Gå til innhold

Ups! Hvor lenge kan man bruke miniformdråper....

Anbefalte innlegg

Har brukt de stort sett før hvert måltid i over 2 uker nå. Føler gutten min får mindre vondt i magen når jeg ammer han når han får minifom. På pakken står det at man skal kontakte lege etter 2-3 dager hvis det ikke er bedring. Betyr det man ikke skal bruke preperatet mer enn 2-3 dager? Ble plutselig i tvil

Fortsetter under...

Man kan bruke det lenger, bruk det helt til gutten dsin klarer å spalte luften selv, noen må bruke det helt til de er ca tre mnd mens noen kan slutte før. Helsesøsteren min sa at jeg godt kunne prøve å slutte når han er seks uker(om jeg turte), for å se om han var blitt bedre.

• 4 uker senere...

På vedlegget står det at "det krever et par døgns behandling for å få full effekt av preparatet. Behandlingen fortsettes deretter uten opphold." Man kan bruke miniform før hvert måltid helt til barnet ikke behøver det mer. I månedsvis med andre ord :).

• 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

En digresjon; morsomt å se hvor mange som skriver Miniform, det heter MiniFOM, he he

Det er nok bare å bruke, men det er jo meningen at magen etterhvert skal klare dette selv, så en gang må man vel slutte...

• 3 uker senere...

Annonse

Min lille gutt ble bare verre av Minifom. Jeg kunne ikke skjønne hvorfor kolikken hadde blitt verre; han gikk fra å skrike om kvelden til å skrike hele dagen. Men når jeg kuttet ut Minifom så ble han bedre på noen timer.

Så dette hjelper ikke på alle barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...