Gå til innhold

August: HJELP! Fingrene mine "sovner bort"!!


belle1

Anbefalte innlegg

De siste 3-4 dagene har fingrene mine sovnet bort dersom jeg sitter rolig lengre en 2-3 minutter. får nesten ikke sove om natten heller, da jeg våkner av at det prikker og stikker i dem.

Er i uke 30 nå, og hadde ingen slike plager med mine 2 andre barn. Har heller ikke noe særlig med vann i kroppen ennå. Beina er ganske normale fortsatt.

Noen som aner hva dette kan komme av??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har det samme problemet, men det startet veldig tidlig hos meg, i uke 20. Er i uke 30 nå, som deg;) og har hele tiden blitt værre. Begynte med ene hånden og så ble sakte men sikkert den andre hånden angrepet.Legen min kaller det "Carpal tunnel syndrome". Han sier det forsvinner så fort baby`n er født. Er vissnok noe med at man har litt mye vann i håndleddet (der hvor alle scenene til fingrene ligger) slik at fingrene dovner bort, grunnet trykket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har det samme enkelte netter. når eg vokner stikker det i fingrene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har det jeg også, er som hun andre skriver.

 

Min erfaring med det:

Jeg fikk det slik at hendene begynte å 'brenne' under forrige svangerskap, det var skikkelig vondt! Våknet om natten av at det verket skikkelig... Ikke noe godt i det hele tatt! Hittil i dette svangerskapet har jeg bare kjent at det har vært litt vondt, og at hendene er sovnet bort. Det gikk bort med en gang jeg fødet sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Ble lagt inn på sykehuset pga dette carpal tunnel syndromet. Er i uke 35 nå. Overlegen ville sette igang fødselen tidligere hvis det blir værre. Noen av dere som ble satt igang før tiden pga det???????

 

"hovedinlegger"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal sjekkes igjen på Ullevål Sykehus 17. juli og da skal de avgjøre når fødselen skal settes igang. Jeg skal i hvert fall få slippe å gå over termin, med disse hendene, har de lovet meg. Har termin 15.august.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jeg har det slik i bena så i dag har jeg vært på helsekosten å kjøpt vene balsam, prøvd det 1 gang i dag og det virker som det hjelper, kan sikkert ha det på henda å.For her i huset så sovner jeg ikke før i 4-5 tia og det er litt problematisk med en frøken på 3 år, så i natt får jeg håpe at jeg sovner fort. Det er ikke lenge igjen til termin så jeg trenger den søvnen jeg kan få.

Termin 0208 men forhåpentligvis litt før

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har det jeg også. Har hatt det flere uker, er nå i uke 38. Hendene mine er helt stive om morgenen, må varme de opp for å få de til å fungere.De visner også bort, og det er værst på nettene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette høres veldig kjent ut ja! Jeg dovner ikke så mye bort i hendene, men har forferdelig vondt i håndleddene. Har fire uker igjen, og det er først den siste uka det har blitt så ille, bare litt plager tidligere så har ikke nevnt det for legen enda (satte det ikke i sammenheng med svangerskapet først). Når jeg våkner er fingrene veldig stive og hovne, og håndleddene verker. Går seg til littegrann, men allikevel vondt hele dagen. Og vondt på natta, merker når jeg er oppe på do at jeg har mest vondt i håndleddet på samme side som jeg har ligget på. Har mye vann i hender og føtter jeg da, og høyre ankel er også vond. Det er også den som er mest hoven.

Har søkt litt info på nett om det i dag, kan se ut som det er lurt å bruke en håndleddsstøtte. Så det har jeg tenkt å kjøpe i morra :)

Håper det forsvinner etter fødselen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...