Gå til innhold

Lik fødsel som mor og søster?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mor og søster hadde begge lange fødsler som varte over et døgn med alle barna.

Er det mange her som har hatt veldig ulike fødsler som mødrene/søstrene sine eller blir flertallet ganske like ?

Bare litt nysjerrig ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer litt på dette selv jeg!

Mamma hadde to fryktelig lette fødsler og de var kjappe. bare 3,5 time på sykehuset før jeg var ute og 1 time på sykehuset før broren min var ute.. Mormor hadde visst samme typen fødsel...

Skrevet

Nei, det stemmer som regel ikke:-) Ut fra undersøkelser her inne og div. andre steder er det oftere at fødselen stemmer bedre overens med svigermors fødsel, altså at du får en likere fødsel som det svigermor hadde med mannen din..! Hvis du skjønner:-)

Skrevet

Hjelp - det håper jeg virkelig ikke!

Moren min hadde en kjempegrei fødsel, mens svigermoren min lå bare og skrek!

Hvilke undersøkelser var dette?

Skrevet

hihi, så rart!

Alle kropper er jo forskjellige, men er bare spennende å høre :)

Skrevet

Hehe, ikke noe vitenskapelig altså, bare spørreundersøkelser og sånn:-) Men har hørt de som mener at fødselen er genetisk fra mannens side, men aldri sett noen konkrete tester eller bevis på dette da:-) Stemmer hvertfall veldig bra i mitt tilfelle, jeg gikk 11 dager over og lillegutt måtte nesten tas med vakuum (slapp heldigvis unna) mens svigermor gikk 14 dager over med sambo og han måtte tas med tang..! Mens min mamma hadde to keisersnitt pga smalt bekken og seteleie, hvorav et var hastekeisersnitt som kunne endt meget alvorlig... Så er egentlig glad jeg ikke slekter på henne:-)

Skrevet

Får håpe det stemmer, for svigermor hadde visst lette fødsler med alle sine tre :)

Mamma hadde også fire lette fødsler, så får håpe jeg kan slekte på dem begge :) Hadde vært fint!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...