Murmel72 Skrevet 2. juni 2006 #1 Skrevet 2. juni 2006 Jeg har tenkt litt bakover nå som det nærmer seg termin, og har funnet ut at jeg ikke har trent med "gymting" nesten i det hele tatt, enda jeg trodde jeg skulle/planla å gjøre nettopp det. Jeg har i stedet endt opp med å holde meg i god fysisk form ved å gjøre fysisk arbeid hjemme (vi har trapper i tillegg...), gå småturer ute og en del lange shoppingturer :-) og noen minutter hver kveld på matta med bekkenøvelser. Gikk jo litt på ski i vinter og i påsken, men det var jo bare kos og ikke trening egentlig. Litt rart når jeg ser tilbake på det, for jeg hadde så store planer om gravidgym og alt det der! Husarbeid funker faktisk :-)
Kaisa75 Skrevet 2. juni 2006 #2 Skrevet 2. juni 2006 Synes det hoeres ut som om du har vaert flink jeg, Murmel72! Turer, bekken oevelser, husarbeid osv er jo bra! Selv har jeg gaatt paa yoga for gravide en gang i uka siden jeg var tre mnd paa vei. Jeg har i tillegg gaatt masse tur. Spesielt de siste maanedene, hvor vaeret har vaert bedre, har jeg gaatt meg en times lang tur hver dag, og det har vaert fantastisk. Foeler egentlig at jeg har holdt meg i god form under hele svangerskapet, og har ikke gaatt opp mye i vekt, hovnet opp, faatt vann i kroppen etc. noe jeg tror er takket vaere bla disse lange turene (er snart fulle 39 uker). Har mao stor tro paa aa ikke sitte for godt fast i godstolen :-) Men samtidig har jeg ikke brukt helsestudio / trent saa hardt som jeg normalt ville ha gjort. Lykke til videre!
25.nov.08 og 14.07.06 Skrevet 2. juni 2006 #3 Skrevet 2. juni 2006 skiturer og taekwondo fram til påsken (i uke 35 nå), savner veldig å bli skikkelig svett. Men har satt som mål nå å gå en drøy times tur på en topp hver dag jeg kan og ikke skal bort i helgene, ikke gått opp mye men lengter etter å kunne svette igjen...tenkte og ppå helsestudio og gravidtrening men her på landet er det begrensa hva man får gjort når det ikke arrangeres sånt.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2006 #4 Skrevet 2. juni 2006 Går tur! Har gått ca 1 times tur like ofte som jeg tidligere trente, jeg... Vet ikke om det er nok, altså. Lagt på meg masse, men bare på magen!
Gjest Skrevet 2. juni 2006 #5 Skrevet 2. juni 2006 Har gått turer, helst to om dagen. Så har jeg holdt på med vekttrening på video, men orket det ikke noe særlig etter 6.mnd ettersom bekkenet protesterte. Nå bruker jeg Kari Jaquessons video for gravide, prøver å ta den 4 ganger i uka (men blir sløvere og sløvere...;oP)
Gjest Frantic Skrevet 2. juni 2006 #6 Skrevet 2. juni 2006 Er nå i uke 30 og prøver fortsatt å trene på treningsstudio 2-3 ganger i uken - varierer mellom lett step aerobic og spinning, så all hard trening er kuttet ut. Hadde mye rygg- og bekkenplager med nr 2, og klarte å trene meg veldig godt opp etterpå, derfor hadde jeg denne gangen god grunn til å trene for å holde bl.a. ryggproblemene mine i sjakk. Det har fungert over all forventning! På denne tiden med nr 2 kunne jeg nesten ikke gå, og nå denne gangen kan jeg fortsatt trene. Selv om rygg- og bekkenplagene er der og blir litt verre hele tiden klarer jeg fremdeles å holde dem litt i sjakk med trening og fysioterapi - er så fornøyd med det, for å være umobil pga plager er veldig frustrerende! All bevegelse er god bevegelse!! trenger ikke gå på treningsstudio for å få det til - bra jobbet jenter :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå