Gå til innhold

Hva ville dere gjort?

Anbefalte innlegg

Hei! Håper noen kan gi meg noen gode råd:)

Vi hører til i haugesund. Var i dag hos veholmen (privat gyn) på ultralyd. Jeg er på dag 9 i syklus. Vi skal inn på fryseforsøk. Veholmen skrev ut resept på eggløsningssprøyte. Da jeg ringte til haugesund sa sykepleieren at jeg skulle ta eggløsningstester fra mandag av forså å ringe til dem når den slo ut.Ergo ingen eggløsningssprøyte (den resepkten kunne jeg jo bruke senere ifølge sykepleier i hgsund, men jeg har jo et håp om at det skal klaffe nå:) Vel........Problemet er at jeg er så redd for at det skal kræsje med helga og dermed føre til at vi ikke får satt inn egg før sommeren. Jeg spurte om jeg evt. kunne ta en ny ultralyd på tirsdag for å se hvordan det lå an, evt å få satt eggløsningssprøyten slik at en da unngår at eggløsningen kommer i helgen. Sykepleieren jeg møtte på var lite imøtekommende. Hun sa at det var jo synd hvis det kræsjet med helgen og at de benyttet bare eggløsningstester til positiv utslag for så å sette inn egget 3 dager i etterkant. I neste øyeblikk sa hun at de satte jo eggløsningssprøyter i noen tilfeller. Spurte om hun kunne si i hvilke tilfeller men det kunne hun ikke. Ble lite klok av dette. I tillegg så sa hun at jeg kunne jo ta en ny ultralyd på tirsdag forså å ringe opp til haugesund igjen.Så kom de til å ta standpunkt om jeg skulle ta eggløsningssprøyten. Alt dette var mitt valg Javel.......er det bare jeg som blir litt forvirret og frustrert av dette svaret??????alt hun sa var liksom så lite konkret.

Hva nå??er jo så redd at vi ikke får komme inn før neste helg. Alternativene er jo å ta eggløsningstester for så å håpe på at det klaffer. eller evt. ta ultralyd på tirsdag for så evt få satt eggløsningssprøyten å forhåpentligvis unngå helgen.

Sykepleieren på avdelingen var liksom så vag og jeg vil liksom ikke bare styre på med mitt eget løp.

Håper noen kan dele sine erfaringer og råd med meg.

Klem heidi

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5239113-hva-ville-dere-gjort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo sette eggløsningssprøyten, og tre dager etter komme til innsetting.

Jeg satte den selv i låret. Det var litt ubehagelig, og jeg ble støl etterpå, men da vet du iallefall når du får EL. Det er vel det samme for sykehuset om eggløsningen er egenprodusert eller p.g.a. en sprøyte.

Alternativet er å la naturen gå sin gang, og håpe på at du ikke treffer på helgen.

Lykke til uansett.

Ring den private gyn, og spør hva de synes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...