Gå til innhold

Forskjell på hodet fester seg/ legger seg med hodet ned?

Anbefalte innlegg

Mye rart en beg å lure på når tiden nærmer seg... Men hva er den store forskjellen på at babyen legger seg med hodet ned og at hodet fester seg? Er det noe en føler/kjenner selv at hodet fester seg, eller er det bare JM/lege som undersøker og konstaterer dette??

Sist jeg var til legen sa han at" ja nå har han legt seg til med hodet ned". Men jeg mener at han forsatt kan snu litt på seg. (Glemte å spørre om dette ti legen..., Glemmer alt for tiden:)

Er nå i uke 31+2.

Fortsetter under...

Jepp, det er forskjell. Når babyen har snudd seg med hodet ned, er den som regel på vei til å synke nedover i bekkendet for å bli festet. På meg var det slik at babyen hadde snudd seg og var på vei til å bli festet 4 uker før termin, dette sjekket jordmor med ultralyd, så var jeg til ny undersøkelse og da kjente hun bare med hendene nederst på magen min (litt vondt når hun trykket!) og sa at nå var hodet festet dvs langt ned i bekkenet. Jeg kjenner også forskjell, det presser veldig på nedover og på urinblæren. Nå har jeg to uker igjen. Lykke til med hodefesting:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...