Gå til innhold

Anbefalte innlegg

nå sitter jeg her da, med store ambisjoner, masse mot, og en kick off start. Har gått ned 8.2 kilo, men møtt på en liten bommer. TR har satt midlertidig stopp i nedgangen, og jeg forsøker med min beste nerve å være tolmodig, og vente på vell overstått TR, uten å i det minste gå opp. Kostholdet går over alle forventninger. Mosjonen er det noe værre med. Har bestilt kjole fra USA til over 1000 kroner, som er størrelsen under den jeg bruker nå, bare fordi jeg skal passe den i sommer. kjolen er så lekker i seg selv, at den er motivasjon nok til å gå ned.

Jeg har satt med mange del mål. Jeg må nå gå ned minst 10 kilo før jeg får lov til å gå til frisøren (ser helt hufsete ut på hodet)

Jeg har slanket meg i over en måned nå, og har funnet meg godt til rette i tanken på at jeg kommer alltid til å være på "diett". sånn er det desverre for oss store.

Jeg har foreløbig satt hovedmålet mitt til å komme ned 30.5 kilo. jeg har flere år på meg jeg, og ned dem kiloene skal jeg. når jeg kommer dit, får jeg se hva jeg gjør. er egentlig ganske sikker på at jeg bare kommer til å fortsette, for det er det behov for.

jeg gleder meg så utrolig, og det er så deilig å endelig føle seg stolt av seg selv.

Måtte bare lufte litt.. luft dere også, veldig motiverende :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5240192-%C3%A5-g%C3%A5-ned-i-vekt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette klarer du. Bare å bite tenna sammen.

Tenk så digg og få gått til frisøren da? Få stellt håret ordentlig. Kanksje gjøre noe virkelig drastisk og ikke bare en enkel klipp. Vask, føn, farving kanskje?

Hvordan har du satt disse delmålene dine?

Holder på å sette opp noen sånne selv, men kommer ingen vei fordi jeg er totalt fantasiløs.

hvordan jeg motiverer meg selv, og setter opp delmål

Jeg har et bittelite del mål for hver kilo jeg går ned. Hver gang jeg runder en ny kilo, legger jeg en melkekartong på hylla på kjøkkenet. nå ligger det åtte der. utrolig morro å se det vokse seg til. så mye var på kroppen min, men er der ikke mere :-)

Jeg har delemål på hvor jeg var i livet når jeg veide så og så mye. Nå vil jeg først ned en kilo, for da når jeg mitt første delemål (du vet tallet :-) )

neste delemål er å komme ned til det tallet jeg veide for et par år siden (ca 3 år siden) og det er 12 kilo unna der jeg er nå sånn ca. neste mål derfra, er tre kilo, osv osv. tar det etter epoker i livet liksom:

nå, runde et visst tall

nummer to: komme ned til så mye jeg veide tre uker etter sønnen mins fødsel (4 kilo)

nummer tre: komme ned til så mye jeg veide da jeg var på ebeltoft (8 kilo)

nummer fire: komme ned til så mye jeg veide da jeg dro fra ebeltoft (7 kilo)

komme ned til det stedet jeg aldi kan huske å ha vært på gudene vet hvor lang tid....

noen delemål hele veien, og sørger for at de ikke er for langt borte.

Eg går på Grete Roede-kurs, og det er veldig kjekt å sjå at vekta endelig går (sakte, men forholdsvis sikkert) rette vegen. Eg prøver å ikkje henge med for mykje opp i tala på vekta sånn til dagleg, men vil heller fokusere på det å leve sunt.

Eg har laga eit system for meg og mannen min, ein plakat som heng på veggen, der ein kan "tjene" klistremerker. Høyrest kanskje litt barnsleg ut, men det er faktisk kjempemotiverande. Eg får eitt klistremerke for kvar gong eg har gått ein heil dag utan å ete snop, + eitt klistremerke for kvar gong eg går ein tur. Mannen min får merke for kvar tur han går + for kvar røyk han har mindre enn 5 pr dag.

Når eg får 100 klistremerker får eg ein heilaftan i premie. Då kan eg ta med meg ei veninne og gå og ete middag, gå på kino, fest, eller kva eg no føler for. Kanskje det blir spa først og så ein roleg kveld med god mat og drikke? Og så skal eg sjølvsagt ha barnefri heile natta og kan sove lenge neste morgon.

På den måten kan ein sunnare livsstil sørge for at eg får "premie", sjølv om eg kanskje ikkje har gått ned så mange kg som eg skulle ønske.

Men den viktigaste premien går på kg og er det at når eg kjem meg ned på før-gravid-vekta mi kan eg begynne å tenke på baby nr to. Orkar ikkje begynne med når eg framleis har 24 "gravidekilo" på kroppen...

JA! til klistremerker :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...