøre litt mer,så i går fikk vi 20 plater til veggene,heldigvis ferdigmalt i caffe latte farge,så slipper å male.Har lagt plater på halve stuen da vi holdt på,det var halvpanel i fra før,ikke fint.Godt å få det bort!Fant ut at det ville bli fint i resten av stuen også.Hektisk tid egentlig med alt man må og bør gjøre før den lille kommer,men det er bra for da går tiden raskere:)

I begynnelsen begynnte jeg nesten å bli bekymret for at jeg ikke la på meg mer enn 1 kg,men nå kan jeg ta det med ro og vel så det for det har kommet mange de siste ukene.Har gått opp 7,5 kg nå,men heldigvis mest på magen.

Så ikke det programmet nei,visste ikke at det var:/Har vært i praksis på Nyfødt intensiv avdeling noen ganger da jeg holdt på med spesial utdanningen,så der har jeg sett noen småttiser..Håper bare våre holder seg trygt i magen til sept./okt!!:)

Har seinvakt i dag 14-22,lange vakter og som regel mer gåing og hektisk for vi er mindre bemannet.Så gleder meg til 22:00:)

Ha en fin dag:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, dere er ferdig med barnerommet, så deilig =) Vi har faktisk kjøpt sprinkelseng, så den skal monteres og inn dit så snart vi er ferdige. Vi bestemte oss for cappuchino, skal ha beige gardiner..også bare litt småstash i enten rosa eller lyseblått :) Deilige duse farger! Enn dere? hva gjorde dere på barnerommet?

Har dere leilighet eller hus forresten?

Ja,kan tenke meg det var godt å få vekk halvpanelet, skikkelig 90-talls ;) Vi bor i de der ferdigblokkene, så alt er så hvitt overalt.. synes det var fint ifjor når vi flytta hit, men nå har jeg tydeligvis forandra smak totalt - og vil ha det lunere og varmere.. (kanskje jeg er på tur mot å bli voksen?) Caffe latte er jo en kjempefin farge, deilig stue-farge!!

 

ja, da ligger vi jo ganske likt på vektskalaen - du er jo nesten en uke lengre på vei enn meg. Tror vi holder oss sånn passelig på gjennomsnittet enda, men vi blir vel å skyte opp hvis det blir finvær og vi får litt mer vann i kroppen:) Men men, det er absolutt verdt det !!

 

Ups, det var en laaaang vakt ja :( regner med du er akkurat passelig utslitt når klokka er 10..

Jeg er faktisk kommet hjem allerede, gikk både til og fra jobb idag *stolt* =) er sjelden det skjer da, orker vanligvis bare å gå til. Men jeg skal tilbake om en time, vi skal ut og spise etc når alle er ferdig kl 16:)

Imorgen har jeg fri, også torsdag er det uuuuultralyd, gjett om det kribler i magen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt rolig på jobb i dag-bank i bordet!Håper tiden går fort til 22:00.Jeg er Barnesykepleier,ferdig i desember.

Vi la nytt gulv,malte karmer og lister hvite.Malte veggene i en slags limegrønn farge,det ble ganske bra:)Skal holde møblene i hvitt og gardinene.Har bestillt seng,men vi sa vi ikke trengte den før 2.sept.Gjett om jeg angrer nå??Ja!Rommet deres hørtes orndtlig fint ut:))

Har leilighet,4 roms.Alle rommene er lyse,bortsett fra barnerommet da.Men foreløpig er det bare stuen og det rommet vi har pusset opp.Skal ta resten litt etter litt,få litt eget preg på leiligheten.Synes caffe latte og hvitt var så fint i lag:)

Er sykemeldt i morgen,det blir godt å sove litt..Var hos en venninne i går å strikket.Vi sliter begge litt med å sove om nettene,så det ble sent før vi tok kveld 02.Så gannske trett i morrest.Har fått startet på pleddet,håper det blir fint så jeg kan bruke det til vognteppe:)Tok pinne 2,5-ser bra ut:)

Skal dere fortelle familie og venner om det blir gutt eller jente,eller blir det en hemmelighet?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, limegrønt.. har dilla på det=) det hørtes jo kjempefint ut!! Kan dere ikke få sengen før da? ;) vi får vogna og voksiposen 7.sept - synes det er leeeeeeeeeenge til:)

tror nok vi forteller det, klarer neppe å holde stilt - og må jo informere hvilken farge folk kan strikke/handle inn ting i =)

har ei snuppe på 1 1/2 vi er tante og onkel til, så vi arver litt fra henne om det er ei jente!!

 

Ser ut som vi får supervær imorgen, når vi har fri ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om jeg skal høre om å få den tidligere:)Får vogn 2.sept.Hører de har fått vite hvordan 07 mod.til vogna er.Det er ingenting som er forandret untatt fargene.Det er kommet nye til og noen slutter de med.Så når ingenting er forandret må folk være fornøyd antar jeg:)

 

Har du sett de fine sidene på Babyverden,uke til uke?Der står det om barnet,et lite avsnitt til mor og et til far.Logger inn hver lørdag når jeg bytter uke,artig å lese.

 

I morgen får dere vite:)Hadde heller ikke klart å holde det hemmelig om jeg visste det:)Hihi,tror du du får sove i natt-kanskje du bare blir liggende å tenke på den store dagen i morgen:)

 

Godt å ha fri i dag,sov helt til 11,men da måtte jeg opp å spise litt..Synd solen forsvant i løpet av natten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, babyverden sine sider har jeg ikke sett..har bare lest her fra uke til uke. Imorgen er jeg 25+0, da er vel du... 25+5... tenke tenke ;) hehe.

 

Så bra det ikke er forandringer på vogna, så måtte vi gådd å sett på alle med heeelt ny vogn - hihi. Hvordan farge var det du valgte? lurer på om det blir noe søvn her i natt, skal til jordmor 9:30 også på ultralyd 11:00 så imorgen blir det mye som skjer :)

Jeg stod faktisk opp tidlig idag, skulle ha bilen- og da måtte jeg pent kjøre sambo på jobb 07:00!! gjeeeesp!

 

for ett kjedelig grått vær....ack:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyverdensidene anbefales:)Ja,er 26 på lørdag.

Vi valgte sport carbon til slutt (sort og grå).Dere tok sort ja?Den er fin.

Spennende dag i morgen for dere:)Arti å være hos jordmor å høre hjertelyden..Åh,du er heldig!

Sitter å strikker på teppet jeg,det aner meg at det blir å ta laaang tid,men det ser bra fint ut med 2,5 pinne.

 

Masse lykke til i morgen:)!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tok den sorte vogna ja ;)

 

Åh, for en dag jeg har hatt idag.... helt herlig !!! Først var alt bra hos jordmor, hadde litt lavt blodtrykk så jeg må unngå store folkemengder, og huske å drikke rikelig =) ogsåååå var det jo den etterlengta ultralyden - og det var klart og tydelig at det er lyserosa det blir å gå i her i gården :))) Måtte på H&M med det samme å kjøpe noe rosa! Hun lå i magen med tommeln i munnen og kosa seg, søta !

Nå skal jeg kjøpe rosa garn og strikke ett skikkelig dallrosa vognteppe!!

 

hatt en fin dag du da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Åååh,kor artig!!!!!Gratulerer,nå vet du at du har ei lita jente i magen:))Må være en god følelse å vite "hvem" som sparker inni deg:)Så dere det selv helt tydelig?Dallrosa vognteppe må ei lita prinsesse ha:)

Så nå må dere legge dere i hardtenking ang.navn?Får spare Elias da:)

 

Har vært på jobb i dag,gikk greit.Akkurat kjørt min kjære til Bjørn Bygg,de skal å grille på Kvaløya (Mønsåskanna er det ikke det det heter?)Fri i morgen,skal bli godt.Håper på godvær og grillukt:)

 

Du er så heldig som vet!Må innrømme at jeg ymtet frempå om privat ul.i går til min kjære,men han mener vi har bestemt oss.Tror nok jeg klarer å overtale han,men om han ikke vil så skal jeg ikke prøve..Men ikke lett-hadde vært så gøy å vite:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var helt tydelig, han var ikke i tvil:) Nå blir det skikkelig hardtenking på navnefronten ja.... men vi har jo enda god tid :)

Ser dårlig ut akkurat nå sånn værmessig for st.hansaften ... kjedelig! Min sambo lurte på om han het larsen til etternavn, for da trodde han at han visste hvem din kjære er :) Er det sånn kranselag-aktig sak han skal på? hehe, pleier å være skikkelig bygger-fest de der... Som oftest kommer han ikke hjem før jeg gjør meg klar til å dra på jobb dagen etterpå... eller, etter jeg ble gravid er han mye tidligere hjemme og sånnt når han går ut på byen - og han drikker seg heldigvis ikke like full heller. =P

 

du får han helt sikkert på gli hvis du har skikkelig lyst å vite kjønn - jeg anbefaler det.. alt ble så mye mer reelt nå, vet ikke hvorfor:) Nå kan vi liksom si "lille snuppa" istedenfor "den"... hehe.

 

nei, jeg er kanontrøtt nå, skal faktisk ta kveld :)

 

kos deg imorgen med grilling og et par freeze =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næi,han heter ikke Larsen.Det er sånn fest for at bygget er tett.Det heter Bukken der han jobber.Ja,jeg køyer nok før han kommer hjem i natt regner jeg med.Men han fortjener en fest,har vært så flink å pusse opp og er generellt snill:)

Ha en toppers dag i morra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...