Gå til innhold

Hvor mye penger har dere brukt på utstyr til babyen omtrent?

Anbefalte innlegg

Det har blitt endel her, faktisk, selv om vi har arvet mye også.

Nevner det jeg kommer på...

Vogn: 6000

Bilsete: 1000

Leandervogge 3000

Seng, IKEA 1000

Stellebord: 2000

Ting og tang til stell, voksipose 4000

Babygym 800

I tillegg er det klær...

Fortsetter under...

Omtrent ingenting!

Har fått vogn, voksipose, bilstol, seng, korg (arvet), tepper, sengetøy, klær, madrass, babygym+++

Har kjøpt selv stellekommode, klær, litt sengetøy, uro, babyleker, brystpumpe (vanlig og elektrisk), Dr.Brown flasker, microsterilisator, flaskevarmer, stelleprodukter, vippestol, babycall. Det er det jeg kan komme på iallefall.

Rett før lillegull ble født regnet jeg ut at vi hadde brukt ca 15-16000 kr. Det var inkl mammaklær og amme-BH!! Nå har vi selvfølgelig brukt enda litt mer på klær + at vi har kjøpt nytt bilsete til 2000 kr.

Han er 10 mnd og hvis jeg anslår rundt 25 000 så tar jeg nok ikke for hardt i. har fått seng og bilsete av besteforeldrene, ellers måtte vi kjøpe alt det andre. Det er ikke de store summene hver gang, men det baller fort på seg..

Annonse

Hmmm, det tror jeg ikke jeg skal begi meg utpå å regne på engang. Men det er et tosifret beløp, og det begynner ikke på 1...kanskje det ikke engang begynner på 2:-) Hjelpe meg, men man får jo helt dilla jo. Hadde aldri trodd ejg skulle bli så opptatt av utstyr. Klær skjønte jeg jo at det kom til å bli mye av, men at utstyr var så viktig....det hadde jeg ikke trodd:-)

Det er jo egentlig litt galskap! Men jeg er jo helt vill inne på reflexbutikken selv. Har duovogn, men så må vi ha en paraplytrille til enkle handleturer. Og så må vi ha en vårpose siden saueskinnsposen blir så tett og varm. Og så må vi ha en ekstra spisestol til han når vi skal bort, og så og så og så og så...

hadde ihvertfall ikke planlagt å bruke mye penger på sko til han, men han fikk sitt første par i går, og det var et par ecco-sko. Og de kostet ikke 199 for å si det sånn...

Godt jeg ikke er den eneste..

Hvorfor bruker dere så mye penger på utstyr? Jeg klarer ikke forstå at alt skal være nytt og dyrt. Vi handlet for 3500kroner til babyen skulle komme. Kjøpte omtrent alt brukt og arvet noe.

Dette hadde vi da han ble født:

Vogge (til soverom)

Kurv (til stue)

Vogn (kombi)

1 sommerdyne

1 vinterdyne

Sengklær

stellekommode (vanlig kommode med stellematte oppå)

Ammepute

Bilsete

Babygym

Klær

vi hadde litt fra før + at vi har fått mye.

Så jeg tenker vi har brukt ca 5000kr(pluss minus noen tusen...) på klær,sengklær,ny madrass til senga,bæresele,tutter,tutteflasker,dyner til seng og vogn,regnstrekk og myggtrekk til vogn og stelleveske.

Men det blir nok fort mer,skal kjøpe ny vogn til i sommer,må ha en som tar mindre plass i bilen enn den vi har nå,den koster 4000kr den vi skal ha. Pluss det blir jo kjøpt inn nye klær ofte nå i begynnelsen når hun vokser så fort. Så vi dobler,og tredobler nok utgiftene iløpet av de neste månedene...

Når jeg ser hvor flott det vi selger, som feks Emmaljunga Duo Edgen brukt i 6 mnd, Quinnyvogna med Dreamibag brukt i 6 mnd, Baby Bjørn stelleveske jeg skal selge, Tiny Love babygymmen osv, så ser jeg at jeg like gjerne kunne kjøpt det brukt. Men vi har faktisk aldri tenkt på å kjøpe noe brukt, det blir jo som å spørre at du ikke skjønner at ikke alle kjøper brukte biler....noen kjøper jo nye også;-)

Men ser som sagt poenget med å kjøpe brukt , det er jo like fint....ihvertfall det vi kvitter oss med:-)

Annonse

Det her har jeg faktisk aldri tenkt over før *rødme*. Jobber selv på babybutikk, men har handlet nesten alt i sverige, og på tilbud, så har spart enormt på det da. Men bittelitt utstyrsdilla kan man si, så da blir det jo fort litt. Dessuten har vi ikke kunne få eller låne noe, for vi er den første i både vennekrets og familie som fikk barn. Fikk vogn av besteforeldrene (5000 på tilbud, over 8000 i norge), og fått diverse klær i fødselsgaver ++ men ellers alt selv. Bl.a.;

trille til bilstol 1000,-

bilstol 1500,-

sportsvogn 3000,-

bilsete nr 2 3000,-

shopping/reisetrille 700,-

vognposer 1300,-

baljer 500,-

og dette er jo bare bittelitt... er jo sengetøy, dyner (kjøpte nettopp juniordyne 600,-), klær, stellesaker, leker, krabbematte, osv osv osv Det tar aldri slutt, og hver gang vi tror at nå er det en stund til neste gang, så dukker det opp noe nytt ;O) Men hun er verdt hvert eneste øre!!!

Vi handla for 20 000 til babyen skulle komme (av utstyr)

vogn (bag/sportsdel)

Vinterpose

Stellebord

Seng (sleepi - kan bygges ut i maaaange år)

sengetøy

stelleveske

bilsete

3 bodyer

1 strømpebukse

(fikk en del klær av mormor)

Etter fødselen dro papsen ut å hadla alt vi mangla - gikk faktisk noen tusen her også..

bleier

olje

shampo

ammeBH

pumpe (som jeg ikke får til å bruke)

fleecedress

lue

ullklær

(februarbarn)

NAN (hadde ikke nok melk selv)

Så kom det vi trodde vi hadde nok av... flere håndkle, bodyer str 50 (hun svømte jo i de vi hadde kjøpt/fått)

Og i etterkant.. flere klær... har fått masse, og skapte hennes er fullere enn mitt, mesteparten har vi fått - og så har jeg kjøpt litt selv da... er jo så mye søte klær.. og så fleecepose, ekstra helseteppe, ekstra sengesett...

Totalpris frem til nå?

tja... 30 000 kanskje?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...