Gå til innhold

Noen som ammer forrige barn ennå?


Kassiopeia

Anbefalte innlegg

Det gjør jeg. Og jeg er så trøtt og sliten og har dårlig matlyst. Så nå tror jeg jeg trenger næringen selv.

 

Ikke det at det gjør så mye. Han er 19 måneder, og jeg vil jo slutte i god tid før neste (21. jan.). Men han setter sånn pris på det om dagen, og jeg vet ikke om jeg orker å ta opp kampen akkurat nå.

 

Noen med erfaringer?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ammer enda og han er 19mnd? PÅ tide å slutte synes eg. Sluttet selv å amme da min var rundt 7-8mnd.

 

Slutter du får du mer energi, kroppen blir spreker og du kommer i bedre form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 17 uker på vei og har akkurat sluttet å amme jenta mi som er 14 måneder. Jeg sluttet for en uke siden. Syntes det tok på krefrene jeg og men klarte ikke å slutte før jeg fikk en til å passe henne en dag og kveld til hun sovnet. Prøv å gi ungen rikelig med mat så den ikke mangler noe. Det vil nok ta noen dager med litt skrik og natte våk, men går over igjen. Vær konsekvent når du først prøver ellers tar det fryktelig lang tid.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Et lite tips: Du har ikke noen som kan passe ungen noen dager, da slipper du natte våk og bli så sliten. Jeg gjorde det med min første. Hun var snill som et lam og var faktisk ikke et problem for de som passet henne. Det er vanskeligere å venne de av når de ser mammaen hele tiden og blir minnet om det. La noen som er flinke til å engasjere barnet passe det så glemmer de det.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok også vurdert å slutte med ammingen, så får du ha kroppen din litt for deg selv før neste mann. Jeg sluttet å amme når han var rundt 1 år, og det gikk forbausende greit. Det var ingen protester, så han var nok klar for det. Kanskje du kan begynne å gi han litt velling istedet? Det var veldig kos for gutten vår. Da kunne han sitte på fanget og kose seg med det før han skulle legge seg. Jeg tror kanskje ikke at kampen akkurat blir lettere om du venter, og jeg må nok si meg enig at jeg syntes det er på tide å slutte når barnet er såpass gammelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ammer..men hun er bare 9 mnd..

Skal forbrede henne på at det snart blir slutt..så jeg får en pause før neste kommer i desember!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...