Gå til innhold

Oktober: Noen fra Tromsø i okt.klubben?:)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Bestilt vogn og voksipose, +kjøpt seng m alt tilbehør:) og kjøpte den hvite stellekommoden de har på polarsenteret. Og såklart litt klær, men er lite som er nøytralt synes jeg.. alt er enten så gutt eller jente. Også strikker jeg lester i alle verdens farger, he-he, er jo kaldt for småfotene i oktober ;)

Jeg er sykepleier,jobber på UNN.Du da?Jepp,det er vår første:)Har dere barn fra før?Var på UL 29.mai,i forbindelse med sånn forskningsprosjekt.Det var min andre ul.og jeg var så nyskjerrig,vanskelig å la vær å spørr ka det va slags kjønn.Får du ny UL.fordi du vil vite?Det e jo litt lettere om man vet på et vis,med navn,ting osv..Også slipper man å lure så fælt!Har du bestemt deg for vogn?Bestillte for en uke siden,da sa han på butikken at vi burde gjøre det da om det var spesielle ønsker på farge vi hadde.Synes det er litt tidlig,men må man så må man...

Jobber midt i sentrum, er frisør :) Og det er vårs første.. spennende!! Måtte bestille privat UL, får ikke på sykehuset så fremst man ikke har en bedre grunn enn at man vil vite kjønn. hehe. Kostet 300, så det fant vi ut var verdt det;) Ja, vi bestilte også for ei stund siden.. de anbefalte det, selvom vi skulle ha en helt sort. Bestemte oss for emmaljunga edge duo vogna, de kalte den for "tromsøvogna" :) Hvilken tok du? Skal dere være med på noe slags svangerskapskurs eller hva det nå heter?

ha en fin søndag:)

Annonse

Vi valgte samme vogna,men i sport carbon.Hadde bestemt oss for sort,men etter mye om og men ombestemte vi oss.Det er visst bare her den er så populær,men jeg synes den er veldig fin.Har ikke lyst på sånn 3 hjuling eller av de helt nye og moderne.Tror vi trenger litt robuste vogner her med tanke på vær og føre:)Vi hadde lyst til å være med på kurs siden det er vår første,meldte oss på.Men for en stund siden ringte de for å informere om at det er slutt på slike kurs her i Tromsø.De satser heller på at jordmor gir den info.man trenger om fødsel og slikt.Det blir satset på kurs "samlivskurs"for nye foreldre etter fødsel for de som vil.Så er det jo slike barselgrupper der man møter de som har fått i samme periode og slikt.Tror det kan være greit å møte andre i samme situasjon.Vet det kan være ganske så kjeeeedli når man ikke har barn å høre om slikt i timesvis,syntes ihvertfall jeg da veninnene mine fikk,hehe.

Kjempefin søndag til deg:)

Neei, det er bare vanlig UL. Det er visstnok bare èn her i Tromsø som tar ultralyder privat, og han har ikke 3d-utstyr- men det blir jo spennende å se hvor stor beibien er blitt. Er 25+0 når jeg skal dit, så da begynner jo knøttet og bli litt større :) Nei, de 3hjulsvognene var ikke helt min stil, hehe.. Vi som skal ha i oktober trenger skikkelig solide vogner, er jo ikke alltid like godt føre her! Jeg hadde først tenkt å kjøpe den i sport carbon, men min kjære samboer fikk meg med på at jeg kom til å bli lei av den... Mamma er godt i gang med oppgaven å strikke vogntepper, så får heller pynte opp med det :)

Hvor bor du sånn ca? Vi bor på Bjerkakerstranda..

Idag har jeg hatt full dag på jobb, så jeg er helt utkjørt, har sovet 2 timer på sofaen... men imorgen har jeg fri, så da er det jo egentlig deilig :)

Ja, vi hadde tenkt å melde oss på, det var jo kjedelig det var slutt på slike kurs, får satse på barselgrupper:)

Hva gjør samboeren din da?

Tenkte også først at jeg ville bli lei av en vogn med farger,men fant ut at sort og grått er ganske nøytralt,skal jo bare bruke baggen ca et halvt år,kan være artig med farge på sportsvogndelen:)Gleder med sånn til å trille tur:)Hadde vært artig med 3d ul.,vet de har på sykehuset,men de er visst enda i opplæring på det.Vi bor i Hamna nå,bodde på Fagereng før men kjøpte her før jul.Kan tenke meg at det må være bra tungt å stå hele dagen for deg.Plaget med ryggsmerter du og?Er sykemeldt 50 % ut juli,og godt er det!Trener du mye?Jeg skulle nok ha gjort det,men er ikke særlig flink til det,blir litt turgåing og slikt...Samboeren min er snekker.Din da?

Ja, fikk egentlig vondt i ryggen i uke 18-19, men tynte meg et par uker så det var herlig å bli 50% sykemeldt :) Nå har jeg energi til husvask og andre ting hjemme som har stått på vent de siste 2-3mnd, hehe.

Jeg går fra Bjerkaker til byen hver dag, men blir hentet når jeg skal hjem. Så 30min gåtur hver dag... og avogtil en liten tur i bukta for å gå litt i ulendt terreng på ettermiddagene, men langt fra så ofte som jeg burde =) Men ellers trener jeg ingenting... jeg er så VARM for tia, vanligvis går jeg i lester hjemme å hutrer, men nå går jeg rundt i tskjorta å svetter. Samboeren min er snekker/tømrer han også... i et stort firma:)

Skal dere noe bort i sommer eller? Vi skal til Piteå første uka i august.. hadde egentlig sydentur, men den fikk vi heldigvis solgt, for jeg hadde ikke noe lyst å gå smelltjukk og svett i syden ;)

Helt enig,det er herlig å være 50% sykemeldt.Det er tungt å presse seg hele tiden!Jeg prøver også å gå tur hver dag,har vært på vanntrening for gravide en gang i uken.Det synes jeg har vært godt for ryggen,så liker jeg å være i vann.Det frister jo ikke akkurat å gå på Sats nå;)

Samboeren min er forskalingssnekker,også i et stort firma,kanskje de jobber i samme firma:)

Har lyst å ta en langweekend til en storby,shoppe litt og bare kose oss-litt sånn romantisk;)Jeg har ikke vært på langweekend før.Ellers skal vi bare hjem til familien.Har ikke lyst å dra til syden å ligge som en hvalross på stranda næi;)Var i fjor,så det får være en trøst.Rart å tenke på at neste sydenferie blir med en liten bebbis:)

Ja,tenk det, neste sommer blir det syden med en bebbis :) ja,kanskje de jobber i samme firma? :P det er vel bare 2 store firma her i tromsø som driver med sånnt, så oddsen er jo ganske stor! skanska eller bjørn?

Vi var på årsfest til firmaet samme dag som vi fant ut vi hadde bebbi i magen ;) det var litt morro, drakk masse alkoholfrie drinker, så jeg ble aldri fri for bonger - og heller aldri full ;) Vanntrening? Hvor har de det? Det hørtes jo herlig ut =)

guud idag har det vært vaaaaaaaaarmt... pjuh

Hmm...Da gjetter jeg at din samboer jobber i Bjørn??:)Vi fant det ut meget tidlig,og en stund etter var det årsfest.Alle ved bordet hang seg opp i hvorfor jeg ikke drakk,tenkte ikke på alkoholfrie drinker(dumme meg!!).

De har vanntrening på Elisabethsenteret.Det er veldig godt:)Koster 95 pr.gang om man ikke er med i LHL,da tror jeg det er 70.

Akkurat vært ute å gått tur,blåser mye-men varm vind..

hehe, ja det stemmer, så morsomt, da vet de sikkert hvem hverandre er ;) Fint de har fått en uke betalt permisjon etter fødsel, det passet jo perfekt :D

Er det på tirsdager det er? Tror jeg må prøve det..

Arti:)Har de en uke lønnet permisjon etter fødsel?Trodde ikke de hadde det,nettopp fått det eller?Han skal ha to uker etter fødselen,vi trodde ikke noe var lønnet,så vi har lagt av av feriepengene.Hihi,kanskje det blir mer penger i sommer da:))

Ja,det er tirsdager hal 4, og onsdager 3.Men i dag og neste onsdag er det ikke.Tror det skal være ferie fra 17.juli,men starter opp etter sommeren igjen.Ganske bra,da trengs det nok:)

Hei.

Hei tromsøjenter.

Hiver meg med i diskusjonen deres. Jeg har termin 5 oktober (menstermin 2 oktober) Bor litt utafor byen, men jobber i Tromsdalen. Er 50 % sykemeldt. Vi har også sett på den vogna dere har bestilt. Vi satser på å kjøpe i Sverige. Skal dit på ferie i sommer. Ellers har vi bare handlet litt småting.

Artig at vi er flere som skal ha i begynnelsen av oktober. Har dere fått stor mage?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...