Gå til innhold

huff sliter sånn med legen min.

♫ rockesmurf og smurfejenta♥

Anbefalte innlegg

Sitter her og er kjempe trist og stressa. Jeg er helt sykt kvalm og allerede begynnende bekkenløsning. Fordi jeg ikke vil bli sykemeldt...eller vil ikke gå til legen har jeg nå tatt ut ferie i 2 uker. Arbeidesgiveren min sier jeg må få meg sykemelding slik at jeg ikke bruker opp ferie på å være syk, men jeg har sånn respekt for legen at jeg ikke tørr å gå å be om sykemelding. Synes det er flaut å måtte be om det liksom på mine knær. Legen min er en godt voksen lege og er ganske autoritær. Skulle kanskje ha byttet fastlege, men føler da at den nye legen tror jeg byttet bare fordi jeg ikke fikk det som jeg ville med den første...og tørr ikke å troppe opp første gang til ny lege å be om sykemelding...huff jeg er rar, vet det men aner ikke hva jeg skal gjøre. Hvorfor har jeg sånn respekt for leger?? Innerst inne vet jeg at jeg snart trenger en sykemelding uansett...er blitt dårligere og dårligere i bekkenet...vel måtte bare få ut litt frustrasjon..noen råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du har mulighet til det, så snakk med folk rundtomkring for å finne en lege som er bra på dette med gravididet og bytt til den legen hvis mulig.

Du kan jo også høre med arbeidsgiver om det er noen tilrettelegginger som kan gjøres før du evt må ha sykemelding. Og det er mange former for sykemelding også. Lettere å be om en gradert sykemelding eller aktiv sykemelding, for da fortsetter du i jobben samtidig som du får avlastning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal gå til legen din, jeg!

Har du noen grunn til å tro at du må be på dine knær for å få en sykemelding?

Om du mener at du er for dårlig til å jobbe, så skal jo det holde. Og får du ikke sykemelding synes jeg du bør bytte lege!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror i bunn og grunn jeg har problemer da jeg egentlig er av den typen som ikke liker at folk er syke!! dvs graviditet er ingen sykdom osv. men nå sitter jeg her selv med skjegget i postkassa...er så redd legen min skal tro jeg snylter og ønsker å bli sykemeldt fordi jeg er lat osv...men fakta er at jeg er helt gåen. Legger meg tidlig hver kveld for å få dagene til å gå raskt, ellers ligger stort sett på sofa og er helt tom for energi. men det er denne forbaska respekten.....jeg vil jo ikke være den som er syk...skjønner dere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør med han om du kan få en delvis sykemelding da vel! Selv fikk jeg 40% sykemelding når kvalmen var som verst. Jeg tror ikke jeg benyttet meg av halvparten, men det var deilig å ha muligheten til å sove litt lenger om morgenen, og til å gå tidligere fra jobb om jeg følte meg dårlig.

Når man er skikkelig trøtt og kvalm og tom for energi er det eneste som hjelper masse hvile!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du! Det er en fin ting å ha respekt for mennesker,men hvis han gjør at du kvier deg til å gå til ham har du feil lege, - det er det ikke tvil om!

Få deg straks ny lege. Det er jo SÅ viktig å ha en lege du kan prate åpent og ærlig med uten å føle deg dum eller sytete. Legene er til for å passe på oss.

Jo mer du tar på deg i denne perioden av stress eller ubehageligheter så har jo det en innvirkning på den lille, og kroppen din kan ta lengere tid å bli bra eller bli dårligere.

Husk du gjør det største og viktigste man kan i verden og det er å bære frem et BARN! Nå må du prioritere deg selv og det lille mennesket inni deg! Håper du hører litt strenghet i det jeg skriver... :)

Lykke til kjære deg, ønsker deg allt vel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bytt lege, det spiller vel ingen rolle hva han tenker om at du bytter! Jeg har nettopp byttet fastlege, og har ikke dårlig samvittighet. Men husk at du kun kan bytte to ganger per år. Og uansett om du bytter eller ikke, få deg sykemelding, ikke bruk opp ferien på å være syk! Vi betaler jo skatt her i landet sånn at det skal være mulig å ta ut sykemelding når man ikke er i stand til å utføre jobben sin. Ikke ha dårlig samvittighet for det. Det er tross alt ditt liv og ditt barn, og du vil jo bare det beste for barnet. Ikke redd for å føle at du er litt egostisk (selv om du faktisk ikke er det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...