Gå til innhold

1klasse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet om man skal ha dobbelt opp med utekler og skifte når de begynner i 1 klasse som de har i bhg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Jeg var lærer i 1.klasse i fjor, og regelen vår var at det skulle være et ekstra skift + regntøy på skolen.

Dette er sikkert litt forskjellig overalt, men i prinsippet trenger du ikke å kjøpe dobbelt av noe.

Skrevet

Hei

Eldstemann er nå snart ferdig med 1. klasse. Her har de samme plassen på sfo og skolen, så der har det hengt skiftetøy. Jeg har hatt skiftetøyet i en gymbag. Der har det ligget et ekstra skift, minus boxer (det har han ikke trengt).

I tillegg har han hatt med seg uteklær hver dag i forhold til været. I vinter hang den ene boblebuksen hans der. Erfaringen min fra i vinter er at det har vært bedre med todelt dress. I tillegg har han hatt fleecebukse der til veldig kalde dager.

Nå i sommerhalvåret har han kun hatt et ekstra skift.

Skrevet

Jeg jobbet ett år i første klasse. Jeg kan ikke si jeg stresset med hvilke og hvor mye klær barnet hadde, bare de hadde ytterklær etter været og ekstra skift.

Skrevet

Hos oss er det forskjellige garderober på SFO og skolen, så de har skift begge plassene (men kan hente den andre hvis det er tomt ene plassen). men uteklær har de bare et sett, prøver å få de til å huske når de går fra skole til SFO da....

Veldig forskjell på skolene hvordan de løser det. Ring skolen/SFO og høre. Ellers har SFO her et møte for alle nye foreldre på kvelden første skoledag slik at vi kan spørre om alt mulige rart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...