Nesly Skrevet 2. juni 2006 #1 Del Skrevet 2. juni 2006 Har enda ikke hatt min første svangerskapskontroll.. Er i dag akkurat 8+0 på vei. Passer det å ringe fastlegen min i dag, og bestille time? Når ringte dere? Glad for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
selfangerkjerringa Skrevet 2. juni 2006 #2 Del Skrevet 2. juni 2006 Det anbefales å ha sin første svangerskapskontroll hos lege innen det førte trimesteret. Det er vanlig å ha rundt 10-12 uker. Det tar gjerne litt tid å få time, så jeg ville ringt nå hvis jeg var deg. Selv bestilte jeg da jeg var 4 uker på vei, skal på time neste uke (da er jeg i uke 10). grunnen til at jeg ringte så tidlig var at jeg vet legen har lang ventetid, og jeg ville være sikker på å få time før han går ut i sommerferie. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nesly Skrevet 2. juni 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 2. juni 2006 Takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsetrollet Skrevet 2. juni 2006 #4 Del Skrevet 2. juni 2006 Jeg hadde min første time da jeg var 6 uker på vei. Ringte legen med en gang jeg fant det ut jeg. Har allerede vært på min 2. kontroll. Er 11+3. (snart 2. trimester nå ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nesly Skrevet 2. juni 2006 Forfatter #5 Del Skrevet 2. juni 2006 Hva sa dere da dere ringte? Hva gjorde de første legetime? JA jeg har telefon skrekk OG legeskrekk, fin kombinasjon? Sitter og gruer meg for å ringe. "Hei jeg er gravid" liksom. Blææ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 2. juni 2006 #6 Del Skrevet 2. juni 2006 Hei! Var på legekontoret og bestilte time i dag. Jeg lurte på det samme: Hva skal jeg si?? Liker ikke å ringe så derfor møtte jeg personlig opp på legekontoret. Sa det som det var at jeg hadde nettopp funnet ut at jeg var gravid og lurte på når man skulle inn til kontroll. Dama svarte at så lenge jeg ikke hadde noen plager som følge av svangerskapet kunne jeg bare vente til jeg var i uke 12. Siden jeg skal ut å reise før den tid ville jeg snakke med legen, så da skal jeg inn og ha første kontroll når jeg er i uke 8. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liten luring... Skrevet 2. juni 2006 #7 Del Skrevet 2. juni 2006 Hei! Det er ikke noe å grue seg for! Det som skjer på kontroll er å ta med urinprøve for å bekrefte graviditet, sjekke vekt og blodtrykk. Noen leger tar celleprøve fra underlivet, men ikke alle. Han jeg går til har ultralyd også så jeg gleder meg VELDIG til første kontroll til onsdag. Føler selv det er litt tidlig når det bare er syvende uke, men de ville det siden jeg hadde en SA tidligere i år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå