Gå til innhold

Er det slik at modne gravide får små barn??

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har lest at det er kvinner mellom 25 og 35 år som får de største barna. Jeg har 3 barn fra før som ble født da jeg var 24, 31 og 36 år. Ingen av dem var veldig store, men den største var 3760g. (jente) og hun kom da jeg var 31. Nå er jeg 39 og venter en gutt 13.juni. Magemålet mitt ble i går målt til 37 cm. som er det samme målet som jeg endte på med den største jenta. Da fødte jeg 3 dager etter den kontrollen hvor jm. målte meg til 37 cm. Etter å ha sammenlignet svangerskapsjournalene tenkte jeg at jeg kanskje er ved veis ende nå, for fortsetter svangerskapet stort lenger nå, kommer barnet til å bli større enn søsteren sin det vil si større enn 3760 g. Har tenkt at det er lite sannsynlig da jeg ikke ser ut til å "ha det i meg" å føde store barn. Både jeg og mannen min var 3,5 kilos babyer, og de tre andre barna har ligget mellom 3,1 og 3,7 kg. Dessuten får ikke så voksne damer som meg store barn(?)

Jeg går virkelig ut fra at det er en klar sammenheng mellom størrelsen på livmoren og størrelsen på barnet?!? Det har i hvertfall sett slik ut med de andre tre barna...

Dersom gutten i magen nå har en vekt på over 3,5 kilo, tenker jeg at han er ferdig nå og at jeg kan forvente fødsel i løpet av pinsa...?

Noen som har kommentarer til dette??

Fortsetter under...

Jeg tror noen bare får store barn og noen små. Jeg får delvis store barn og har fått det 5 ganger. (4.5kg-4.9kg) Jeg ble satt i gang 1 dag før termin og han veide 4540g, så han ville blitt litt større om vi hadde ventet til det startet selv. Og med gutt nr 3 så ble han satt i gang fordi han så liten ut på ul, iforhold til de andre. Men han var over 4.6kg. De har vært lange også 56-57cm. Jeg er nå 37år, så det virker ikke som jeg får mindre barn selv om jeg ikke er så ung lenger.

Fikk mitt første som 17 åring 2540 g og 46 cm. De to neste i begynnelsen av 20 årene 3900 og 50 cm, 3100 og 47 cm. Foreløbig sistemann kom da jeg var 35 og var 3990 og 48 cm.

Skal ha en til like før 38 årsdagen. Over 4000 denne gangen?

Tror ikke alder har noe med saken å gjøre...De blir som de blir...

Fikk min første datter da jeg var 18år, hun kom 3 uker før termin og veide 3000gr og var 49cm. Nr to, gutt 3560gr, og 53cm da var jeg 28år, nummer tre, jente 3860gr, og 52cm, og nå 42år ventes en gutt som de anslår godt over 4kg! Symfysemålet var 32cm i uke 26!

Tror ikke det spiller noen rolle om hvor gammel man er...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...