Gå til innhold

mindre efffektivt m silikonskjold?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Barnet får ikke i seg all melka fordi den ikke får tak på selve brystet. babyen masserer brystet med kjevebeveglsene sine når det ammes, med skjoldet kommer det ikke til. Prøv å amme babyen mer oppreist, men likevel tett inntil deg, da går lufta lettere opp slik at ikke alt skal opp etter ammingen.

Jeg brukte Medela brystskjold i 6 uker fra fødselen av fordi snuppa var liten og svak i begynnelsen. Hun fikk ikke til å holde tak i puppen selv, derfor var skjoldene til veldig god hjelp for oss. Det var ikke måte på til hvor mange som skulle fortelle alle ulempene ved bruk av skjold, men for oss var det ikke noe problem. Det gikk helt greit å slutte å bruke dem også. Vi ble anbefalt å klippe hull i skjoldet, sånn at det ble større og større. Det fungerte ikke for oss, så vi bare sluttet brått når hun var klar for det.

Men hun brukte lang tid på å spise, sikkert på grunn av skjoldet - det er vanskeligere å få ut melken. Luft i magen følte jeg ikke at ble noe værre, hun fikk kolikk men det fortsatte med like full styrke etter at vi sluttet med skjoldene. Hun fikk heller ikke kollikk før vi hadde brukt dem i tre uker.

Jeg mener at skjold er helt ok hvis man må, men det er helt klart best uten:o)

Vi brukte skjold hele tiden vi (3 mnd), og var aldri noe problem for oss. Han fikk i seg masse melk og brukte ikke lenger tid enn andre på å spise. Desverre hjalp ikke skjoldene på min sårhet, så vi måtte slutte. Synes det er trist at skjold blir fremstilt som fy-fy jeg, hvis ikke jeg hadde hatt skjold ville min lille bare fått mm i 2-3 dager...

Jeg bruker skjold siden lillegutt ikke klarer å spise uten. Da sutter han bare på brystvorten og gjør meg sår, og blir skikkelig stressa og urolig fordi han ikke får nok melk. Med skjoldene går det veldig fort og greit, han suger rolig og fornøyd og blir god og mett og er ikke plaget med luft. Har lagt på seg mer enn nok hele veien. Har brukt dem i 3 uker nå.

Men jordmor var her på besøk i forgårs, og da så hun at grunnen til at han ikke suger skikkelig er at tungebåndet er for kort, så det skal vi til legen og kutte på onsdag (kvir meg, stakkars gutten min). Etter det håper jeg at han tar brystet skikkelig, det er så mye enklere og koseligere.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...