Gå til innhold

Skråleie...

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nå i underkant av 2 uker igjen til termindatoen, og sånn sett er jeg jo ved termin nå. Frem til for en uke siden lå babyen min i festet hodeleie. Da jeg var på kontroll forrige uke virket babyen stresset, den hadde veldig rask puls 168-180 samtidig som det var helt rolig i magen. Da ble jeg sendt rett på føden for en grundig sjekk. Alt virket normalt da jeg var på føden bortsett fra at barnet ikke lenger lå i hodeleie, men i skråleie. Hodet lå ikke ned i bekkenet som forventet, men lenger opp, og ut mot lysken min på venstre siden. Rompa ligger godt ut til høyre, og barnet ligger således på skrå i magen, et slags tverrleie light... Nå har jeg lest at dersom barnet ligger slik under fødselen vil skulderen bli den ledende kroppsdelen, og at dette vil umuliggjøre en vanlig fødsel... Må si jeg er bekymret nå. Ser for meg masse dramatikk under fødselen. Jeg har forstått det slik at man ønsker å avvente situasjonen for å se om ikke babyen sklir på plass igjen av seg selv. Hva om den ikke gjør det??? Er det noen som har erfaringer med en slik situasjon??

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...