snuppetupp 07.02.07+09.02.08 Skrevet 2. juni 2006 #1 Del Skrevet 2. juni 2006 Lurer på mye jeg.. hehe.. Har dere begynt å smøre dere, når bør vi evt begynne med det.. Og.. har dere hørt om en merke som er veldig bra? Klemz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
selfangerkjerringa Skrevet 2. juni 2006 #2 Del Skrevet 2. juni 2006 Jeg smørte med bodybutter fra body shop. Den er veldig feit, og var samtidig omtrent det eneste jeg tålte lukta av... hehe det ga også en deilig følelse av luksus, og det trenger man under graviditeten syns jeg. Hadde en strekkmerkefri mage helt til 3 uker før fødsel - da kom det gitt!!! Har en god del merker, men tviler på at det ville gjort noe forskjell om jeg hadde brukt andre merker eller gjort noe anderledes. Jeg var flink både til å smøre og få igang blodsirkulasjonen, grunnen til at jeg fikk merker til slutt var at jeg hadde en unormalt stor mage pga store mengder fostervann. Måtte faktisk inn på ekstra UL før termin for å sjekke om fosteret var et monster eller ikke, hehehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phobia Skrevet 2. juni 2006 #3 Del Skrevet 2. juni 2006 Hvetekimolje, hvetekimolje, hvetekimolje !!!!!!!!!!!!!!! Masse E-vitaminer til huden, helt naturlig, forbedrer elastisiteten osv. Begynn allerede nå å smøre inn hele magen og kanskje litt i sidene, eventuelt på lårene senere. Ikke glem brystene, det er gjerne der det kommer mest strekkmerker først .... I tillegg kan du bruke CocoaButter Stick fra Bodyshop - den bruker du oppå oljen PS: Ikke kjøp hvetekimoljen på Bodyshop, det er en pitteliten flaske som er kjempedyr. Kjøp større flaske på helsekostbutikken ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsetrollet Skrevet 2. juni 2006 #4 Del Skrevet 2. juni 2006 Snakka med ei venninne som sa at det ikke hjalp å smøre seg i det hele tatt. Hun sa hun rakna som en strømpebukse... Deprimerende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
selfangerkjerringa Skrevet 2. juni 2006 #5 Del Skrevet 2. juni 2006 takk for tips kommer nok til å smøre denne gangen også - ikke bare for å unngå merker, men for luksusen sin del. Deilig å skjemme bort seg selv litt! Har likevel et håp om at merkene skal holde seg unna denne gang - har en del magehud å ta av ser jeg, hehehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phobia Skrevet 2. juni 2006 #6 Del Skrevet 2. juni 2006 Ja enig med deg. Om det hjelper eller ei, vet man jo ikke. Men som du sier ka-ping så er den luksusen utrolig viktig. Samtidig må det jo sies at dersom man ikke smører så hjelper det ihvertfall ikke.... Blir litt som at man ihvertfall ikke vinner i lotto hvis man ikke leverer kupong Ellers så kan jeg også anbefale olje til "mellomkjøttet" i underlivet fra ca uke 32 - skal gjøre det mer tøyelig slik at faren for revning blir mindre. Virket på meg - eller for å si det slik: i forrige fødsel fikk jeg ikke så mye som en rift engeng Litt tidlig å tenke på det nå kanskje, men vet at spørsmålet kommer - så jeg sier det likevel. Oljen er fra Weleda, selges på helsekost og er spesielt for det stedet.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
selfangerkjerringa Skrevet 2. juni 2006 #7 Del Skrevet 2. juni 2006 eeeh... må jeg drive og smøre olje "inni der"? jeg er litt uerfaren med sånt jeg... får helt panikk når folk her inne snakker om å "kjenne på tappen" og sånt....iiik... men for all del - forrige gang ble det både klipp og revn, med mange sting, noen gikk opp, masse vondt. vil gjerne gjøre ALT for å unngå det samme denne gangen!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phobia Skrevet 2. juni 2006 #8 Del Skrevet 2. juni 2006 He,he. Nei jeg forstår hva du mener. Ikke "inni" - eller ihvertfall nesten ikke. Rundt åpningen bare og litt bakover i mellom 1 og 2. Men det er utenpå altså , på en måte..Ikke lett å forklare dette - men det er lettest å kjenne at du gjør det riktig ved bare å prøve rett og slett. Utfordringen blir vel snarere å "nå ned" skikkelig fra uke 32 og utover....he.he husker at det var det som var bøygen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
selfangerkjerringa Skrevet 2. juni 2006 #9 Del Skrevet 2. juni 2006 aaah! da skjønner jeg skal være flink og smøre hehe... kan bli vanskelig ja, jeg var så diger på slutten at jeg en gang ble liggende i badekaret uten å greie å komme meg opp... det er sant.... la meg i badekaret da mannen min dro på butikken, lure meg. Og der lå jeg... var så stor at jeg ikke klarte å løfte meg opp liksom. ikke fordi jeg var så feit at jeg satt fast, men magen var i veien så jeg fikk ikke tak noe sted på kanten av karet! måtte pent ligge der og bli rosin til mannen kom hjem igjen og kunne hjelpe meg ut... følte meg veeeeldig lur da ja. Veldig lur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snuppetupp 07.02.07+09.02.08 Skrevet 2. juni 2006 Forfatter #10 Del Skrevet 2. juni 2006 spartacus og lykkefrø Takk for god tips her... Skal gå å kjøpe meg det du skriver jeg... Jeg tar ikke sjansen på å ikke smøre meg, selvom det kanskje ikke hjelper...jeg vil føle at jeg har hvertfall gjort mitt for å unngå det!! Hmm smøre nedentil.. det visste jeg ikke om, skal skaffe meg det også jeg... Takk takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
selfangerkjerringa Skrevet 2. juni 2006 #11 Del Skrevet 2. juni 2006 ps: jeg var heldig og revna bare i hud og kjøtt - ikke i muskulatur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eva luna Skrevet 2. juni 2006 #12 Del Skrevet 2. juni 2006 Det hjelper ingenting å smøre! Det er underhuden som revner og det er hormonelt betinget. Smørte meg selv med olje hele forrige svangerskap men fikk allikevel en del strekkmerker på slutten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guttebebi19.01.07 C") Skrevet 2. juni 2006 #13 Del Skrevet 2. juni 2006 Hei! Jeg ser ut som et verdenskart etter førstemann! Tror det med strekkmerker er hormonellt betinget. Får håpe jeg sprekker i de samme merkene denne gangen, så jeg slipper å få nye, he he. Ellers mener jeg at min lille sønn er verdt hvert eneste merke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phobia Skrevet 2. juni 2006 #14 Del Skrevet 2. juni 2006 ¤ler¤ Jeg ser det for meg.... Hadde et par lignende episoder selv da ja...he.he Gleder meg ikke veldig til den der flodhestperioden på slutten der nei... Barbere leggene var liksom DAGENS PROSJEKT Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå